Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Cactus naživo z Paříže (+ video)

Jan Mička
Diskuze (188)
Citroën C4 Cactus si odbyl svou pařížskou premiéru. Vůz přináší řadu inovativních technických řešení a klade důraz na nízké provozní náklady.

Po ranním úniku nových fotografií Citroënu C4 Cactus přinášíme oficiální informace přímo ze statické premiéry. Předsériové provedení nejnovějšího přírůstku francouzské automobilky si před zraky 4.500 novinářů z celého světa ukázalo na pařížské půdě, produkční podoby se dočkáme na blížícím se autosalonu v Ženevě.

Citroën C4 Cactus klade důraz na několik základních oblastí: čistý design, nejnovější technická řešení, bohatý vnitřní prostor a hi-tech interiér. Velká pozornost byla vynaložena také celkové hmotnosti, která je o 200 kilogramů nižší než u klasického Citroënu C4.

Futuristicky pojatý exteriér je další úrovni ve vývoji tvarů, které nesou v současnosti prodávané modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Cactus se vyznačuje hladkými plochami bez známek agrese, krátkými převisy a především novátorským řešením ochrany karoserie. Prvky Airbump jsou zabudovány do boků a nárazníků a přinášejí ochranu drahých dílů před nárazy a poškrábáním. Vyrobeny jsou z pružného termoplastického polyuretanu a nevyžadují žádnou speciální údržbu. V nabídce přitom budou ve čtyřech barevných provedeních, což ve spojení s deseti odstíny karoserie a trojicí provedení interiéru nabízí dostatek možností pro individualizaci.

Video se připravuje ...

Automobilka považuje Cactus za alternativu k sedanům segmentu C. Vůz je postaven na platformě modelů C3 a DS3, dosahuje však stejného rozvoru náprav jako větší hatchback C4 (2.608 mm). Oblá karoserie je 4.160 milimetrů dlouhá, 1.730 milimetrů široká a vzhledem k optimalizaci aerodynamického odporu jen 1.480 milimetrů vysoká. Přestože může být vůz vybaven prosklenou panoramatickou střechou, nepotřebuje díky ochranné izolaci před slunečními paprsky dodatečnou clonu. Tím se podařilo ušetřit 6 kilogramů v místech, která jsou riziková pro ideální rozložení hmotnosti vozu.

Novátorský přístup k výrobě automobilů se naplno projevuje také v interiéru. Přístrojová deska je po vzoru nových modelů značky vybavena dvěma rozměrnými displeji, přičemž větší (standardně pro všechny verze), s úhlopříčkou 7“, umožňuje ovládání veškerých komfortních a bezpečnostních prvků vozu na jednom místě (audio, navigace, automatické parkování, obraz couvací kamery, telefon či služby s připojením na internet). Díky dotykovému rozhranní navíc razantně ubylo zbytečných tlačítek a ovládacích modulů, což vytvořilo další využitelný prostor pro posádku. Novinkou je také umístění airbagu spolujezdce ve stropu.

Cestující vpředu mají k dispozici rozměrná sedadla, navržená ve stylu sofa. Nezvyklé provedení vnitřních výplní dveří se vyznačuje klikami ve tvaru madel cestovních kufrů, luxusními zavazadly se přitom nechala inspirovat také horní část přístrojové desky. Na štíru však nebudou ani cestující na zadních sedadlech, kde najdou pohodlí i ti s výškou okolo 190 centimetrů. Díky rozvoru shodnému s Citroënem C4 mají také podobný prostor pro nohy, neutrpěl přitom ani zavazadlový prostor o základním objemu 358 litrů a ložnou hranou ve výšce 810 milimetrů. Zajímavostí je použití zadních výklopných oken, díky kterým se ušetřilo 11 kilogramů.

Pod kapotou Citroënu C4 Cactus se objeví motory známé z dalších modelů koncernu PSA. Chybět by neměly atmosférické zážehové jednotky 1.4 VTi a 1.6 VTi, stejně jako úsporné přeplňované turbomotory THP či nová generace vznětových agregátů Blue HDi. Nejúspornější varianta by přitom měla spotřebovat pouze 3,2 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá produkci 82 gramů emisí CO2 na ujetý kilometr. Motory budou v základu spojeny s manuální převodovkou, vybrané lze kombinovat také s pilotovanou skříní ETG.

Výroba vozu bude probíhat v Madridu od letošního dubna, zahájení prodeje je plánováno ke konci letních prázdnin. Bližší specifikace a české ceny se dozvíme po oficiální premiéře produkční verze na březnovém autosalonu v Ženevě.

Video se připravuje ...

Jan Mička
Diskuze (188)
7. 2. 2014 09:03
Re: KAKTUS
Já jsem měl samozřejmě ve všech svých autech otvírací zadní okna, ale za 20 let co jezdím jsem je potřeboval otevřít jen párkrát a i to nebylo 100% nutné (naopak, když jedu s děckama, musím mít otevírání blokované).
DS4 není rodinné auto, ale vozítko pro single metrosexuála. Zadní sedačky tam jsou, ale budou využívány jen minimálně...... (nehodnotím teď DS4 jako takovou)

Jak budou AirBumbs vypadat po letech opravdu nemůžeme vědět (ale plasty jsou na tom dnes líp než v 80letech). Jak budou vypadat např. v současném období? - auto bude špinavé celé, jako každé jiné. Problém bude určitě při čištění - okolo každé "bodliny" je drážka, kde se špína asi bude držet.....
Realita ukáže....
7. 2. 2014 08:28
Re: Gamechanger
Zaujímavé, ale Francúzi 2CV nevolajú Kačica.
7. 2. 2014 08:27
Re: mozni konkurenti k tomuto vesmirnemu lunarnemu modulu?
Ešteže tvoj názor nie je smerodajný.
7. 2. 2014 08:26
Re: KAKTUS
Nie celkom súhlasím. Ako budú počas prevádzky vyzerať "airbumps" sa dá tušiť, a podľa mňa to "kormidelníci" PSA dobre vedia, len to nepovažujú za problém. Inak by to neprešlo. Uvidíme.

Zadné okná - DS4 nie je auto, to je chudák, Harlekýn ovešaný bižutériou. Zadné dvere s pevným sklom, to je v dnešnej dobe nonsens. Nechápem, na čo robia autá so zadnými sedadlami a druhým párom dverí, keď nepočítajú s faktom, že sa tam budú voziť ľudia.
S tými drakmi je to blbá poznámka, spúšťacie sklá sú v dnešnej dobe minimom, čo by malo na štvordverovom aute bez výnimky byť.

7. 2. 2014 08:19
Re: Naleštěná bída
Ty si nejaký chytrý. Vidíš to na prvých fotkách a už prorokuješ koniec Citroenu... :-!