Citroën C3 Aircross je další SUV bez 4x4. Tady jsou první snímky!
Na základě zkušeností z minulých let jsem si již zvyknul na to, že koncepty vozů Citroën v podstatě odpovídají sériovému provedení, tedy alespoň co se vnějších tvarů týče. Nové SUV C3 Aircross tvarově vychází z konceptu C-Aircross představeného letos v Ženevě, a pokud pominu proti sobě otevírané boční dveře a kamery místo vnějších zpětných zrcátek, jde vlastně o totéž. A protože Citroën design umí, máme před sebou velmi hezké auto do města. Nebo i jinam?
Citroën totiž o novém C3 Aircoss hovoří jako o kompaktním SUV (B-SUV), přestože bychom ho na první pohled tipovali „pouze“ na crossover, tedy vůz s terénním vzhledem, avšak bez terénních ambicí. Pohon všech kol u něj nikdo neočekával, Aircross přebírá platformu současného modelu C3. Po vzoru dalších modelů koncernu PSA si musíte vystačit pouze se systémem Grip Control na bázi stabilizačního a protiprokluzového systému (pracuje s režimy Písek, 4×4, Sníh, ESP OFF), pneumatikami M+S a asistentem pro sjíždění svahů. Ten dovoluje naprosté ploužení – vůz totiž drží v rychlosti 3 km/h.
C3 Aircross na délku měří 4,15 metru, je 1,76 metru široký, 1,64 metru vysoký a disponuje rozvorem náprav o délce 2,6 metru. Je tedy o fous vyšší a širší než Peugeot 2008. Automobilka o něm hovoří jako o nejprostornějším modelu ve svém segmentu nabízejícím místo pro pět cestujících, velký prostor pro nohy a nad hlavou. Zadní lavice je asymetricky dělená a posuvná v rozsahu 150 milimetrů, opěradlo sedadla spolujezdce lze překlopit, díky čemuž je možné převážet předměty o délce až 2,4 metru. Zavazadelník má základní objem 410 litrů, po posunutí zadní lavice zcela vpřed se bavíme o 520 litrech. Po sklopení zadních opěradel získáte 1289 litrů prostoru.
Motorová paleta je tvořena pěti jednotkami, z nichž tři jsou benzinové a dvě vznětové. V prvním případě se bavíme o atmosférické dvanáctistovce PureTech 82 spojené s manuální převodovkou, následuje přeplňovaná verze se PureTech 110 kombinovaná s manuální i automatickou převodovkou, a na vrcholu najdeme variantu PureTech 130 kombinovanou s manuální převodovkou. Číselné značení udává výkon v koních. Zájemci o turbodiesel mohou vybírat mezi agregáty BlueHDI 100 a BlueHDi 120, v obou případech párované s manuálními skříněmi.
Že bude Citroën C3 Aircross stylovka, dokládá jednak tvar jeho karoserie, ale také množství barevných provedení. V případě exteriéru se bavíme o devadesáti kombinacích, v případě interiéru o pěti různorodých kombinacích. A protože dnes frčí i elektronické hračičky, C3 Aircross také několik má. Namátkou například barevný head-up displej, automatické přepínání dálkových světel, sledování slepého úhlu a jízdních pruhů, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, Mirror Screen pro zrcadlení multimediálního obsahu mobilního telefonu nebo Connect Box, který funguje jako parťák v nouzi – dokáže přivolat pomoc pomocí tísňového volání.
Nový Citroën C3 Aircross si dnes odbyl statickou světovou premiéru v Paříži. Co nevidět očekávejte první statické dojmy kolegy Davida Bureše, který se premiéry účastnil. Výroba vozu bude probíhat ve španělské Zaragoze, ceny bychom měli znát v průběhu července.