5.2. 2014 Jan Mička Jan Mička

Citroën C4 Cactus naživo z Paříže (+ video)

 

Citroën C4 Cactus si odbyl svou pařížskou premiéru. Vůz přináší řadu inovativních technických řešení a klade důraz na nízké provozní náklady.

Po ranním úniku nových fotografií Citroënu C4 Cactus přinášíme oficiální informace přímo ze statické premiéry. Předsériové provedení nejnovějšího přírůstku francouzské automobilky si před zraky 4.500 novinářů z celého světa ukázalo na pařížské půdě, produkční podoby se dočkáme na blížícím se autosalonu v Ženevě.

Citroën C4 Cactus klade důraz na několik základních oblastí: čistý design, nejnovější technická řešení, bohatý vnitřní prostor a hi-tech interiér. Velká pozornost byla vynaložena také celkové hmotnosti, která je o 200 kilogramů nižší než u klasického Citroënu C4.

Futuristicky pojatý exteriér je další úrovni ve vývoji tvarů, které nesou v současnosti prodávané modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Cactus se vyznačuje hladkými plochami bez známek agrese, krátkými převisy a především novátorským řešením ochrany karoserie. Prvky Airbump jsou zabudovány do boků a nárazníků a přinášejí ochranu drahých dílů před nárazy a poškrábáním. Vyrobeny jsou z pružného termoplastického polyuretanu a nevyžadují žádnou speciální údržbu. V nabídce přitom budou ve čtyřech barevných provedeních, což ve spojení s deseti odstíny karoserie a trojicí provedení interiéru nabízí dostatek možností pro individualizaci.

Video

Automobilka považuje Cactus za alternativu k sedanům segmentu C. Vůz je postaven na platformě modelů C3 a DS3, dosahuje však stejného rozvoru náprav jako větší hatchback C4 (2.608 mm). Oblá karoserie je 4.160 milimetrů dlouhá, 1.730 milimetrů široká a vzhledem k optimalizaci aerodynamického odporu jen 1.480 milimetrů vysoká. Přestože může být vůz vybaven prosklenou panoramatickou střechou, nepotřebuje díky ochranné izolaci před slunečními paprsky dodatečnou clonu. Tím se podařilo ušetřit 6 kilogramů v místech, která jsou riziková pro ideální rozložení hmotnosti vozu.

Novátorský přístup k výrobě automobilů se naplno projevuje také v interiéru. Přístrojová deska je po vzoru nových modelů značky vybavena dvěma rozměrnými displeji, přičemž větší (standardně pro všechny verze), s úhlopříčkou 7“, umožňuje ovládání veškerých komfortních a bezpečnostních prvků vozu na jednom místě (audio, navigace, automatické parkování, obraz couvací kamery, telefon či služby s připojením na internet). Díky dotykovému rozhranní navíc razantně ubylo zbytečných tlačítek a ovládacích modulů, což vytvořilo další využitelný prostor pro posádku. Novinkou je také umístění airbagu spolujezdce ve stropu.

Cestující vpředu mají k dispozici rozměrná sedadla, navržená ve stylu sofa. Nezvyklé provedení vnitřních výplní dveří se vyznačuje klikami ve tvaru madel cestovních kufrů, luxusními zavazadly se přitom nechala inspirovat také horní část přístrojové desky. Na štíru však nebudou ani cestující na zadních sedadlech, kde najdou pohodlí i ti s výškou okolo 190 centimetrů. Díky rozvoru shodnému s Citroënem C4 mají také podobný prostor pro nohy, neutrpěl přitom ani zavazadlový prostor o základním objemu 358 litrů a ložnou hranou ve výšce 810 milimetrů. Zajímavostí je použití zadních výklopných oken, díky kterým se ušetřilo 11 kilogramů.

Pod kapotou Citroënu C4 Cactus se objeví motory známé z dalších modelů koncernu PSA. Chybět by neměly atmosférické zážehové jednotky 1.4 VTi a 1.6 VTi, stejně jako úsporné přeplňované turbomotory THP či nová generace vznětových agregátů Blue HDi. Nejúspornější varianta by přitom měla spotřebovat pouze 3,2 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá produkci 82 gramů emisí CO2 na ujetý kilometr. Motory budou v základu spojeny s manuální převodovkou, vybrané lze kombinovat také s pilotovanou skříní ETG.

Výroba vozu bude probíhat v Madridu od letošního dubna, zahájení prodeje je plánováno ke konci letních prázdnin. Bližší specifikace a české ceny se dozvíme po oficiální premiéře produkční verze na březnovém autosalonu v Ženevě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C4 Cactus naživo z Paříže (+ video)







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 






 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…