reklama


25.4. 2015 Auto Tip

Citroën C4 pro rok 2017: Zásadní změna pojetí?

 

Francouzské automobilky byly nedávnou ekonomickou krizí postiženy docela výrazně, ale s o to větší vervou se nyní pouštějí do boje. Že přijdou nové modely, je samozřejmé, ale jenom u toho zůstat nemusí...

Pod vedením Carlose Tavarese a jeho programu Back in the Race se skupině PSA Peugeot Citroën daří. Poprvé po třech letech se vrátila k zisku, fungují také úsporné programy, analytici nešetří chválou. Koncern loni zvedl odbyt na 2,9 milionu aut, ale na rekordních 3,6 milionu z roku 2010 stále ještě ztrácí. Na druhou stranu zaznívají i pochybnosti, zda tři miliony je vůbec dostačující hranice pro přežití, zvlášť když rivalové typu VW Group nebo Renault-Nissan jsou podstatně větší. Na místě by tedy prý měla být i snaha najít pro PSA nějakého strategického partnera.

Dnes přitom uskupení nabízí tři značky. Peugeot má vyrábět elegantní, ovšem ne příliš nápadná auta nabízející typický francouzský design okořeněný špičkovou kvalitou na úrovni německé konkurence. Nově vyčleněné DS bude výkladní skříní, prémiovým výrobcem se vším všudy. Citroën pak opět posílí svoji „svobodomyslnost“, jeho auta se stanou příjemným mixem komfortu, prostornosti a technologické vyspělosti určeným pro každého uživatele a každý den.

Jak se to všechno promítne do konkrétní nabídky, se ovšem zatím moc neví - skupina je na informace tohoto druhu tradičně skoupá a ani různé studie ještě nejsou zárukou, že z nich vzejde sériové auto (viz například vize supersportovního Citroënu nebo nástupce „kachny“). Jisté je, že zrovna duo Citroën a DS do konce dekády určitě lenošit nebude, chystají se nové generace C4, C5, C3 Picasso, Jumpy, DS 3, DS-X …

Vůz vyobrazený na našich počítačových kresbách je přitom jen jednou z možných podob třetí generace C4.

Novinky PSA 2016
Citroën Jumpy, C3 Picasso, C5
Peugeot 2008 HYbrid Air*, 508
DS DS3, DS5
* zatím nejisté, vývoj vzduchového hybridu je nečekaně nákladný
Ta už totiž opravdu potřebuje oživit, její loňský evropský odbyt se propadl skoro o dvacet tisíc kusů na necelých 60 000, což je na nižší střední třídu málo – Volkswagen Golf je skoro devětkrát úspěšnější. Současná šéfka dvojitého šípu Linda Jacksonová a designér Alexandre Malval navíc musejí zajistit, aby model C4 Cactus nepůsobil v rámci značky jako totální exot – zvlášť když bylo několikrát zdůrazněno, že z této novinky žádná separátní „kaktusová“ řada nevznikne. A ostré linky by se hodily i kvůli uvadající sportovní pověsti značky, z WRC vycouvala ve prospěch DS a úspěchy ve WTCC plnou náhradou nejsou. Určitou indicií je pak pojetí nepřímého nástupce modelu C3, jenž má ve slovenské Trnavě vznikat jako vůz s ne přehlédnutelnými prvky SUV...

Nová „cé-čtyřka“ se objeví zřejmě na začátku roku 2017. Postavena bude na platformě EMP-2 jako dnešní C4 Picasso (mimochodem se skoro 120 000 kusy na trzích EU dvakrát žádanější než C4). Očekává se výrazné snížení hmotnosti až o sto kilogramů a vylepšení jízdních vlastností. Spekuluje se také o tom, že by i třetí generace mohla dostat provedení sedan (C4 L). Smysl by to dávalo, prodeje stejně koncipovaného modelu C-Elysée jsou v EU žalostné (loni necelých šest tisíc) a tříprostorová karoserie by rozhodně měla velké šance v Číně. Na druhou stranu nedorazí žádná třídveřová varianta.

K pohonu se počítá s tří- a čtyřválcovými motory, na hybridy zřejmě zatím nedojde, byť u DS i Peugeotu již uplatnění našly. Benzinové motory nabídnou výkonové spektrum 60 až 150 kilowattů, naftové 70 až 132. Očekává se, že nejúspornější provedení by se mohlo produkcí CO2 dostat pod devadesát gramů na kilometr. Základní cena se má pohybovat na úrovni 19 000 eur, což odpovídá současnému stavu. O poznání více bychom ale za tyto peníze měli dostat hlavně na poli palubní elektroniky. Jednak té starající se o bezpečnost, ale také zábavní, protože novinka má cílit výrazně na mladé zákazníky.

Znatelná změna vnějšího stylu se jeví vhodná i z toho důvodu, že PSA prý uvažuje o přepracování celé struktury nomenklatury svých modelů. Dnešní hodně podobné, v podstatě „anonymní“ a málo výmluvné a emotivní názvy by mohly být nahrazeny klasickými jmény, přičemž ty již zavedené (Picasso, Cactus) by zůstaly. Přehlednosti pak má ještě napomoci redukce počtu verzí a modelových řad, zde visí Damoklův meč hlavně nad velkými MPV typu Peugeotu 5008, respektive variantami CC. Není to přitom tak dávno, co Peugeot změnil svůj systém s mezigeneračně neustále rostoucí poslední číslicí pojmenování svých aut a přiřkl každé řadě stejný „kód“ jednou provždy…

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Tomáše Stingla: Být, či nebýt autostánem? Komentář Tomáše Stingla: Být, či nebýt autostánem?

„Musíme začít diverzifikovat!“ pravil kdysi s ustaranou…

Česká národní banka může uvolnit korunu už na apríla Česká národní banka může uvolnit korunu už na apríla

O ukončení devizových intervencí rozhodne centrální banka…

Stropnický prezidentem. Kdo by ho na ministerstvu nahradil? Ve hře jsou dvě jména Stropnický prezidentem. Kdo by ho na ministerstvu nahradil? Ve hře jsou dvě jména

V případě kandidatury stávajícího ministra obrany Martina…

Daně - hlavní téma podzimních voleb. Zvyšovat, či snižovat? A komu? Daně - hlavní téma podzimních voleb. Zvyšovat, či snižovat? A komu?

Spolu s volebním rokem 2017 se vrací do politické diskuze…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Citroën C4 Sedan: Pro Čínu bez vlnek Citroën C4 Sedan: Pro Čínu bez vlnek

Na autosalonu v čínském Čcheng-tu představil Citroën…

Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu Citroën C-Quatre: První skici nového levného sedanu

Francouzská značka Citroën hodlá letos představit druhou…

 



 
Opel Crossland X je oficiálně tady. Zmenšená Mokka X jde po krku městským crossoverům

Opel Crossland X je oficiálně tady. Malá Mokka X jde po krku městským crossoverům

Dnes 07:27

Opel oficiálně představil první ze dvou očekávaných SUV. Nový model Crossland půjde po krku městským crossoverům.




Blesk.cz

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují, tučňáci jsou schovaní

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují,…

Venkovní teploty hluboko pod bodem mrazu nechávají mnoho zvířat na pospas svému osudu. Jinak je tomu v Zoo…

Neslyšící Bára (30): Hluší mají problém i se změnou údajů v bance. Co s tím?

Neslyšící Bára (30): Hluší mají problém i se změnou…

Vyřízení změny záloh na energie, nahlášení změny trvalého pobytu v bance nebo informace o výhodách nových…

 

iSport.cz

Zacha gólem pomohl porazit favorita, uspěl i Sedlák, nahrával Faksa

Zacha gólem pomohl porazit favorita, uspěl i Sedlák,…

SOUHRN | Svým třetím gólem a prvním od 25. listopadu pomohl český zelenáč Pavel Zacha k výhře New Jersey 4:3 nad…

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá vizitka pro extraligu

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá…

Senzace pro český hokej! Sparta porazila v semifinálové odvetě hokejové Ligy mistrů švédský tým Växjö Lakers 4:0…

 

Reflex.cz

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne ikonickými titulky

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne…

I když je zpráv o příštím filmu ze světa Hvězdných válek pomálu, režisér v pořadí už osmého filmu Rian Johnson…

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100 tisíc měsíčně pár kapek jedovatých slin vydrží každý

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100…

Základní průměrný plat poslance nebo senátora v České republice letos poprvé vyskočí nad 70 tisíc korun měsíčně.…

 
 
reklama