Chevrolet Volt: První fotografie v reálném prostředí
Model Volt byl oficiálně představen loni na podzim u příležitosti stého výročí založení koncernu General Motors. Automobil se vyznačuje revoluční koncepcí pohonu – hlavní úlohu má elektromobil, baterie je možné dobíjet z rozvodné sítě nebo pomocí benzinového motoru 1,4 l, který pohání generátor.
Chevrolet označuje Volt zkratkou E-REV, což znamená elektromobil s prodlouženým dojezdem. Baterie se skládají z více než 220 lithiových článků, které pojmou 16 kWh. To stačí v městském provozu na ujetí více než 60 km na čistě elektrický pohon.
O pohon se stará elektromotor o výkonu 110 kW, který má konstantní maximum točivého momentu 370 Nm. Maximální rychlost Voltu je 160 km/h. Kromě dobíjení se elektrická energie získává také rekuperací při brzdění a v případě potřeby ze spalovacího motoru, který pohání generátor – odtud pochází označení elektromobil s prodlouženým dojezdem. Motor bude spalovat benzin nebo směs benzinu a ethanolu E85. Jeho maximální výkon je 74 kW, tedy přesně 100 koní.
Velikostí se Volt zařadí do evropské nižší střední třídy. Dlouhý bude 4404 mm, široký 1798 mm a vysoký 1430 mm, rozvor bude dlouhý 2685 mm, karoserie je typu liftback. I přes instalaci baterií ukrývá záď zavazadlový prostor s relativně slušným objemem 301 litrů.
Sériové provedení Voltu je potvrzeno pro modelový rok 2011, výroba se rozeběhne v druhé polovině roku 2010. V roce 2011 má být zahájen prodej v Evropě, v Austrálií pod značkou Holden o rok později. Chevrolet počítá s roční produkcí v řádu desítek tisíc kusů.