25.4. 2015 Auto Tip

Citroën C4 pro rok 2017: Zásadní změna pojetí?

 

Francouzské automobilky byly nedávnou ekonomickou krizí postiženy docela výrazně, ale s o to větší vervou se nyní pouštějí do boje. Že přijdou nové modely, je samozřejmé, ale jenom u toho zůstat nemusí...

Pod vedením Carlose Tavarese a jeho programu Back in the Race se skupině PSA Peugeot Citroën daří. Poprvé po třech letech se vrátila k zisku, fungují také úsporné programy, analytici nešetří chválou. Koncern loni zvedl odbyt na 2,9 milionu aut, ale na rekordních 3,6 milionu z roku 2010 stále ještě ztrácí. Na druhou stranu zaznívají i pochybnosti, zda tři miliony je vůbec dostačující hranice pro přežití, zvlášť když rivalové typu VW Group nebo Renault-Nissan jsou podstatně větší. Na místě by tedy prý měla být i snaha najít pro PSA nějakého strategického partnera.

Dnes přitom uskupení nabízí tři značky. Peugeot má vyrábět elegantní, ovšem ne příliš nápadná auta nabízející typický francouzský design okořeněný špičkovou kvalitou na úrovni německé konkurence. Nově vyčleněné DS bude výkladní skříní, prémiovým výrobcem se vším všudy. Citroën pak opět posílí svoji „svobodomyslnost“, jeho auta se stanou příjemným mixem komfortu, prostornosti a technologické vyspělosti určeným pro každého uživatele a každý den.

Jak se to všechno promítne do konkrétní nabídky, se ovšem zatím moc neví - skupina je na informace tohoto druhu tradičně skoupá a ani různé studie ještě nejsou zárukou, že z nich vzejde sériové auto (viz například vize supersportovního Citroënu nebo nástupce „kachny“). Jisté je, že zrovna duo Citroën a DS do konce dekády určitě lenošit nebude, chystají se nové generace C4, C5, C3 Picasso, Jumpy, DS 3, DS-X …

Vůz vyobrazený na našich počítačových kresbách je přitom jen jednou z možných podob třetí generace C4.

Novinky PSA 2016
Citroën Jumpy, C3 Picasso, C5
Peugeot 2008 HYbrid Air*, 508
DS DS3, DS5
* zatím nejisté, vývoj vzduchového hybridu je nečekaně nákladný
Ta už totiž opravdu potřebuje oživit, její loňský evropský odbyt se propadl skoro o dvacet tisíc kusů na necelých 60 000, což je na nižší střední třídu málo – Volkswagen Golf je skoro devětkrát úspěšnější. Současná šéfka dvojitého šípu Linda Jacksonová a designér Alexandre Malval navíc musejí zajistit, aby model C4 Cactus nepůsobil v rámci značky jako totální exot – zvlášť když bylo několikrát zdůrazněno, že z této novinky žádná separátní „kaktusová“ řada nevznikne. A ostré linky by se hodily i kvůli uvadající sportovní pověsti značky, z WRC vycouvala ve prospěch DS a úspěchy ve WTCC plnou náhradou nejsou. Určitou indicií je pak pojetí nepřímého nástupce modelu C3, jenž má ve slovenské Trnavě vznikat jako vůz s ne přehlédnutelnými prvky SUV...

Nová „cé-čtyřka“ se objeví zřejmě na začátku roku 2017. Postavena bude na platformě EMP-2 jako dnešní C4 Picasso (mimochodem se skoro 120 000 kusy na trzích EU dvakrát žádanější než C4). Očekává se výrazné snížení hmotnosti až o sto kilogramů a vylepšení jízdních vlastností. Spekuluje se také o tom, že by i třetí generace mohla dostat provedení sedan (C4 L). Smysl by to dávalo, prodeje stejně koncipovaného modelu C-Elysée jsou v EU žalostné (loni necelých šest tisíc) a tříprostorová karoserie by rozhodně měla velké šance v Číně. Na druhou stranu nedorazí žádná třídveřová varianta.

K pohonu se počítá s tří- a čtyřválcovými motory, na hybridy zřejmě zatím nedojde, byť u DS i Peugeotu již uplatnění našly. Benzinové motory nabídnou výkonové spektrum 60 až 150 kilowattů, naftové 70 až 132. Očekává se, že nejúspornější provedení by se mohlo produkcí CO2 dostat pod devadesát gramů na kilometr. Základní cena se má pohybovat na úrovni 19 000 eur, což odpovídá současnému stavu. O poznání více bychom ale za tyto peníze měli dostat hlavně na poli palubní elektroniky. Jednak té starající se o bezpečnost, ale také zábavní, protože novinka má cílit výrazně na mladé zákazníky.

Znatelná změna vnějšího stylu se jeví vhodná i z toho důvodu, že PSA prý uvažuje o přepracování celé struktury nomenklatury svých modelů. Dnešní hodně podobné, v podstatě „anonymní“ a málo výmluvné a emotivní názvy by mohly být nahrazeny klasickými jmény, přičemž ty již zavedené (Picasso, Cactus) by zůstaly. Přehlednosti pak má ještě napomoci redukce počtu verzí a modelových řad, zde visí Damoklův meč hlavně nad velkými MPV typu Peugeotu 5008, respektive variantami CC. Není to přitom tak dávno, co Peugeot změnil svůj systém s mezigeneračně neustále rostoucí poslední číslicí pojmenování svých aut a přiřkl každé řadě stejný „kód“ jednou provždy…

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi loni prosázeli téměř 200 miliard, jde o rekord Češi loni prosázeli téměř 200 miliard, jde o rekord

Češi loni prosázeli 196,4 miliardy korun, meziročně o 29…

 

Štítky Citroën Auto Tip

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Citroën C4 Sedan: Pro Čínu bez vlnek Citroën C4 Sedan: Pro Čínu bez vlnek

Na autosalonu v čínském Čcheng-tu představil Citroën…

Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu

Francouzská značka Citroën hodlá letos představit druhou…

 



 
Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

TEST: Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

Dnes 08:00

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. V exkluzivním testu jsme ji vyzkoušeli přímo na českých silnicích.




Blesk.cz

Režisér Adamec odhalil soukromí v Miami: Hostil překvapivou návštěvu

Režisér Adamec odhalil soukromí v Miami: Hostil…

Milá návštěva zaklepala na dveře Jiřího (69) a Jany (45) Adamcových v Miami. „Přiletěli Janini rodiče! Jasmínka…

Hana Hegerová (85): Přitížilo se jí! Nevychází už ani na balkón

Hana Hegerová (85): Přitížilo se jí! Nevychází už…

Špatně snáší výkyvy počasí. Královna českého šansonu Hana Hegerová (85) nevychází už ani na balkon! „Jak to…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

Stojka a pak ze 27 metrů do propasti! Docela adrenalin, hlásí Navrátil

Stojka a pak ze 27 metrů do propasti! Docela…

PŘÍMO Z BUDAPEŠTI | Jde na to! Highdiver Michal Navrátil se dnes postaví na úzkou plošinu, sedmadvacet metrů nad…

 

Reflex.cz

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Přibližně 40 zraněných si dnes vyžádala nehoda příměstského vlaku na nádraží ve španělské Barceloně. Jeden…

5 důvodů, proč sledovat fotbalovou ligu! Hráči za stamiliony a  návrat ostravského Baníku v čele s Barošem

5 důvodů, proč sledovat fotbalovou ligu! Hráči za…

Dnešním utkáním Zbrojovky s Baníkem vypukne fotbalová válka o prestiž a miliony. HET liga vstupuje do nové…