Chevrolet Volt vs. Nissan Leaf: Chevy vede 647:106
Oba elektromobily se začaly ve Spojených státech prodávat v průběhu prosince. První Nissan Leaf byl dodán 12. prosince zákazníkovi ze San Franciska, první Chevrolet Volt se předal v New Jersey o tři dny později.
Za druhou polovinu prosince se prodalo 19 Nissanů Leaf, Chevrolet Volt byl v počtu registrací úspěšnější, prodalo se ho 326 exemplářů.
Zajímavější jsou však statistiky za celý leden. Chevrolet Volt, Severoamerické auto roku 2011, si převzalo 321 zákazníků. Nissanu Leaf, které získalo titul evropského Auta roku 2011, se prodalo 87 kusů. Od začátku prodeje se tedy prodalo 647 Voltů a 106 Leafů.
Podle předběžných plánů se má letos v USA prodat 10.000 exemplářů Chevroletu Volt. Nissan chce v roce 2011 prodat v USA dokonce 20.000 Leafů.
Chevrolet Volt se od ostatních hybridních aut liší tím, že k pohonu auta slouží výhradně elektromotor, zážehový spalovací motor plní funkci generátoru elektřiny. Za určitých okolností ale může spalovací motor pohánět auto i přímo přes převodovku. Dojezd na jednu nádrž je 450 km.
Nissan Leaf pohání elektromotor na střídavý proud s výkonem 80 kW v 2730-9800 min-1, hodnota točivého momentu z klidu do 2730 min-1 činí 280 Nm. Dojezd automobilu je 160 km, energii k pohonu dodávají pouze akumulátory nabíjené z rozvodné sítě. Prodej Leafu začal na sklonku roku vedle USA i doma v Japonsku, vybrané evropské trhy se ho dočkají letos.