Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Silverado 2014 je nejúspornějším pick-upem své kategorie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Nový pick-up Silverado, nahrazující šest let vyráběnou generaci, představil Chevrolet již na lednovém autosalonu v Detroitu, ale až nyní zveřejňuje bližší informace o výkonech a spotřebě paliva.

Od končící generace se nové Silverado odlišuje výraznějším designem s masivní maskou chladiče a hlavními světlomety rozdělenými na dvě části. K vylepšení aerodynamických vlastností pick-upu přispívá optimalizace předního nárazníku, tvaru blatníků, střechy i vnějších zpětných zrcátek.

Modernější a kvalitnější interiér nabídne třeba bezdrátové připojení a displeje. Menší s úhlopříčkou 4,2 palce je umístěn mezi přístroji před řidičem, větší osmipalcový uprostřed palubní desky slouží informačnímu systému MyLink/IntelliLink. Materiály na palubní desce jsou měkčené, v nabídce najdeme i hliníkové prvky a kožené čalounění.

Chevrolet Silverado pro modelový rok 2014 dostal nový rám z vysokopevnostní oceli, který snižuje hmotnost automobilu. Vysokopevnostní ocel byla použita i na velkou část karoserie, která může mít tři (1768, 2012 a 2438 mm) délky ložné plochy. Kapota je pro změnu hliníková stejně jako část předního zavěšení.

V přídi novinky se ukrývají celohliníkové zážehové motory EcoTec3, používající přímý vstřik, vypínání poloviny válců kvůli snížení spotřeby a v neposlední řadě proměnné časování ventilů. Jsou celkem tři. Vidlicový šestiválec 4,3 l a dva osmiválcové „small blocky“, pochopitelně také s uspořádáním do V a objemy 5,3, respektive 6,2 l. Standardem bude pro všechny verze šestistupňová samočinná převodovka místo dřívější čtyřstupňové, poháněna je buď jedna, nebo obě nápravy.

Chevrolet nyní s odstupem téměř tří měsíců po premiéře zveřejňuje první technická data verzí vybavených osmiválcovým motorem o objemu 5,3 litru. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 265 kW při 5600 min-1 a točivým momentem 518 N.m při 4100 min-1, přičemž více než 400 N.m je stále k dispozici od 2000 do 5600 min-1.

V provedení s pohonem zadních kol má mít Silverado 1500 5,3L EcoTec3 V-8 spotřebu paliva ve městě 14,7 l na 100 km, na dálnici 10,2 l na 100 km a v kombinovaném provozu 12,4 l na 100 km. Provedení s pohonem všech kol má spotřebu paliva ve městě 14,7 l na 100 km, na dálnici 10,7 l na 100 km a v kombinovaném provozu 13,0 l na 100 km.

Podle Chevroletu má nové Silverado oproti srovnatelným konkurenčním pick-upům značek Ford, Dodge, Nissan a Toyota spotřebu paliva v kombinovaném provozu nižší o 0,7 l až 5,7 l benzinu na 100 km.

Kromě údajů o výkonech a spotřebě paliva uvedl Chevrolet u Silverada s motorem o objemu 5,3 litru i schopnost utáhnout přivěs o hmotnosti až 5216 kg. Této hodnotě se má z konkurentů nejvíce přibližovat Ford F-150 s motory 3,5 EcoBoost V6 a 6,2 V8, který utáhne 5125 kg a Ram 1500 s motorem 5,7 HEMI V8 schopný táhnout 4740 kg.

Ke snížení spotřeby paliva u nového Silverada má přispívat i použití elektrického posilovače s variabilním účinkem místo hydraulického. Nad bezpečnostní posádky i nákladu bude bdít řada moderních elektronických pomocníků, mezi které patří kontrola stability včetně přívěsu a asistent při rozjezdech do kopce, varování před čelní kolizí, hlídač přejetí pruhu na dálnicích a automatické parkování.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - anti99
9. 4. 2013 04:41
Modernější a kvalitnější interiér
,,,chcel by som chvalit, ale mam predsudky voci silveradu. Skusal som silverado 2012-13, dizajn chlapskeho auta a silneho v8 lakal na skusobnu jazdu, prekvapenie a sklamanie nastalo, ked som s predajcom sedel v novom silverade: plasty v interiery vrzgali /nove auto/, nedoliehali poriadne, plastova klucka na dverach /zvnutra/ odstavala... velmi mi to pripomenulo skodu favorit po 10 rokoch. Ked som sa spytal predajcu na vsetky tie veci v interiery, ci je to v poriadku; pozrel sa na klucku vo svojich dverach a povedal ze to nie je bmw ale work-truck. Dufam, ze tato nova generacia ma aspon "Modernější a kvalitnější interiér" ;-\
Avatar - curwasportiva
8. 4. 2013 20:44
Re: Ve své kategorii...
Všechny, nebo aspon většina těhle trucků je klasické koncepce. Teda motor ve předu se hnanou zadní nápravou. Dost lidí potom sáhne po verzi 4x4 s mechanicky připojitelnou přední nápravou.
Je fakt, že s prázdnou korbou stačí pár čísel sněhu a člověk se nerozjede, ale za to ty drifty se skoro třema tunama poctivé ocely stojí za to >:-[] A pokud člověk připojí i předek, tak ten pocit a grip při rozjedzu se řvoucí V8 je až strašidelný. Neuvěřitelné jak je to auto třeba na 10cm sněho schopné zrychlovat...
Avatar - gld
8. 4. 2013 19:28
Re: Ve své kategorii...
Pickupy len predokolky sa robili a robia, v zime a na prázdno aspoň nezostaneš trčať pod každým kopcom. Ale americký full size si naozaj neviem predstaviť ako FWD.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2013 13:34
Re: Ve své kategorii...
No pickup s předním náhonem by byl fakt velmi úsměvný, s náhonem JEN na ZADNÍ ale některé verze jsou...
Avatar - gld
8. 4. 2013 12:02
Re: Ve své kategorii...
ad1: Full size pickupy sa s predným náhonom nerobia. Dosť veľa ľudí si ich ale kúpi práve s pohonom jednej (zadnej) nápravy ako prevažne cestné auto na ťahanie prívesov.

ad2: Matiz rozhodne nebol jediný zástupca z kategórie mini áut.