Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler-Fiat dá přednost úsporným dieselům před elektromobily a hybridy

David Bureš
Diskuze (29)
Mezi zákazníky o hybridy a elektromobily není zájem. Americko-italská aliance proto touto cestou nepůjde.

Automobilka Chrysler-Fiat nebude investovat do techniky pro elektromobily a hybridy. Místo toho se zaměří na turbodiesely a malé přeplňované benzinové motory. Tvrdí to Bob Lee, šéf divize pohonného ústrojí v Chrysleru.

Lee vysvětluje, že se vývoj elektrických a hybridních vozů automobilce nevyplatí, zákazníci totiž o ně nemají zájem – odmítají totiž zaplatit jejich cenu, která je vysoká kvůli dodatečným nákladům na akumulátory nebo elektromotory. Situace se podle Lea nezmění do konce tohoto desetiletí.

Fiat zatím nabídl jediný elektromobil – 500e. U něj turínská značka přiznala, že na každém prodaném exempláři tratí až 10.000 dolarů (cca 260.000 korun). Automobil podle šéfa Fiatu Sergia Marchionneho vznikl jen kvůli předpisům Kalifornie, kde podle nových emisních standardů má být do roku 2025 každé sedmé auto elektromobil nebo hybrid.

O úsporné automobily s nízkou spotřebou paliva ale zájem je. Zájemcům o takový vůz Chrysler-Fiat nabídne modely s úspornými spalovacími agregáty. S takovými motory má italská automobilka bohaté zkušenosti, Chrysler ale jejich nabídku teprve rozšiřuje, a to i na domácím americkém trhu.

Američtí zákazníci se pomalu učí kupovat automobily se vznětovými motory a Chrysler pro ně postupně nabízí nová auta. Nedávnou novinkou je Jeep Grand Cherokee s 3.0 V6 CRD, od které si automobilka slibuje prodejní úspěch. Tohoto agregátu se na podzim dočká i pickup Ram 1500, Ram ProMaster (u nás prodávaný jako Fiat Ducato) zase dostane třílitrový vznětový čtyřválec.

Vedle rozšíření nabídky dieselových motorů chce Chrysler-Fiat své automobily upravovat i jinak. Části automobilů (například jejich aerodynamiku) chce vylepšovat tak, aby byly úspornější.

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - Ham.
8. 8. 2013 18:26
Fiat se rozhodl správně
zabrzdění elektromobilů provedl i Nissan/Renault, stopnul vývoj všech nových EV modelů a do strategie si dal zlepšení těch stávající alespoň na úroveň novinek jako je BMW i3. Zároveň omezil trhy kde se nabízejí na ty, které mají údajně „dospělý přístup k redukci emisí CO2“, což si lze přeložit tak, že budou působit jen tam kde vlády ještě mají zdroje na extrémní dotace a zvýhodnění (v Evropě tedy jen Norsko).
[odkaz]
Avatar - Otrava
8. 8. 2013 16:42
Re: Další nemoudrý krok
No, jistě je příjemnější, když člověk nemusí tak často zastavovat, aby nabíjel, ale jinak vidím jasné plus v elektromobilu - pružnější než diesel, ale hlavně - zcela tichý, bez vibrací, člověk nemusí řešit filtr pevných částic a nesmrdí.

Já vidím jen dvě nevýhody - cena vozu (resp. baterií) a dojezd.
Avatar - Barrichello
8. 8. 2013 15:56
Re: Z nouze ctnost
Spíš bude muset fiat rozšířit servisní sít, ovšem o 1500% protože se to začne v us podminkách s*át rychlsotí blesku. Čím modernější ropák, tím složitjěší, náchylenší na obsluhu a kvalitu paliva.....

Ten kdo jezdil 50 let benzínem nebo dieslem typu cummins 6,x TD tomu dá ale hodně rychle na pr*el a servismeni bez praxe to drazí.....

Avatar - WinDiesel
8. 8. 2013 13:31
Re: nooo chytri lide
No rozhodně už si ani Německo, ani Francie nemyslí, že do roku 2020 dostanou na silnice 1 milion / 2 miliony EV.
Výrobci automobilů šlápli na pedály a urychlili vylepšování spalovacích motorů, jsou efektivnější, s nižší spotřebou a dokonce levnější než dříve.
To uvrhlo EV o několik let zpět, když už už získávaly půdu pod nohama.

Co se týče dieselů, uvidíme a už brzy. První americký výrobce přichází s dieselem vlastní výroby do USA - s modelem Cruze. Za rok budeme chytřejší. Nicméně už v tuto chvíli prodává v USA VW 30% v dieselu a evropské značky uvádějí jeden dieselový model za druhým.....
Mazda na to také šlape s modelem 6 a SKY-D, který američtí novináři vysoko ocenili.

Ne, není to od Fiatu špatný a nelogický krok.
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2013 13:24
Re: nooo chytri lide
Bychmus ............ to je hezky řečeno. >:D