Jak působí DS5, 4,5metrový soupeř Lancie Delta od Citroënu, naživo? Máme za sebou prohlídku interiéru a pro vás první dojmy.

Exteriér nového Citroënu se nebojí experimentů. Výrazně tvarovaná příď vypadá zajímavě, bohužel ale nedokáže zdaleka tak dobře maskovat svůj objem, jako to umí DS4. Především z bočního pohledu vynikne neúměrná výška přídě – samozřejmě je daní za požadavky na ochranu chodců.

DS5 se ale snaží odpoutat pozornost od tohoto prvku chromovanými lištami na bocích, konkrétně na předním nárazníku, na dveřích a naprosto nekonvenčně mezi předními světly a sloupky čelního okna.

Elegantně střižená záď naopak předvádí dokonalou souhru tvarů a proporcí. Široké boky, složité tvary prosklení a propracovaná zadní světla Citroënu velmi sluší.

Interiér sází na originalitu, přičemž mantinely jeho tvůrců byly podstatně volnější než u menších modelů DS4 a DS3. Dominantním prvkem je středový tunel, na které jsou elegantně seskupeny ovladače elektrického stahování oken, kruhový volič jízdního režimu hybridního pohonu.

Na plochu mezi předními sedadly navazuje panel s excentricky rozmístěnými otočnými ovladači. V horní části najdeme zajímavě designované hodiny obdélníkového tvaru.

Před řidičem se nachází skvěle padnoucí volant komplikovaných tvarů a nově pojatý přístrojový štít. Od Peugeotů 3008 a 508 přebírá DS5 francouzské řešení head-up displeje s výsuvným průhledným štítkem.

Tvarovou extravaganci podporuje daleko dopředu posunuté čelní sklo, prakticky rozdělené do tří celků – velkého čelního skla a přídavných oken v A sloupcích. Samozřejmě, nic nového pod sluncem – něco velmi podobného známe už z C3 Picasso.

K netradičně řešenému prosklení můžeme započítat i trojici střešních oken. Nad každým z předních sedadel se nachází po jednom menším, třetí vzadu pokrývá celou šířku vozu.

Zatímco řidič může být spokojen, ostatní cestující už si takovou pohodu neužijí. Před spolujezdcem se klene palubní deska navazující na středový tunel velmi pohledným obloukem. Přední pasažér by la nejspíš toužil mít právě v tomto místě levé koleno…

Vzadu nepotěší relativní nedostatek místa v podélném směru. Inu, kompaktní základ konstrukce těžko vyústí v něco víc než prostorové poměry odpovídající nižší střední třídě. Navíc sedáky umístěné 34 cm nad podlahou nedokáží pořádně podpírat stehna.

Plnohodnotné cestovní auto pro čtyři by mělo nabídnout víc. Na druhou stranu takové Renault Laguna na tom není s nabídkou prostoru vzadu o mnoho lépe.

Technika, rozměry, motory

Dárcem technického základu je Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008. Vnější rozměry 4530 x 1850 x 1508 mm a rozvor 2727 mm střídmě balancují na hranici nižší střední a střední třídy.

Koncern PSA nás už u Peugeotu 508 začal připravovat na to, že pod si pojmem benzinový downsizing představuje jednotné nasazení motorů o objemu 1,6 litru. Citroën DS5 spolehne výhradně na přeplňovaný 1,6 THP ve dvou verzích – 115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou (známe z Peugeotu RCZ).

Vznětovým základem bude 1,6 e-HDi 110 o výkonu 82 kW. Nejslabší turbodiesel bude využívat systém Stop&Start a elektronicky ovládanou robotizovanou převodovku.

Dvoulitr 2,0 HDi dosahuje výkonu 120 kW a nabídne volbu mezi manuální a automatickou převodovkou.

Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DS5h) spojí 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid bude robotizovaný manuál.

Všechny převodovky dostanou šest převodů pro jízdu vpřed.

Standardem bude vpředu náprava typu se vzpěrami McPherson a vzadu zkrutná příčka. Hybrid dostane zadní víceprvkovou nápravu, která musí pojmout elektromotor a zároveň vyhovět zástavbě akumulátorů.

Citroën DS5 ve Frankfurtu
 

Anketa

Jak se vám líbí Citroën DS5? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům. PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým…

Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…