Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok

Michal Fokt
Diskuze (4)
General Motors začne testovat autonomní vozy v provozu. Systém samočinného řízení bude aplikován na plug-in hybridních modelech Volt.

Zřejmě všechny velké automobilky pracují na vývoji autonomních systémů, schopných řídit vůz bez lidského zásahu. A kromě nich na tom dělá i celá řada dodavatelských firem, nehledě na to, že už dnes se rozšiřují systémy jako je udržování vozu v jízdním pruhu nebo adaptivní tempomaty. Rok 2020, nezřídka uváděný jako možný termín pro zavádění autonomní techniky tedy není vůbec nereálný, není ostatně žádným tajemstvím, že větším problémem než technika samotná, je příslušná legislativa.

Také koncern General Motors vyvíjí vlastní bezpilotní techniku pro automobily a co nevidět už přejde do stádia (relativně) ostrého testování. GM oznámilo na investorské konferenci v michiganském Milford Proving Ground, že koncem příštího roku vyrazí na silnice flotila plug-in hybridních vozů Chevrolet Volt.

Nebude však jezdit v běžném provozu, ale pouze v areálu Warren Technical Centre. To se rozkládá na ploše 243 hektarů a disponuje vlastní silniční sítí. Chevrolety Volt si budou moci zaměstnanci automobilky objednat pomocí car-sharingové mobilní aplikace na určité místo a následně zadají místo cílové, kam je vůz doveze a zaparkuje.

Současně již příští rok GM nabídne ve voze Cadillac CT6 zákazníkům poloautonomní systém Super Cruise, vyvíjený od roku 2012. Ten na rozdíl od současných systémů nebude vyžadovat řidičovy ruce na volantu, bez jeho pozornosti se však neobejde.

Michal Fokt
Diskuze (4)
Avatar - Hammunasakra
3. 10. 2015 23:58
Re: Škoda námahy
Zrovna tenhle tejden vyrazil na německý dalnice 1. náklaďák bez řidiče. Od Mercedesu. Zatím testovací ale už jezdí v provozu
3. 10. 2015 19:05
Re: Škoda námahy
v realnem provozu ty auta od Google davno jezdi a jsou "lepsi" ridici nez lidi, nebo tobe prijde 1.6 milionu km bez nehod jako spatne? nehlede na fakt ze ty auta proste dodrzuji předpisy a nezpusobuji nebezpecne situace tak jako lidsky ridic, v nepříznivých podmínkách takove autonomni rizeni ma dokonalej prehled o tom co se okolo nej deje, kdesto zivej ridic občas jede dost naslepo

a vite co panove, nastesti vase tlachani o tom jak to nezvladnou lidi a legislativa jsou mimo, legislativa v mnoha mistech planety to jiz skousla a nebo se na to chystaj a lidi, ty si zvyknou rychle, protože lidska polupace se obmenuje a to co si myselj neandrtalci zanika celkem rychle

před 20 lety lidi kroutili hlavou nad mobilnim telefonem, před 10 lety kroutili hlavou nad smartphonama, před 200-150 lety ktoutili hlavou nad automobilem ;-) za 50 let lidi budou kroutit hlavou ze v roce 2015 ještě lidi ridili auta sami :-!
2. 10. 2015 23:56
Re: Škoda námahy
Souhlas. Jen bych přidal , že podle mně to v reálném provozu fungovat nebude.
2. 10. 2015 20:38
Škoda námahy
Vyhodené peniaze,
technika to síce možno zvládne,
ale ľudia
a najmä legislatíva nie.
Nebezpečné, zbytočné.
Dnes a v najbližích rokoch rozhodne.