reklama


Jak působí DS5, 4,5metrový soupeř Lancie Delta od Citroënu, naživo? Máme za sebou prohlídku interiéru a pro vás první dojmy.

Exteriér nového Citroënu se nebojí experimentů. Výrazně tvarovaná příď vypadá zajímavě, bohužel ale nedokáže zdaleka tak dobře maskovat svůj objem, jako to umí DS4. Především z bočního pohledu vynikne neúměrná výška přídě – samozřejmě je daní za požadavky na ochranu chodců.

DS5 se ale snaží odpoutat pozornost od tohoto prvku chromovanými lištami na bocích, konkrétně na předním nárazníku, na dveřích a naprosto nekonvenčně mezi předními světly a sloupky čelního okna.

Elegantně střižená záď naopak předvádí dokonalou souhru tvarů a proporcí. Široké boky, složité tvary prosklení a propracovaná zadní světla Citroënu velmi sluší.

Interiér sází na originalitu, přičemž mantinely jeho tvůrců byly podstatně volnější než u menších modelů DS4 a DS3. Dominantním prvkem je středový tunel, na které jsou elegantně seskupeny ovladače elektrického stahování oken, kruhový volič jízdního režimu hybridního pohonu.

Na plochu mezi předními sedadly navazuje panel s excentricky rozmístěnými otočnými ovladači. V horní části najdeme zajímavě designované hodiny obdélníkového tvaru.

Před řidičem se nachází skvěle padnoucí volant komplikovaných tvarů a nově pojatý přístrojový štít. Od Peugeotů 3008 a 508 přebírá DS5 francouzské řešení head-up displeje s výsuvným průhledným štítkem.

Tvarovou extravaganci podporuje daleko dopředu posunuté čelní sklo, prakticky rozdělené do tří celků – velkého čelního skla a přídavných oken v A sloupcích. Samozřejmě, nic nového pod sluncem – něco velmi podobného známe už z C3 Picasso.

K netradičně řešenému prosklení můžeme započítat i trojici střešních oken. Nad každým z předních sedadel se nachází po jednom menším, třetí vzadu pokrývá celou šířku vozu.

Zatímco řidič může být spokojen, ostatní cestující už si takovou pohodu neužijí. Před spolujezdcem se klene palubní deska navazující na středový tunel velmi pohledným obloukem. Přední pasažér by la nejspíš toužil mít právě v tomto místě levé koleno…

Vzadu nepotěší relativní nedostatek místa v podélném směru. Inu, kompaktní základ konstrukce těžko vyústí v něco víc než prostorové poměry odpovídající nižší střední třídě. Navíc sedáky umístěné 34 cm nad podlahou nedokáží pořádně podpírat stehna.

Plnohodnotné cestovní auto pro čtyři by mělo nabídnout víc. Na druhou stranu takové Renault Laguna na tom není s nabídkou prostoru vzadu o mnoho lépe.

Technika, rozměry, motory

Dárcem technického základu je Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008. Vnější rozměry 4530 x 1850 x 1508 mm a rozvor 2727 mm střídmě balancují na hranici nižší střední a střední třídy.

Koncern PSA nás už u Peugeotu 508 začal připravovat na to, že pod si pojmem benzinový downsizing představuje jednotné nasazení motorů o objemu 1,6 litru. Citroën DS5 spolehne výhradně na přeplňovaný 1,6 THP ve dvou verzích – 115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou (známe z Peugeotu RCZ).

Vznětovým základem bude 1,6 e-HDi 110 o výkonu 82 kW. Nejslabší turbodiesel bude využívat systém Stop&Start a elektronicky ovládanou robotizovanou převodovku.

Dvoulitr 2,0 HDi dosahuje výkonu 120 kW a nabídne volbu mezi manuální a automatickou převodovkou.

Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DS5h) spojí 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid bude robotizovaný manuál.

Všechny převodovky dostanou šest převodů pro jízdu vpřed.

Standardem bude vpředu náprava typu se vzpěrami McPherson a vzadu zkrutná příčka. Hybrid dostane zadní víceprvkovou nápravu, která musí pojmout elektromotor a zároveň vyhovět zástavbě akumulátorů.

Citroën DS5 ve Frankfurtu
 
Rallye Dakar 2017

Anketa

Jak se vám líbí Citroën DS5? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
APS Holding bude vymáhat pohledávky kyperské banky - celkem 65 miliard korun APS Holding bude vymáhat pohledávky kyperské banky - celkem 65 miliard korun

Česká pohledávková společnost APS Holding bude za…

Komentář Tomáše Stingla: Být, či nebýt autostánem? Komentář Tomáše Stingla: Být, či nebýt autostánem?

„Musíme začít diverzifikovat!“ pravil kdysi s ustaranou…

Česká národní banka může uvolnit korunu už na apríla Česká národní banka může uvolnit korunu už na apríla

O ukončení devizových intervencí rozhodne centrální banka…

Stropnický prezidentem. Kdo by ho na ministerstvu nahradil? Ve hře jsou dvě jména Stropnický prezidentem. Kdo by ho na ministerstvu nahradil? Ve hře jsou dvě jména

V případě kandidatury stávajícího ministra obrany Martina…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům. PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým…

Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

 



 
Opel Crossland X je oficiálně tady. Zmenšená Mokka X jde po krku městským crossoverům

Opel Crossland X je oficiálně tady. Malá Mokka X jde po krku městským crossoverům

Dnes 07:27

Opel oficiálně představil první ze dvou očekávaných SUV. Nový model Crossland půjde po krku městským crossoverům.




Blesk.cz

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují, tučňáci jsou schovaní

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují,…

Venkovní teploty hluboko pod bodem mrazu nechávají mnoho zvířat na pospas svému osudu. Jinak je tomu v Zoo…

Neslyšící Bára (30): Hluší mají problém i se změnou údajů v bance. Co s tím?

Neslyšící Bára (30): Hluší mají problém i se změnou…

Vyřízení změny záloh na energie, nahlášení změny trvalého pobytu v bance nebo informace o výhodách nových…

 

iSport.cz

Zacha gólem pomohl porazit favorita, uspěl i Sedlák, nahrával Faksa

Zacha gólem pomohl porazit favorita, uspěl i Sedlák,…

SOUHRN | Svým třetím gólem a prvním od 25. listopadu pomohl český zelenáč Pavel Zacha k výhře New Jersey 4:3 nad…

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá vizitka pro extraligu

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá…

Senzace pro český hokej! Sparta porazila v semifinálové odvetě hokejové Ligy mistrů švédský tým Växjö Lakers 4:0…

 

Reflex.cz

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne ikonickými titulky

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne…

I když je zpráv o příštím filmu ze světa Hvězdných válek pomálu, režisér v pořadí už osmého filmu Rian Johnson…

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100 tisíc měsíčně pár kapek jedovatých slin vydrží každý

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100…

Základní průměrný plat poslance nebo senátora v České republice letos poprvé vyskočí nad 70 tisíc korun měsíčně.…

 
 
reklama