Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt: První fotografie v reálném prostředí

Diskuze (13)
Chevrolet Volt se sice začne vyrábět až v příštím roce, automobilka ale uvolnila další sérii fotografií, které tentokrát zachycují chystaný hybrid v reálném prostředí.

Model Volt byl oficiálně představen loni na podzim u příležitosti stého výročí založení koncernu General Motors. Automobil se vyznačuje revoluční koncepcí pohonu – hlavní úlohu má elektromobil, baterie je možné dobíjet z rozvodné sítě nebo pomocí benzinového motoru 1,4 l, který pohání generátor.

Chevrolet označuje Volt zkratkou E-REV, což znamená elektromobil s prodlouženým dojezdem. Baterie se skládají z více než 220 lithiových článků, které pojmou 16 kWh. To stačí v městském provozu na ujetí více než 60 km na čistě elektrický pohon.

O pohon se stará elektromotor o výkonu 110 kW, který má konstantní maximum točivého momentu 370 Nm. Maximální rychlost Voltu je 160 km/h. Kromě dobíjení se elektrická energie získává také rekuperací při brzdění a v případě potřeby ze spalovacího motoru, který pohání generátor – odtud pochází označení elektromobil s prodlouženým dojezdem. Motor bude spalovat benzin nebo směs benzinu a ethanolu E85. Jeho maximální výkon je 74 kW, tedy přesně 100 koní.

Velikostí se Volt zařadí do evropské nižší střední třídy. Dlouhý bude 4404 mm, široký 1798 mm a vysoký 1430 mm, rozvor bude dlouhý 2685 mm, karoserie je typu liftback. I přes instalaci baterií ukrývá záď zavazadlový prostor s relativně slušným objemem 301 litrů.

Sériové provedení Voltu je potvrzeno pro modelový rok 2011, výroba se rozeběhne v druhé polovině roku 2010. V roce 2011 má být zahájen prodej v Evropě, v Austrálií pod značkou Holden o rok později. Chevrolet počítá s roční produkcí v řádu desítek tisíc kusů.

Diskuze (13)
Avatar - R32
25. 1. 2009 12:31
Re: EVROPA
Škoda len, že sa začne predávať v roku 2010, tých čo teraz navnadili už možno aj vychladnú alebo zamieria k Toyote alebo Honde... ja by som šiel k Japoncom určite, majú už predsa len pár rokov náskoku a skúseností. Ale design je fakt pecka. :yes:
23. 1. 2009 22:19
Re: Sem s ním
...ma to stat kolem 40...
23. 1. 2009 17:43
Re: design
sak ono se to taky hned druhej den nebude prodavat po milionech kusech za den, takze toho nedostatku proudu bych se fakt nebal, navic v noci je toho proudu dost, dokonce tento rok nekolikrat v CR hrozil kolaps prave diky nadbytku proudu kdys ho poslali severske zeme :-) tech par set mozna tisic kousku co se do CR behem prvnich roku mozna dostane ten nas Temelinek utahne i s prstem v chladici vezi >:D
23. 1. 2009 17:20
Re: design
No tak ještě k tomu dvě tři atomovky postavit aby bylo dost nočního proudu a posílit rozvody. Ale hlavně že máme auto které má nulové emise. Líbí se mi když někdo nevidí dál než na špičku svého nosu.
23. 1. 2009 16:41
Re: Sem s ním
S tou cneou sa musis urcite mylit. v US kupis za 50 000USD chevorlet tahoe hybrid. tym padom toto nebude stat viac ako 20 000