25.4. 2015 Auto Tip

Citroën C4 pro rok 2017: Zásadní změna pojetí?

 

Francouzské automobilky byly nedávnou ekonomickou krizí postiženy docela výrazně, ale s o to větší vervou se nyní pouštějí do boje. Že přijdou nové modely, je samozřejmé, ale jenom u toho zůstat nemusí...

Pod vedením Carlose Tavarese a jeho programu Back in the Race se skupině PSA Peugeot Citroën daří. Poprvé po třech letech se vrátila k zisku, fungují také úsporné programy, analytici nešetří chválou. Koncern loni zvedl odbyt na 2,9 milionu aut, ale na rekordních 3,6 milionu z roku 2010 stále ještě ztrácí. Na druhou stranu zaznívají i pochybnosti, zda tři miliony je vůbec dostačující hranice pro přežití, zvlášť když rivalové typu VW Group nebo Renault-Nissan jsou podstatně větší. Na místě by tedy prý měla být i snaha najít pro PSA nějakého strategického partnera.

Dnes přitom uskupení nabízí tři značky. Peugeot má vyrábět elegantní, ovšem ne příliš nápadná auta nabízející typický francouzský design okořeněný špičkovou kvalitou na úrovni německé konkurence. Nově vyčleněné DS bude výkladní skříní, prémiovým výrobcem se vším všudy. Citroën pak opět posílí svoji „svobodomyslnost“, jeho auta se stanou příjemným mixem komfortu, prostornosti a technologické vyspělosti určeným pro každého uživatele a každý den.

Jak se to všechno promítne do konkrétní nabídky, se ovšem zatím moc neví - skupina je na informace tohoto druhu tradičně skoupá a ani různé studie ještě nejsou zárukou, že z nich vzejde sériové auto (viz například vize supersportovního Citroënu nebo nástupce „kachny“). Jisté je, že zrovna duo Citroën a DS do konce dekády určitě lenošit nebude, chystají se nové generace C4, C5, C3 Picasso, Jumpy, DS 3, DS-X …

Vůz vyobrazený na našich počítačových kresbách je přitom jen jednou z možných podob třetí generace C4.

Novinky PSA 2016
Citroën Jumpy, C3 Picasso, C5
Peugeot 2008 HYbrid Air*, 508
DS DS3, DS5
* zatím nejisté, vývoj vzduchového hybridu je nečekaně nákladný
Ta už totiž opravdu potřebuje oživit, její loňský evropský odbyt se propadl skoro o dvacet tisíc kusů na necelých 60 000, což je na nižší střední třídu málo – Volkswagen Golf je skoro devětkrát úspěšnější. Současná šéfka dvojitého šípu Linda Jacksonová a designér Alexandre Malval navíc musejí zajistit, aby model C4 Cactus nepůsobil v rámci značky jako totální exot – zvlášť když bylo několikrát zdůrazněno, že z této novinky žádná separátní „kaktusová“ řada nevznikne. A ostré linky by se hodily i kvůli uvadající sportovní pověsti značky, z WRC vycouvala ve prospěch DS a úspěchy ve WTCC plnou náhradou nejsou. Určitou indicií je pak pojetí nepřímého nástupce modelu C3, jenž má ve slovenské Trnavě vznikat jako vůz s ne přehlédnutelnými prvky SUV...

Nová „cé-čtyřka“ se objeví zřejmě na začátku roku 2017. Postavena bude na platformě EMP-2 jako dnešní C4 Picasso (mimochodem se skoro 120 000 kusy na trzích EU dvakrát žádanější než C4). Očekává se výrazné snížení hmotnosti až o sto kilogramů a vylepšení jízdních vlastností. Spekuluje se také o tom, že by i třetí generace mohla dostat provedení sedan (C4 L). Smysl by to dávalo, prodeje stejně koncipovaného modelu C-Elysée jsou v EU žalostné (loni necelých šest tisíc) a tříprostorová karoserie by rozhodně měla velké šance v Číně. Na druhou stranu nedorazí žádná třídveřová varianta.

K pohonu se počítá s tří- a čtyřválcovými motory, na hybridy zřejmě zatím nedojde, byť u DS i Peugeotu již uplatnění našly. Benzinové motory nabídnou výkonové spektrum 60 až 150 kilowattů, naftové 70 až 132. Očekává se, že nejúspornější provedení by se mohlo produkcí CO2 dostat pod devadesát gramů na kilometr. Základní cena se má pohybovat na úrovni 19 000 eur, což odpovídá současnému stavu. O poznání více bychom ale za tyto peníze měli dostat hlavně na poli palubní elektroniky. Jednak té starající se o bezpečnost, ale také zábavní, protože novinka má cílit výrazně na mladé zákazníky.

Znatelná změna vnějšího stylu se jeví vhodná i z toho důvodu, že PSA prý uvažuje o přepracování celé struktury nomenklatury svých modelů. Dnešní hodně podobné, v podstatě „anonymní“ a málo výmluvné a emotivní názvy by mohly být nahrazeny klasickými jmény, přičemž ty již zavedené (Picasso, Cactus) by zůstaly. Přehlednosti pak má ještě napomoci redukce počtu verzí a modelových řad, zde visí Damoklův meč hlavně nad velkými MPV typu Peugeotu 5008, respektive variantami CC. Není to přitom tak dávno, co Peugeot změnil svůj systém s mezigeneračně neustále rostoucí poslední číslicí pojmenování svých aut a přiřkl každé řadě stejný „kód“ jednou provždy…

Spolupracujeme s TipCars.com
K bankmatu jen se smartphonem. Wells Fargo zavádí bezkontaktní bankomaty K bankmatu jen se smartphonem. Wells Fargo zavádí bezkontaktní bankomaty

Klienti americké banky Wells Fargo & Co mohou ve…

Glosa Igora Záruby: Hubatá trefa do černého Glosa Igora Záruby: Hubatá trefa do černého

Evropa má zase skandál, tentokrát slovní. Jeroen…

Stavba Pražského okruhu pokročila do další etapy Stavba Pražského okruhu pokročila do další etapy

Klíčová studie EIA bude připravena v polovině dubna, poté…

Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka

Socialisté míní, že 22 milionů korun by měl zaplatit šéf…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Citroën C4 Sedan: Pro Čínu bez vlnek Citroën C4 Sedan: Pro Čínu bez vlnek

Na autosalonu v čínském Čcheng-tu představil Citroën…

Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu

Francouzská značka Citroën hodlá letos představit druhou…

 



 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Miláček publika lachtan Meloun: Nejen s ním Zoo Praha nabízí setkání

Miláček publika lachtan Meloun: Nejen s ním Zoo…

Setkání s lachtaní rodinkou v zázemí a polibek od lachtana Melounka je jen jednou z novinek a překvapení, která…

Žantovský si veřejně spletl Klause s Havlem. Jak to exprezident ustál?

Žantovský si veřejně spletl Klause s Havlem. Jak to…

I zkušený diplomat se může někdy pořádně „seknout“. Své o tom ví i exvelvyslanec v USA, Velké Británii a Izraeli…

 

iSport.cz

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…