Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4: Nenápadný facelift vzhledu i techniky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Francouzská automobilka jen velmi zlehka omladila exteriér svého zástupce pro nižší střední třídu a zmodernizovala interiér. Paletu motorů rozšířil další tříválec.

Do dnešních dnů opustilo brány automobilky ve francouzském Mulhouse přes 450.000 pětidveřových hatchbacků Citroën C4 druhé generace, jejíž premiéra se odehrála v roce 2010 a na její vstup na evropské trhy včetně toho českého se uskutečnil počátkem roku 2011.

Po čtyřech letech na trhu Citroën odhaluje modernizovanou podobu modelu C4. Ten zůstává věrný svému konzervativnímu vzhledu a v případě exteriéru se hlavní změny omezují prakticky jen na použití nových předních světlometů s LED pro denní svícení a novou grafikou. Zadní svítilny se pak mohou nově pochlubit 3D efektem.

K viditelným novinkám se pak ještě řadí několik nových chromovaných lišt na předními i zadním nárazníku. Zákazníci mají mít možnost volby jednoho z devíti laku karoserie, z nichž jsou dva odstíny šedé, pojmenované Platinum a Spirit, zcela nové. Nabídku designu litých kol pak obohacují sedmnácti-palcové disky Miami.

V interiéru jsou použity nové materiály čalounění sedadel a hlavní novinkou je zde sedmi-palcový dotykový displej. Ten v sobě spojuje možnosti ovládání a zobrazování všech důležitých informací z mobilního telefonu, rádia a navigace. Citroën v rámci modernizace modelu C4 rozšiřuje i nabídku systémů, zvyšujících komfort ovládání o bezklíčový přístup a startování vozu.

Paletu pohonných jednotek rozšiřuje přeplňovaný tříválec PureTech o objemu 1,2 litru s výkonem 81 kW (110 k) při 5500 min-1 a točivým momentem 205 N.m při 1750 min-1. Tento motor, splňující emisní normu Euro 6 je druhou výkonovou variantou motoru 1 .2 e-THP o výkonu 96 kW (130 k) nabízeného v modelu C4 od první poloviny letošního roku.

Citroën uvádí, že C4 vybavený novou pohonnou jednotkou s výkonem 81 kW ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje v kombinovaném provozu spotřeby paliva 4,7 litru benzinu na 100 km a hodnoty emisí CO2 110 g/km.

Zákazníci Citroënu, kteří se rozhodnou pro modernizovaný C4 mají mít tedy v případě zájmu o zážehové motory možnost volby jedné ze dvou výše zmíněných výkonových verzí přeplňovaného tříválce o objemu 1,2 litru.

V případě vznětových motorů budou připraveny dva čtyřválcové turbodiesely BlueHDI o objemu 1,6 litru. První z nich nabídne výkon 73 kW (99 k) při 3,750 min-1 a točivý moment 254 N.m při 1750 min-1, zatímco druhá má disponovat výkonem 88 kW (120 k) při 3500 min-1 a točivým momentem 300 N.m při 1750 min-1.

První z dvojice turbodieselů s nižším výkonem je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, zatímco výkonnější provedení spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Oba motory splňují emisní normu Euro 6 a pro všechny verze modernizovaného Citroënu C4 mají být standardem systém start-stop spolu s pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Avatar - Kuski
12. 12. 2014 19:57
Re: ja bych ho bral
Zajimalo by mě, co myslíš tím přečudlíkovaný interiér? Už jsi někdy seděl v soudobém Volvu/Fordu/Mercedesu/.... To fakt nechápu. Fotky na obrázku jsou s verzí s dotykovou navigací. Tzn., že normální verze na tom je stejně jako předfacelift. Jediný co asi zmizelo je spodní řada tlačítek na volantu. :-!
Avatar - Guttalax
12. 12. 2014 19:18
Slušné auto
Bylo jedno z adeptů na koupi.Ale vyhrala Corolla. Po dvou korejcích konečně dobré auto. ;-)
Avatar - matii
12. 12. 2014 12:25
Re: ja bych ho bral
Na předfaceliftové verzi mi vadil ten "přečudlíkovaný" interier, tohle vypadá o poznání lépe. Pro pohodáře, který cestuje v klidu a upřednostňuje komfort a spotřebu před sportovní jízdou je to auto ve verzi HDi jak dělané a to i pro menší rodinku. :yes:
Avatar - Misanick
12. 12. 2014 11:52
Re: Citroen nebrat !
Maroš poručil "nebrat!" a všichni se pose... Kdyby se dělal v kombíku, asi už bych ho měl doma místo Magdy, samozřejmě s motorem 1,6 HDi :yes: .
12. 12. 2014 08:49
Re: Citroen nebrat !
Ergonomie neni o tom, že by se musela pochopit, ale že je vše v dosahu, po ruce a intuitivne najdes co hledas. Nicmene srovnani s golfem po jizdni strance proste neobstoji. Citroen dela vse jen na design. Sedacky vypadaji krasne, ale pohodlne tolik nejsou a bocni oporu take postradaji. Volant je sice krasnej, ale neda se v podstate v zadne poloze pohodlne drzet. V poloze 3/4 na 3 te tlaci do rukou ty chromove prvky, v poloze za 10 dve je zase volant nepochopitelne zplostely v podelnem smeru. Nakonec ho clovek drzi nejak jak se da. Osobni zkusennost.