Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt: Američané, pojmenujte novou barvu!

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
Chevrolet vypisuje veřejnou soutěž na pojmenování speciální barvy připravovaného modelu Volt.

Hybridní Chevrolet Volt, který je řazen do kategorie E-REV (Extended-Range Electric Vehicle), je nalakován speciální stříbrnou barvou s modrým nádechem, která bude jedním ze šesti odstínů v nabídce pro sériovou verzi. Dalšími jsou černá, metalické laky zastupují stříbrný, šedý a červený a za prémiový sama automobilka označuje diamantovou bílou.

První kolo soutěže, která probíhá na internetových stránkách chevroletvoltage.com, začalo dnes a končí 4. listopadu. Volba finalistů pak proběhne mezi 16. listopadem a 1. prosincem 2009, vítězný název bude oficiálně oznámen tentýž den. Tři vybraní finalisté spolu se svými hosty poletí ještě v posledním měsíci letošního roku do Los Angeles, kde se utkají o to, který z nich jako první podnikne testovací jízdu s předprodukčním Voltem. Součástí výhry je letenka, ubytování v hotelu na dvě noci, dárková karta v hodnotě 400 dolarů a vstupenka na autosalon v Los Angeles, který začíná 2. prosince.

Povoleno je zaslání pouze jednoho návrhu z unikátní IP adresy. Pokud se objeví stejné názvy od více lidí, platný bude pouze ten nejrychlejší. Soutěže se mohou zúčastnit pouze občané Spojených států starší 18 let, kteří vlastní platný řidičský průkaz.

Připomeňme jen to, že Volt je hybridním automobilem, který může jet také pouze na elektřinu, na jedno nabití lithium-iontových baterií je schopen absolvovat vzdálenost až 40 mil (64 km). Poté nastoupí konvenční zážehový motor, který slouží jako generátor, s jeho pomocí se články znovu dobijí. V tom případě je Volt schopen ujet více než 300 mil, tedy přes 480 km.

Sériová výroba tohoto vozu začne zhruba za rok. Pro Evropu se chystá prakticky totožné dvojče Ampera, které se bude nabízet pod značkou Opel, ve Velké Británii pak coby tradiční Vauxhall.

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
26. 10. 2009 22:54
Re: Big YES!!
Teda to jsou mi veci
- baterka vydrzi beze zmeny kapacity 8let?!
- baterka jde koupit za 30 000 - ceho? korun? dolaru? euro? zlotych?, zajimalo by me kde
- pod 0°C to ma fungovat jen na spalovaci motor, takze ten tvuj provoz na baterky pri -10°C asi nebude tak uplne presny, tudiz je fantazirovani o tom jak budes brazdit pri teto teplote Alpy jen na baterky ponekud mimo
- 1.3 nebo 2.5l/h z generatoru je naprosta utopie, on ten tvuj generator na chajde totiz nema az 120kW a chajda se nepohybuje rychlosti az 160kmh
- auto ma stat 45 000 EUR, coz je ekonomicky nesmysl pokud se to nezamazne dotacemi, ktere zaplati vsichni ostatni
- baterky maji pouzivat jen 55% z celkove udavane kapacity
26. 10. 2009 22:37
Re: Big YES!!
Myslim ze predstavu maji celkem jasnou jak to bude fungovat, doporucuji precist alespon tohle [odkaz] Pri provozu na spalovaci motor a soucasne dobijeni baterky uvadeji spotrebu 4.9l/100km, a pri tom jak to tak chodi s papirovymi hodnotami spotreby to realne opravdu vidim na 5.5-6 nejlepe. Bohuzel nikomu dosud nedali to auto do ruky, takze jedine hodnoty spotreby vychazeji z testu GM a ne z nezavisleho testovani. Na bateriovy provoz to taky asi nebude tak ruzove (64km), neni jasne jak to vlastne merili, pri jak rychlosti atd.
25. 10. 2009 00:32
Re: Big YES!!
Zamyslet by ses nad tim mel vic ty, bo se mi zda, ze trosku slapes vodu a hlavne ji slapes vedle...
25. 10. 2009 00:28
Re: Big YES!!
LiPol jsou zase jina liga :).....LiPol s pripojenou elektronikou, ktera resi ten balancer atd jsou OK..samozrejme vykonu LiPol nedosahuji, ale u LiPol by bl uzase problem se stabilitou, bezpecnosti a taky poctem clanku v baterii, krom toho, kdyby se poskodil obal LiPolky tak jak urcite dobre vis, LiPolka velice rada vzplane... :-)
Avatar - Falco
24. 10. 2009 18:58
Re: Big YES!!
zkus přemýšlet..