Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS5: První dojmy

Diskuze (42)
Jak působí DS5, 4,5metrový soupeř Lancie Delta od Citroënu, naživo? Máme za sebou prohlídku interiéru a pro vás první dojmy.

Exteriér nového Citroënu se nebojí experimentů. Výrazně tvarovaná příď vypadá zajímavě, bohužel ale nedokáže zdaleka tak dobře maskovat svůj objem, jako to umí DS4. Především z bočního pohledu vynikne neúměrná výška přídě – samozřejmě je daní za požadavky na ochranu chodců.

DS5 se ale snaží odpoutat pozornost od tohoto prvku chromovanými lištami na bocích, konkrétně na předním nárazníku, na dveřích a naprosto nekonvenčně mezi předními světly a sloupky čelního okna.

Elegantně střižená záď naopak předvádí dokonalou souhru tvarů a proporcí. Široké boky, složité tvary prosklení a propracovaná zadní světla Citroënu velmi sluší.

Interiér sází na originalitu, přičemž mantinely jeho tvůrců byly podstatně volnější než u menších modelů DS4 a DS3. Dominantním prvkem je středový tunel, na které jsou elegantně seskupeny ovladače elektrického stahování oken, kruhový volič jízdního režimu hybridního pohonu.

Na plochu mezi předními sedadly navazuje panel s excentricky rozmístěnými otočnými ovladači. V horní části najdeme zajímavě designované hodiny obdélníkového tvaru.

Před řidičem se nachází skvěle padnoucí volant komplikovaných tvarů a nově pojatý přístrojový štít. Od Peugeotů 3008 a 508 přebírá DS5 francouzské řešení head-up displeje s výsuvným průhledným štítkem.

Tvarovou extravaganci podporuje daleko dopředu posunuté čelní sklo, prakticky rozdělené do tří celků – velkého čelního skla a přídavných oken v A sloupcích. Samozřejmě, nic nového pod sluncem – něco velmi podobného známe už z C3 Picasso.

K netradičně řešenému prosklení můžeme započítat i trojici střešních oken. Nad každým z předních sedadel se nachází po jednom menším, třetí vzadu pokrývá celou šířku vozu.

Zatímco řidič může být spokojen, ostatní cestující už si takovou pohodu neužijí. Před spolujezdcem se klene palubní deska navazující na středový tunel velmi pohledným obloukem. Přední pasažér by la nejspíš toužil mít právě v tomto místě levé koleno…

Vzadu nepotěší relativní nedostatek místa v podélném směru. Inu, kompaktní základ konstrukce těžko vyústí v něco víc než prostorové poměry odpovídající nižší střední třídě. Navíc sedáky umístěné 34 cm nad podlahou nedokáží pořádně podpírat stehna.

Plnohodnotné cestovní auto pro čtyři by mělo nabídnout víc. Na druhou stranu takové Renault Laguna na tom není s nabídkou prostoru vzadu o mnoho lépe.

Technika, rozměry, motory

Dárcem technického základu je Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008. Vnější rozměry 4530 x 1850 x 1508 mm a rozvor 2727 mm střídmě balancují na hranici nižší střední a střední třídy.

Koncern PSA nás už u Peugeotu 508 začal připravovat na to, že pod si pojmem benzinový downsizing představuje jednotné nasazení motorů o objemu 1,6 litru. Citroën DS5 spolehne výhradně na přeplňovaný 1,6 THP ve dvou verzích – 115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou (známe z Peugeotu RCZ).

Vznětovým základem bude 1,6 e-HDi 110 o výkonu 82 kW. Nejslabší turbodiesel bude využívat systém Stop&Start a elektronicky ovládanou robotizovanou převodovku.

Dvoulitr 2,0 HDi dosahuje výkonu 120 kW a nabídne volbu mezi manuální a automatickou převodovkou.

Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DS5h) spojí 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid bude robotizovaný manuál.

Všechny převodovky dostanou šest převodů pro jízdu vpřed.

Standardem bude vpředu náprava typu se vzpěrami McPherson a vzadu zkrutná příčka. Hybrid dostane zadní víceprvkovou nápravu, která musí pojmout elektromotor a zároveň vyhovět zástavbě akumulátorů.

Diskuze (42)
15. 3. 2012 13:24
České ceny
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2011 14:56
Re: Auto pro holky,
No to je JASNÉ že na můj dotaz to chtělo HRUBOU záplatu ;-)
PS: Fakt NIKDY? >:-[]
Avatar - Ham.
14. 9. 2011 13:30
Re: Auto pro holky,
Jj, nic si z toho nedělej, to si myslí všichni, že mají pravdu... Jo a s urážkami nikdy nezačínám, vždy komentuji auta ale když se někdo nechce bavit o autech a převádí věci na osobní napadání (že by made in doma po večerech) tak ctím zásadu "na hrubý pytel hrubá záplata".
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2011 12:36
Re: Auto pro holky,
Aha, já že jsem to NIKDE NEčetla (a na TV Prima opravdu NEkoukám :-)
PS: To s tou "jedna paní povídala" je docela "hloupá" jakourážka - i když se vám to NEmusí líbit a NEchce se vám tomu věřit, to co říkám je PRAVDA (a samozřejmě se občas spletu, ale totální většina je prostě FAKT ... byť to občas NEodpovídá "většinovým" představám.. ;-)
.. které jsou ale NE jen u aut snad až VĚTŠINOU "mylné" :-)
Avatar - Dylan McKay
14. 9. 2011 12:22
Re: Já ti nevím
Ale jo... ;-)