Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Cactus letos čeká facelift. Změní se crossover v hatchback?

David Bureš
Diskuze (15)
S příchodem C3 Aircross bude Citroën nabízet dva obdobně velké a podobně laděné vozy. Druhý z nich, C4 Cactus, proto projde v rámci faceliftu důležitou proměnou.

Atypicky stylizovaný crossover Citroën C4 Cactus je na trhu již bezmála tři roky, což je v automobilovém světě doba blížící se modernizace. A ta letos skutečně přijde, přičemž C4 Cactus bude podle všeho změněn více, než byste očekávali.

Už nedávno některá francouzská média informovala o tom, že C4 Cactus se v rámci faceliftu výrazně změní. Crossover se podle těchto zpráv snížením světlé výšky přiblíží kompaktním hatchbackům, což má platit také pro designové změny. Cactus už nebude působit tak drsně, přepracovanou přídí se opticky připodobní C3 a novému C3 Aircross, navíc má údajně přijít o vzduchové kapsy Airbump v rozích karoserie. Na bocích Airbumpy sice zůstanou, přesunou se ale do spodní části dveří a budou tak spíše designovým než praktickým řešením jako u C3.

Automobilka o těchto změnách zatím oficiální nemluví, slovy své generální ředitelky Lindy Jacksonové je ale nepřímo potvrdila. „S příchodem C3 Aircross budeme mít dva podobně velké modely. To ale ničemu nevadí, C4 Cactus již zanedlouho projde faceliftem, přičemž modernizace bude reflektovat příchod C3 Aircross. U plánované evoluce C4 Cactus jsme již s příchodem C3 Aircross počítali,“ uvedla Jacksonová v exkluzivním rozhovoru na premiéře C3 Aircross.

Nabídnutím SUV C3 Aircross totiž automobilka nabídne podobně orientovaný vůz, který je stejně velký jako crossover C4 Cactus. Délka novinky s hodnotou 4.157 mm je prakticky shodná (C4 Cactus má 4.150 mm), stejně se výrazně neliší ani její rozvor dlouhý 2.600 mm (proti 2.595 mm).

Z toho důvodu C4 Cactus má projít proměnou, aby novému C3 Aircross příliš nekonkurovala. A jestliže namítáte, že se plánovanou úpravou až příliš přiblíží kompaktnímu hatchbacku C4, máte naprostou pravdu. Jenže dnešní C4 již brzy skončí, přičemž s přímým nástupcem se v tuto chvíli nepočítá. A tak se nabízí plán, že ji nahradí právě modernizovaný C4 Cactus. Některá média dokonce uvádí, že kvůli tomu zmizí z názvu přídomek Cactus a z faceliftovaného auta bude jen C4.

Přestože C4 Cactus podle všeho čeká úkrok ze světa crossoverů, jinak automobilka s tímto druhem vozů nadále počítá. V druhé polovině roku 2018 se v Evropě začne prodávat 4,5 metru dlouhé SUV C5 Aircross, kterého se už letos dočkají čínští zákazníci. A poté podle všeho přijde čas sedanů, kterých se šéfka Citroënu nechce vzdát, jak se s ohledem na letošní ukončení evropské výroby modelu C5 může zdát.

„Nechceme se zaměřit jen na určitý typ aut, chceme být značka s širokou nabídkou. V našich plánech je osm základních modelů, od těch nejmenších, po ty největší. Pomocí loňského konceptu Cxperience jsme dokázali, že velký model opravdu plánujeme. Musíme ale pro takový model najít vlastní cestu, cestu Citroënu. A také musí být takový vůz rentabilní,“ tvrdí Jacksonová.

David Bureš
Diskuze (15)
15. 6. 2017 18:48
Kaktus ...
...mi koncepcí dával smysl, méně pak už cenou a použitými benzínovými motory. Líbí se mi tak jak je, dělat z něj HB je podle mě konečná v nižší střední. To zavání průserem.

Citroen vyklidil střední třídu a teď i nižší střední, zbyly jen crossovery malé C1 a C3, Picassa a užitkové modely. A pak naprosto minoritní řada DS :no:
Avatar - pallas
14. 6. 2017 19:12
Re: Možná podoba
mbrzda: si oveľa bližšie, než nalimer.
14. 6. 2017 13:55
Re: Možná podoba
Spíš bych věřil této podobě:. [odkaz]
Avatar - pallas
14. 6. 2017 13:17
Re: Ještě zrušit zadní dveře,
pomenoval si to úplne presne: tvrdá ruka Peugeotu.
Avatar - 3_diamanty
14. 6. 2017 11:19
Re: Ještě zrušit zadní dveře,
:yes: :yes: :yes: