Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën: Kontrola trakce standardem pro C4 Picasso, nový Grip Control pro Berlingo HDi

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
14 Fotogalerie
Citroën se zaměřil na ovladatelnost svých MPV – model C4 Picasso nyní dostal, stejně jako už dříve C5, protiprokluzový systém ITC jako součást standardní výbavy. Pro „off-road“ a užitkovou verzi Berlingo je zase připraven příplatkový Grip Control.

Intelligent Traction Control pro C4 Picasso bez příplatku

Po Citroënu C5 je na řadě dvojice C4 Picasso a Grand C4 Picassso, která dostane bez příplatku protiprokluzový systém ITC (Intelligent Traction Control). Inteligentní protiprokluzový systém podle tvrzení Citroënu výrazně posouvá hranice tradičního protiprokluzového systému, řidiči umožní jízdu ve valné většině běžných situací a jeho výhody se mají projevit především na sněhu a zledovatělé vozovce.

Příplatkový Grip Control pro Berlingo HDi

Pro Berlingo Citroën vyvinul upravenou verzi ITC, která se umí vypořádat se situacemi i mimo zpevněné cesty. Bude se nabízet pro osobní verzi s „terénním paketem“ Berlingo XTR s motory 1,6 HDi (66 a 81 kW) a užitkové Berlingo s 1,6 HDi (55 a 66 kW).

Grip Control je zabudovaný do systému ESP a nabízí pět režimů. V režimu Standard se chová jako běžný protiprokluzový systém a umožňuje mírné prokluzování předních kol, dále je možnost zvolit režim pro jízdu na sněhu, který se chová podobně jako ITC, ale funguje jen do 50 km/h, režim pro jízdu v písku a jízdu v blátě/na mokré trávě. Při rychlostech do 50 km/h je možné také Grip Control a ESP úplně vypnout.