Jak působí DS5, 4,5metrový soupeř Lancie Delta od Citroënu, naživo? Máme za sebou prohlídku interiéru a pro vás první dojmy.

Exteriér nového Citroënu se nebojí experimentů. Výrazně tvarovaná příď vypadá zajímavě, bohužel ale nedokáže zdaleka tak dobře maskovat svůj objem, jako to umí DS4. Především z bočního pohledu vynikne neúměrná výška přídě – samozřejmě je daní za požadavky na ochranu chodců.

DS5 se ale snaží odpoutat pozornost od tohoto prvku chromovanými lištami na bocích, konkrétně na předním nárazníku, na dveřích a naprosto nekonvenčně mezi předními světly a sloupky čelního okna.

Elegantně střižená záď naopak předvádí dokonalou souhru tvarů a proporcí. Široké boky, složité tvary prosklení a propracovaná zadní světla Citroënu velmi sluší.

Interiér sází na originalitu, přičemž mantinely jeho tvůrců byly podstatně volnější než u menších modelů DS4 a DS3. Dominantním prvkem je středový tunel, na které jsou elegantně seskupeny ovladače elektrického stahování oken, kruhový volič jízdního režimu hybridního pohonu.

Na plochu mezi předními sedadly navazuje panel s excentricky rozmístěnými otočnými ovladači. V horní části najdeme zajímavě designované hodiny obdélníkového tvaru.

Před řidičem se nachází skvěle padnoucí volant komplikovaných tvarů a nově pojatý přístrojový štít. Od Peugeotů 3008 a 508 přebírá DS5 francouzské řešení head-up displeje s výsuvným průhledným štítkem.

Tvarovou extravaganci podporuje daleko dopředu posunuté čelní sklo, prakticky rozdělené do tří celků – velkého čelního skla a přídavných oken v A sloupcích. Samozřejmě, nic nového pod sluncem – něco velmi podobného známe už z C3 Picasso.

K netradičně řešenému prosklení můžeme započítat i trojici střešních oken. Nad každým z předních sedadel se nachází po jednom menším, třetí vzadu pokrývá celou šířku vozu.

Zatímco řidič může být spokojen, ostatní cestující už si takovou pohodu neužijí. Před spolujezdcem se klene palubní deska navazující na středový tunel velmi pohledným obloukem. Přední pasažér by la nejspíš toužil mít právě v tomto místě levé koleno…

Vzadu nepotěší relativní nedostatek místa v podélném směru. Inu, kompaktní základ konstrukce těžko vyústí v něco víc než prostorové poměry odpovídající nižší střední třídě. Navíc sedáky umístěné 34 cm nad podlahou nedokáží pořádně podpírat stehna.

Plnohodnotné cestovní auto pro čtyři by mělo nabídnout víc. Na druhou stranu takové Renault Laguna na tom není s nabídkou prostoru vzadu o mnoho lépe.

Technika, rozměry, motory

Dárcem technického základu je Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008. Vnější rozměry 4530 x 1850 x 1508 mm a rozvor 2727 mm střídmě balancují na hranici nižší střední a střední třídy.

Koncern PSA nás už u Peugeotu 508 začal připravovat na to, že pod si pojmem benzinový downsizing představuje jednotné nasazení motorů o objemu 1,6 litru. Citroën DS5 spolehne výhradně na přeplňovaný 1,6 THP ve dvou verzích – 115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou (známe z Peugeotu RCZ).

Vznětovým základem bude 1,6 e-HDi 110 o výkonu 82 kW. Nejslabší turbodiesel bude využívat systém Stop&Start a elektronicky ovládanou robotizovanou převodovku.

Dvoulitr 2,0 HDi dosahuje výkonu 120 kW a nabídne volbu mezi manuální a automatickou převodovkou.

Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DS5h) spojí 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid bude robotizovaný manuál.

Všechny převodovky dostanou šest převodů pro jízdu vpřed.

Standardem bude vpředu náprava typu se vzpěrami McPherson a vzadu zkrutná příčka. Hybrid dostane zadní víceprvkovou nápravu, která musí pojmout elektromotor a zároveň vyhovět zástavbě akumulátorů.

Citroën DS5 ve Frankfurtu
 

Anketa

Jak se vám líbí Citroën DS5? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Za odkup vepřína v Letech stát zaplatí zhruba 450 milionů korun Za odkup vepřína v Letech stát zaplatí zhruba 450 milionů korun

Za odkoupení vepřína v Letech na Písecku, který stojí na…

Glosa Jaroslava Bukovského: Příští vláda a cena dluhu Glosa Jaroslava Bukovského: Příští vláda a cena dluhu

Popularita bondů české vlády prožívá jednu z nejslabších…

V kauze Čapí hnízdo obvinila policie 11 lidí, včetně Babiše a Faltýnka V kauze Čapí hnízdo obvinila policie 11 lidí, včetně Babiše a Faltýnka

V souvislosti s padesátimilionovou dotací na farmu Čapí…

Babiš není ideolog. Z toho čerpám útěchu, říká profesor Rupnik Babiš není ideolog. Z toho čerpám útěchu, říká profesor Rupnik

Politiku posledních 25 let určovaly tradiční strany.…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům. PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým…

Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung Galaxy Tab Active 2

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung…

V polovině září se na internetu začalo mluvit o nástupci dva roky starého tabletu Galaxy Tab Active od Samsungu.…

Iva Kubelková po operaci: Dojemná fotka z nemocničního lůžka

Iva Kubelková po operaci: Dojemná fotka z nemocničního lůžka

Jen si vyšla na nevinnou procházku na houby, a už musela Iva Kubelková (40) pospíchat do nemocnice. Špatně totiž…

 

iSport.cz

Kouč PSG: Neymarův zkrat? Ať ho víc chrání, fauly na Messiho trestají jinak

Kouč PSG: Neymarův zkrat? Ať ho víc chrání, fauly na…

V 85. minutě první žlutá, v 87. minutě druhá a odchod do kabin! Nedělní šlágr proti Olympique Marseille (2:2)…

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu. Přilétla i světlice

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu.…

V neděli v Edenu nikdo nerozproudil emoce tak, jako Miloš Bosančič. Záložník Liberce z penalty zvýšil vedení…

 

Reflex.cz

Jednejte s Babišem! Pro ODS přijde velkorysá nabídka, říká Pečinka

Jednejte s Babišem! Pro ODS přijde velkorysá…

S Babišem nikdy, ozývá se od tradičních politických stran i po drtivém vítězství hnutí ANO ve sněmovních…

Vlado Mečiar žije! Dokumentem o něm bude zítra zahájen jihlavský festival. Podívejte se na trailer

Vlado Mečiar žije! Dokumentem o něm bude zítra…

Národ si demokraticky zvolil Andreje Babiše, takže je možná načase podívat se na dokument Mečiar – ten zítra…