25.4. 2015 Auto Tip

Citroën C4 pro rok 2017: Zásadní změna pojetí?

 

Francouzské automobilky byly nedávnou ekonomickou krizí postiženy docela výrazně, ale s o to větší vervou se nyní pouštějí do boje. Že přijdou nové modely, je samozřejmé, ale jenom u toho zůstat nemusí...

Pod vedením Carlose Tavarese a jeho programu Back in the Race se skupině PSA Peugeot Citroën daří. Poprvé po třech letech se vrátila k zisku, fungují také úsporné programy, analytici nešetří chválou. Koncern loni zvedl odbyt na 2,9 milionu aut, ale na rekordních 3,6 milionu z roku 2010 stále ještě ztrácí. Na druhou stranu zaznívají i pochybnosti, zda tři miliony je vůbec dostačující hranice pro přežití, zvlášť když rivalové typu VW Group nebo Renault-Nissan jsou podstatně větší. Na místě by tedy prý měla být i snaha najít pro PSA nějakého strategického partnera.

Dnes přitom uskupení nabízí tři značky. Peugeot má vyrábět elegantní, ovšem ne příliš nápadná auta nabízející typický francouzský design okořeněný špičkovou kvalitou na úrovni německé konkurence. Nově vyčleněné DS bude výkladní skříní, prémiovým výrobcem se vším všudy. Citroën pak opět posílí svoji „svobodomyslnost“, jeho auta se stanou příjemným mixem komfortu, prostornosti a technologické vyspělosti určeným pro každého uživatele a každý den.

Jak se to všechno promítne do konkrétní nabídky, se ovšem zatím moc neví - skupina je na informace tohoto druhu tradičně skoupá a ani různé studie ještě nejsou zárukou, že z nich vzejde sériové auto (viz například vize supersportovního Citroënu nebo nástupce „kachny“). Jisté je, že zrovna duo Citroën a DS do konce dekády určitě lenošit nebude, chystají se nové generace C4, C5, C3 Picasso, Jumpy, DS 3, DS-X …

Vůz vyobrazený na našich počítačových kresbách je přitom jen jednou z možných podob třetí generace C4.

Novinky PSA 2016
Citroën Jumpy, C3 Picasso, C5
Peugeot 2008 HYbrid Air*, 508
DS DS3, DS5
* zatím nejisté, vývoj vzduchového hybridu je nečekaně nákladný
Ta už totiž opravdu potřebuje oživit, její loňský evropský odbyt se propadl skoro o dvacet tisíc kusů na necelých 60 000, což je na nižší střední třídu málo – Volkswagen Golf je skoro devětkrát úspěšnější. Současná šéfka dvojitého šípu Linda Jacksonová a designér Alexandre Malval navíc musejí zajistit, aby model C4 Cactus nepůsobil v rámci značky jako totální exot – zvlášť když bylo několikrát zdůrazněno, že z této novinky žádná separátní „kaktusová“ řada nevznikne. A ostré linky by se hodily i kvůli uvadající sportovní pověsti značky, z WRC vycouvala ve prospěch DS a úspěchy ve WTCC plnou náhradou nejsou. Určitou indicií je pak pojetí nepřímého nástupce modelu C3, jenž má ve slovenské Trnavě vznikat jako vůz s ne přehlédnutelnými prvky SUV...

Nová „cé-čtyřka“ se objeví zřejmě na začátku roku 2017. Postavena bude na platformě EMP-2 jako dnešní C4 Picasso (mimochodem se skoro 120 000 kusy na trzích EU dvakrát žádanější než C4). Očekává se výrazné snížení hmotnosti až o sto kilogramů a vylepšení jízdních vlastností. Spekuluje se také o tom, že by i třetí generace mohla dostat provedení sedan (C4 L). Smysl by to dávalo, prodeje stejně koncipovaného modelu C-Elysée jsou v EU žalostné (loni necelých šest tisíc) a tříprostorová karoserie by rozhodně měla velké šance v Číně. Na druhou stranu nedorazí žádná třídveřová varianta.

K pohonu se počítá s tří- a čtyřválcovými motory, na hybridy zřejmě zatím nedojde, byť u DS i Peugeotu již uplatnění našly. Benzinové motory nabídnou výkonové spektrum 60 až 150 kilowattů, naftové 70 až 132. Očekává se, že nejúspornější provedení by se mohlo produkcí CO2 dostat pod devadesát gramů na kilometr. Základní cena se má pohybovat na úrovni 19 000 eur, což odpovídá současnému stavu. O poznání více bychom ale za tyto peníze měli dostat hlavně na poli palubní elektroniky. Jednak té starající se o bezpečnost, ale také zábavní, protože novinka má cílit výrazně na mladé zákazníky.

Znatelná změna vnějšího stylu se jeví vhodná i z toho důvodu, že PSA prý uvažuje o přepracování celé struktury nomenklatury svých modelů. Dnešní hodně podobné, v podstatě „anonymní“ a málo výmluvné a emotivní názvy by mohly být nahrazeny klasickými jmény, přičemž ty již zavedené (Picasso, Cactus) by zůstaly. Přehlednosti pak má ještě napomoci redukce počtu verzí a modelových řad, zde visí Damoklův meč hlavně nad velkými MPV typu Peugeotu 5008, respektive variantami CC. Není to přitom tak dávno, co Peugeot změnil svůj systém s mezigeneračně neustále rostoucí poslední číslicí pojmenování svých aut a přiřkl každé řadě stejný „kód“ jednou provždy…

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Požár v pražském hotelu má třetí oběť. Podlehla zraněním v nemocnici Požár v pražském hotelu má třetí oběť. Podlehla zraněním v nemocnici

Sobotní požár v hotelu v centru Prahy si vyžádal již…

Švédská levice chce zastropovat zisky části firem Švédská levice chce zastropovat zisky části firem

Švédská středo-levá menšinová vláda navrhne zastropování…

 

Štítky Citroën Auto Tip

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Citroën C4 Sedan: Pro Čínu bez vlnek Citroën C4 Sedan: Pro Čínu bez vlnek

Na autosalonu v čínském Čcheng-tu představil Citroën…

Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu

Francouzská značka Citroën hodlá letos představit druhou…

 



 
Dějiny Dakaru (8. díl): Dakar se nejede!

Dějiny Dakaru (8. díl): Dakar se nejede!

Dnes 11:26

Slavná pouštní Rallye Dakar byla den před startem jubilejního 30. ročníku, zrušena.




Blesk.cz

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v Karibiku prodávají za dvě stovky!

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v…

Suzanne (33) a David (35) z amerického Detroitu spolu v Karibiku od roku 2013 vlastníma rukama budovali…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Čech čeká na 200. nulu. Agüero pokořil hattrickem Newcastle

SESTŘIHY: Čech čeká na 200. nulu. Agüero pokořil…

Fotbalisté Arsenalu vyhráli v 24. Premier League i s Petrem Čechem v brance doma pohodlně porazili Crystal…

 

Reflex.cz

Ponorky budoucnosti britského námořnictva: Nautilus jako rejnok nebo průzkumný Úhoř

Ponorky budoucnosti britského námořnictva: Nautilus…

Britské námořnictvo představilo svou vizi, jak budou vypadat vojenské ponorky za padesát let. Inspirují se říší…

Platy v Česku rostou, ale unijní mzdy jsou pro nás stále jen fantazií. Kdy se to změní?

Platy v Česku rostou, ale unijní mzdy jsou pro nás…

Poslední léta přinesla i do tuzemska růst mezd. Ani štědrý rok 2017, který lidem dopřál v průměru takřka…