25.4. 2015 Auto Tip

Citroën C4 pro rok 2017: Zásadní změna pojetí?

 

Francouzské automobilky byly nedávnou ekonomickou krizí postiženy docela výrazně, ale s o to větší vervou se nyní pouštějí do boje. Že přijdou nové modely, je samozřejmé, ale jenom u toho zůstat nemusí...

Pod vedením Carlose Tavarese a jeho programu Back in the Race se skupině PSA Peugeot Citroën daří. Poprvé po třech letech se vrátila k zisku, fungují také úsporné programy, analytici nešetří chválou. Koncern loni zvedl odbyt na 2,9 milionu aut, ale na rekordních 3,6 milionu z roku 2010 stále ještě ztrácí. Na druhou stranu zaznívají i pochybnosti, zda tři miliony je vůbec dostačující hranice pro přežití, zvlášť když rivalové typu VW Group nebo Renault-Nissan jsou podstatně větší. Na místě by tedy prý měla být i snaha najít pro PSA nějakého strategického partnera.

Dnes přitom uskupení nabízí tři značky. Peugeot má vyrábět elegantní, ovšem ne příliš nápadná auta nabízející typický francouzský design okořeněný špičkovou kvalitou na úrovni německé konkurence. Nově vyčleněné DS bude výkladní skříní, prémiovým výrobcem se vším všudy. Citroën pak opět posílí svoji „svobodomyslnost“, jeho auta se stanou příjemným mixem komfortu, prostornosti a technologické vyspělosti určeným pro každého uživatele a každý den.

Jak se to všechno promítne do konkrétní nabídky, se ovšem zatím moc neví - skupina je na informace tohoto druhu tradičně skoupá a ani různé studie ještě nejsou zárukou, že z nich vzejde sériové auto (viz například vize supersportovního Citroënu nebo nástupce „kachny“). Jisté je, že zrovna duo Citroën a DS do konce dekády určitě lenošit nebude, chystají se nové generace C4, C5, C3 Picasso, Jumpy, DS 3, DS-X …

Vůz vyobrazený na našich počítačových kresbách je přitom jen jednou z možných podob třetí generace C4.

Novinky PSA 2016
Citroën Jumpy, C3 Picasso, C5
Peugeot 2008 HYbrid Air*, 508
DS DS3, DS5
* zatím nejisté, vývoj vzduchového hybridu je nečekaně nákladný
Ta už totiž opravdu potřebuje oživit, její loňský evropský odbyt se propadl skoro o dvacet tisíc kusů na necelých 60 000, což je na nižší střední třídu málo – Volkswagen Golf je skoro devětkrát úspěšnější. Současná šéfka dvojitého šípu Linda Jacksonová a designér Alexandre Malval navíc musejí zajistit, aby model C4 Cactus nepůsobil v rámci značky jako totální exot – zvlášť když bylo několikrát zdůrazněno, že z této novinky žádná separátní „kaktusová“ řada nevznikne. A ostré linky by se hodily i kvůli uvadající sportovní pověsti značky, z WRC vycouvala ve prospěch DS a úspěchy ve WTCC plnou náhradou nejsou. Určitou indicií je pak pojetí nepřímého nástupce modelu C3, jenž má ve slovenské Trnavě vznikat jako vůz s ne přehlédnutelnými prvky SUV...

Nová „cé-čtyřka“ se objeví zřejmě na začátku roku 2017. Postavena bude na platformě EMP-2 jako dnešní C4 Picasso (mimochodem se skoro 120 000 kusy na trzích EU dvakrát žádanější než C4). Očekává se výrazné snížení hmotnosti až o sto kilogramů a vylepšení jízdních vlastností. Spekuluje se také o tom, že by i třetí generace mohla dostat provedení sedan (C4 L). Smysl by to dávalo, prodeje stejně koncipovaného modelu C-Elysée jsou v EU žalostné (loni necelých šest tisíc) a tříprostorová karoserie by rozhodně měla velké šance v Číně. Na druhou stranu nedorazí žádná třídveřová varianta.

K pohonu se počítá s tří- a čtyřválcovými motory, na hybridy zřejmě zatím nedojde, byť u DS i Peugeotu již uplatnění našly. Benzinové motory nabídnou výkonové spektrum 60 až 150 kilowattů, naftové 70 až 132. Očekává se, že nejúspornější provedení by se mohlo produkcí CO2 dostat pod devadesát gramů na kilometr. Základní cena se má pohybovat na úrovni 19 000 eur, což odpovídá současnému stavu. O poznání více bychom ale za tyto peníze měli dostat hlavně na poli palubní elektroniky. Jednak té starající se o bezpečnost, ale také zábavní, protože novinka má cílit výrazně na mladé zákazníky.

Znatelná změna vnějšího stylu se jeví vhodná i z toho důvodu, že PSA prý uvažuje o přepracování celé struktury nomenklatury svých modelů. Dnešní hodně podobné, v podstatě „anonymní“ a málo výmluvné a emotivní názvy by mohly být nahrazeny klasickými jmény, přičemž ty již zavedené (Picasso, Cactus) by zůstaly. Přehlednosti pak má ještě napomoci redukce počtu verzí a modelových řad, zde visí Damoklův meč hlavně nad velkými MPV typu Peugeotu 5008, respektive variantami CC. Není to přitom tak dávno, co Peugeot změnil svůj systém s mezigeneračně neustále rostoucí poslední číslicí pojmenování svých aut a přiřkl každé řadě stejný „kód“ jednou provždy…

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Citroën Auto Tip

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Citroën C4 Sedan: Pro Čínu bez vlnek Citroën C4 Sedan: Pro Čínu bez vlnek

Na autosalonu v čínském Čcheng-tu představil Citroën…

Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu

Francouzská značka Citroën hodlá letos představit druhou…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…