reklama


15.5. 2013 Auto Tip

Citroën C5 Tourer 2.0 HDi: Ujeli jsme 35.000 km

 

Strávili jsme celý rok za volantem kombi C5 Tourer a nyní přinášíme závěrečné zhodnocení. Vůz jsme v servisu zvedli na hever a zjišťovali nedostatky.

Bílé kombi Citroën C5 Tourer 2.0 HDi 160 s manuální převodovkou ve vrcholné výbavě Exclusive doplněné vícevrstvými bočními okny dorazilo k testu krátce po mírném faceliftu a nedlouho před další modernizací, která vedle nové masky chladiče přinesla tužší naladění podvozku a vylepšenou multimediální výbavu. Citroën C5 si už tedy v testované podobě jako nový neobjednáte, avšak provedené změny jsou spíše marginální.

Design osvědčil nadčasovost – i po letech vypadá aktuálně a celý vůz působí velmi robustně v míře, s jakou se v sériové produkci příštích let zřejmě už setkávat nebudeme. Za atypickým volantem se pravidelně střídali redaktoři Auto Tipu, občas se svezli i kolegové z jiných redakcí. Všichni si pochvalovali znamenitý jízdní a akustický komfort, dálniční stabilitu, kultivovaný i úsporný motor a skvělou výbavu s několika doteky přepychu. Například masážní sedadlo (standard verze Exclusive) je na delších cestách k nezaplacení, škoda že si péči o záda neužije i spolujezdec. Skvělý je rovněž black panel, zhášející v noci nepotřebné kontrolky a přístroje. Rozporuplné reakce naopak přinášela pozice k sezení – pro vyšší postavy byla nádherná přední sedadla příliš nízká, zcela spokojeni nebyli ani vyznavači sportovního posazu. Naopak šoféři průměrného a menšího vzrůstu si libovali.

Bouře radosti nevyvolávalo ani provedení některých palubních systémů. Multimédia sice s mobilním telefonem díky bluetooth spolupracovala bez problémů, přehrávat hudbu v něm uloženou ale už nezvládala. Všichni bloudili v záplavě neintuitivně rozložených ovladačů, ať už šlo o varovný blikač umístěný nelogicky „na dlouhou ruku“ či houkačku v podobě dvou nevelkých knoflíků schovaných v záplavě jiných na pevném středu volantu...

TEST V ČÍSLECH
Počáteční stav 2,8 km
Konečný stav 35 527 km
Nejvyšší spotřeba 7,8 l/100 km
Nejnižší spotřeba 6,0 l/100 km
Průměrná spotřeba 6,7 l/100 kmn

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 10/13, který je právě k dostání na stáncích.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi: Ujeli jsme 35.000 km



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením

Nová generace Citroënu C5 již nepoužije hydropneumatické…

Citroën C5 přešel na motor 2.0 BlueHDi splňující Euro 6 Citroën C5 přešel na motor 2.0 BlueHDi splňující Euro 6

Citroën C5 už není možné pořídit s turbodieselem o objemu…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama