5.2. 2014 Jan Mička Jan Mička

Citroën C4 Cactus naživo z Paříže (+ video)

 

Citroën C4 Cactus si odbyl svou pařížskou premiéru. Vůz přináší řadu inovativních technických řešení a klade důraz na nízké provozní náklady.

Po ranním úniku nových fotografií Citroënu C4 Cactus přinášíme oficiální informace přímo ze statické premiéry. Předsériové provedení nejnovějšího přírůstku francouzské automobilky si před zraky 4.500 novinářů z celého světa ukázalo na pařížské půdě, produkční podoby se dočkáme na blížícím se autosalonu v Ženevě.

Citroën C4 Cactus klade důraz na několik základních oblastí: čistý design, nejnovější technická řešení, bohatý vnitřní prostor a hi-tech interiér. Velká pozornost byla vynaložena také celkové hmotnosti, která je o 200 kilogramů nižší než u klasického Citroënu C4.

Futuristicky pojatý exteriér je další úrovni ve vývoji tvarů, které nesou v současnosti prodávané modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Cactus se vyznačuje hladkými plochami bez známek agrese, krátkými převisy a především novátorským řešením ochrany karoserie. Prvky Airbump jsou zabudovány do boků a nárazníků a přinášejí ochranu drahých dílů před nárazy a poškrábáním. Vyrobeny jsou z pružného termoplastického polyuretanu a nevyžadují žádnou speciální údržbu. V nabídce přitom budou ve čtyřech barevných provedeních, což ve spojení s deseti odstíny karoserie a trojicí provedení interiéru nabízí dostatek možností pro individualizaci.

Video

Automobilka považuje Cactus za alternativu k sedanům segmentu C. Vůz je postaven na platformě modelů C3 a DS3, dosahuje však stejného rozvoru náprav jako větší hatchback C4 (2.608 mm). Oblá karoserie je 4.160 milimetrů dlouhá, 1.730 milimetrů široká a vzhledem k optimalizaci aerodynamického odporu jen 1.480 milimetrů vysoká. Přestože může být vůz vybaven prosklenou panoramatickou střechou, nepotřebuje díky ochranné izolaci před slunečními paprsky dodatečnou clonu. Tím se podařilo ušetřit 6 kilogramů v místech, která jsou riziková pro ideální rozložení hmotnosti vozu.

Novátorský přístup k výrobě automobilů se naplno projevuje také v interiéru. Přístrojová deska je po vzoru nových modelů značky vybavena dvěma rozměrnými displeji, přičemž větší (standardně pro všechny verze), s úhlopříčkou 7“, umožňuje ovládání veškerých komfortních a bezpečnostních prvků vozu na jednom místě (audio, navigace, automatické parkování, obraz couvací kamery, telefon či služby s připojením na internet). Díky dotykovému rozhranní navíc razantně ubylo zbytečných tlačítek a ovládacích modulů, což vytvořilo další využitelný prostor pro posádku. Novinkou je také umístění airbagu spolujezdce ve stropu.

Cestující vpředu mají k dispozici rozměrná sedadla, navržená ve stylu sofa. Nezvyklé provedení vnitřních výplní dveří se vyznačuje klikami ve tvaru madel cestovních kufrů, luxusními zavazadly se přitom nechala inspirovat také horní část přístrojové desky. Na štíru však nebudou ani cestující na zadních sedadlech, kde najdou pohodlí i ti s výškou okolo 190 centimetrů. Díky rozvoru shodnému s Citroënem C4 mají také podobný prostor pro nohy, neutrpěl přitom ani zavazadlový prostor o základním objemu 358 litrů a ložnou hranou ve výšce 810 milimetrů. Zajímavostí je použití zadních výklopných oken, díky kterým se ušetřilo 11 kilogramů.

Pod kapotou Citroënu C4 Cactus se objeví motory známé z dalších modelů koncernu PSA. Chybět by neměly atmosférické zážehové jednotky 1.4 VTi a 1.6 VTi, stejně jako úsporné přeplňované turbomotory THP či nová generace vznětových agregátů Blue HDi. Nejúspornější varianta by přitom měla spotřebovat pouze 3,2 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá produkci 82 gramů emisí CO2 na ujetý kilometr. Motory budou v základu spojeny s manuální převodovkou, vybrané lze kombinovat také s pilotovanou skříní ETG.

Výroba vozu bude probíhat v Madridu od letošního dubna, zahájení prodeje je plánováno ke konci letních prázdnin. Bližší specifikace a české ceny se dozvíme po oficiální premiéře produkční verze na březnovém autosalonu v Ženevě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, v noci podle…

Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro, tvrdí bez důkazů Orbán Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro, tvrdí bez důkazů Orbán

Podpora migrace není odpovědí na ekonomické problémy,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C4 Cactus naživo z Paříže (+ video)







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Citroën C4 Cactus letos čeká facelift. Změní se crossover v hatchback? Citroën C4 Cactus letos čeká facelift. Změní se crossover v hatchback?

S příchodem C3 Aircross bude Citroën nabízet dva obdobně…

Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa) Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa)

Citroën C4 Cactus Rip Curl se představil na letošním…

 



 
Tlak v pneumatikách: Víte, jak často jej kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Tlak v pneumatikách: Jak často ho kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Dnes 13:27

Správný tlak v pneumatikách je nezbytný pro bezpečnou jízdu. Však to s ním také není jenom tak!




Blesk.cz

Opilí kamarádi obcovali s dopravním značením: Řádění ukončili až policisté

Opilí kamarádi obcovali s dopravním značením: Řádění…

Opravdu netradiční zábavu si našli tři opilí mladíci ve slovenském Martinu. Na mušku si vzali přenosné dopravní…

„Spalte je, ať Alláh spálí ISIS“: Ženy z Rakky pálí burky na oslavu svobody

„Spalte je, ať Alláh spálí ISIS“: Ženy z Rakky pálí…

Bojovníci arabsko-kurdské koalice, kterou podporuje mezinárodní letecká koalice vedená Spojenými státy, se dál…

 

iSport.cz

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec generálku nezvládl

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec…

Fotbalistům Jablonce nevyšla generálka na start nové soutěžní sezony. Severočeši dnes prohráli s nováčkem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na koupališti v Šárce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka, kde se…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…