Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok
Zřejmě všechny velké automobilky pracují na vývoji autonomních systémů, schopných řídit vůz bez lidského zásahu. A kromě nich na tom dělá i celá řada dodavatelských firem, nehledě na to, že už dnes se rozšiřují systémy jako je udržování vozu v jízdním pruhu nebo adaptivní tempomaty. Rok 2020, nezřídka uváděný jako možný termín pro zavádění autonomní techniky tedy není vůbec nereálný, není ostatně žádným tajemstvím, že větším problémem než technika samotná, je příslušná legislativa.
Také koncern General Motors vyvíjí vlastní bezpilotní techniku pro automobily a co nevidět už přejde do stádia (relativně) ostrého testování. GM oznámilo na investorské konferenci v michiganském Milford Proving Ground, že koncem příštího roku vyrazí na silnice flotila plug-in hybridních vozů Chevrolet Volt.
Nebude však jezdit v běžném provozu, ale pouze v areálu Warren Technical Centre. To se rozkládá na ploše 243 hektarů a disponuje vlastní silniční sítí. Chevrolety Volt si budou moci zaměstnanci automobilky objednat pomocí car-sharingové mobilní aplikace na určité místo a následně zadají místo cílové, kam je vůz doveze a zaparkuje.
Současně již příští rok GM nabídne ve voze Cadillac CT6 zákazníkům poloautonomní systém Super Cruise, vyvíjený od roku 2012. Ten na rozdíl od současných systémů nebude vyžadovat řidičovy ruce na volantu, bez jeho pozornosti se však neobejde.