Chrysler-Fiat dá přednost úsporným dieselům před elektromobily a hybridy
Automobilka Chrysler-Fiat nebude investovat do techniky pro elektromobily a hybridy. Místo toho se zaměří na turbodiesely a malé přeplňované benzinové motory. Tvrdí to Bob Lee, šéf divize pohonného ústrojí v Chrysleru.
Lee vysvětluje, že se vývoj elektrických a hybridních vozů automobilce nevyplatí, zákazníci totiž o ně nemají zájem – odmítají totiž zaplatit jejich cenu, která je vysoká kvůli dodatečným nákladům na akumulátory nebo elektromotory. Situace se podle Lea nezmění do konce tohoto desetiletí.
Fiat zatím nabídl jediný elektromobil – 500e. U něj turínská značka přiznala, že na každém prodaném exempláři tratí až 10.000 dolarů (cca 260.000 korun). Automobil podle šéfa Fiatu Sergia Marchionneho vznikl jen kvůli předpisům Kalifornie, kde podle nových emisních standardů má být do roku 2025 každé sedmé auto elektromobil nebo hybrid.
O úsporné automobily s nízkou spotřebou paliva ale zájem je. Zájemcům o takový vůz Chrysler-Fiat nabídne modely s úspornými spalovacími agregáty. S takovými motory má italská automobilka bohaté zkušenosti, Chrysler ale jejich nabídku teprve rozšiřuje, a to i na domácím americkém trhu.
Američtí zákazníci se pomalu učí kupovat automobily se vznětovými motory a Chrysler pro ně postupně nabízí nová auta. Nedávnou novinkou je Jeep Grand Cherokee s 3.0 V6 CRD, od které si automobilka slibuje prodejní úspěch. Tohoto agregátu se na podzim dočká i pickup Ram 1500, Ram ProMaster (u nás prodávaný jako Fiat Ducato) zase dostane třílitrový vznětový čtyřválec.
Vedle rozšíření nabídky dieselových motorů chce Chrysler-Fiat své automobily upravovat i jinak. Části automobilů (například jejich aerodynamiku) chce vylepšovat tak, aby byly úspornější.