Jak působí DS5, 4,5metrový soupeř Lancie Delta od Citroënu, naživo? Máme za sebou prohlídku interiéru a pro vás první dojmy.

Exteriér nového Citroënu se nebojí experimentů. Výrazně tvarovaná příď vypadá zajímavě, bohužel ale nedokáže zdaleka tak dobře maskovat svůj objem, jako to umí DS4. Především z bočního pohledu vynikne neúměrná výška přídě – samozřejmě je daní za požadavky na ochranu chodců.

DS5 se ale snaží odpoutat pozornost od tohoto prvku chromovanými lištami na bocích, konkrétně na předním nárazníku, na dveřích a naprosto nekonvenčně mezi předními světly a sloupky čelního okna.

Elegantně střižená záď naopak předvádí dokonalou souhru tvarů a proporcí. Široké boky, složité tvary prosklení a propracovaná zadní světla Citroënu velmi sluší.

Interiér sází na originalitu, přičemž mantinely jeho tvůrců byly podstatně volnější než u menších modelů DS4 a DS3. Dominantním prvkem je středový tunel, na které jsou elegantně seskupeny ovladače elektrického stahování oken, kruhový volič jízdního režimu hybridního pohonu.

Na plochu mezi předními sedadly navazuje panel s excentricky rozmístěnými otočnými ovladači. V horní části najdeme zajímavě designované hodiny obdélníkového tvaru.

Před řidičem se nachází skvěle padnoucí volant komplikovaných tvarů a nově pojatý přístrojový štít. Od Peugeotů 3008 a 508 přebírá DS5 francouzské řešení head-up displeje s výsuvným průhledným štítkem.

Tvarovou extravaganci podporuje daleko dopředu posunuté čelní sklo, prakticky rozdělené do tří celků – velkého čelního skla a přídavných oken v A sloupcích. Samozřejmě, nic nového pod sluncem – něco velmi podobného známe už z C3 Picasso.

K netradičně řešenému prosklení můžeme započítat i trojici střešních oken. Nad každým z předních sedadel se nachází po jednom menším, třetí vzadu pokrývá celou šířku vozu.

Zatímco řidič může být spokojen, ostatní cestující už si takovou pohodu neužijí. Před spolujezdcem se klene palubní deska navazující na středový tunel velmi pohledným obloukem. Přední pasažér by la nejspíš toužil mít právě v tomto místě levé koleno…

Vzadu nepotěší relativní nedostatek místa v podélném směru. Inu, kompaktní základ konstrukce těžko vyústí v něco víc než prostorové poměry odpovídající nižší střední třídě. Navíc sedáky umístěné 34 cm nad podlahou nedokáží pořádně podpírat stehna.

Plnohodnotné cestovní auto pro čtyři by mělo nabídnout víc. Na druhou stranu takové Renault Laguna na tom není s nabídkou prostoru vzadu o mnoho lépe.

Technika, rozměry, motory

Dárcem technického základu je Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008. Vnější rozměry 4530 x 1850 x 1508 mm a rozvor 2727 mm střídmě balancují na hranici nižší střední a střední třídy.

Koncern PSA nás už u Peugeotu 508 začal připravovat na to, že pod si pojmem benzinový downsizing představuje jednotné nasazení motorů o objemu 1,6 litru. Citroën DS5 spolehne výhradně na přeplňovaný 1,6 THP ve dvou verzích – 115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou (známe z Peugeotu RCZ).

Vznětovým základem bude 1,6 e-HDi 110 o výkonu 82 kW. Nejslabší turbodiesel bude využívat systém Stop&Start a elektronicky ovládanou robotizovanou převodovku.

Dvoulitr 2,0 HDi dosahuje výkonu 120 kW a nabídne volbu mezi manuální a automatickou převodovkou.

Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DS5h) spojí 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid bude robotizovaný manuál.

Všechny převodovky dostanou šest převodů pro jízdu vpřed.

Standardem bude vpředu náprava typu se vzpěrami McPherson a vzadu zkrutná příčka. Hybrid dostane zadní víceprvkovou nápravu, která musí pojmout elektromotor a zároveň vyhovět zástavbě akumulátorů.

Citroën DS5 ve Frankfurtu
 

Anketa

Jak se vám líbí Citroën DS5? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Čínské konglomeráty CEFC a CITIC v Evropě vytvoří společný podnik, tvrdí Mynář Čínské konglomeráty CEFC a CITIC v Evropě vytvoří společný podnik, tvrdí Mynář

Zástupci čínských společností CITIC Group a CEFC Europe…

Bývalý šéf Zelených Stropnický přerušuje politickou kariéru Bývalý šéf Zelených Stropnický přerušuje politickou kariéru

Bývalý předseda Zelených a pražský zastupitel Matěj…

Křetínský jedná ve Francii o koupi dalšího známého magazínu, má zájem o Marianne Křetínský jedná ve Francii o koupi dalšího známého magazínu, má zájem o Marianne

Společnost Czech Media Invest (CMI), kterou spoluvlastní…

V Dukovanech střídá jedna odstávka druhou V Dukovanech střídá jedna odstávka druhou

Neplánovaná odstávka čtvrtého bloku Jaderné elektrárny…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům. PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým…

Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

 



 
AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

Dnes 12:59

Pokud se chcete naučit zvládnout své rychlé auto či vylepšit své jezdecké schopnosti, má pro vás Mercedes řešení. AMG Driving Academy!




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Nepovedené vychloubání Victorie Beckham: Máš smutný život, zpražili ji fanoušci

Nepovedené vychloubání Victorie Beckham: Máš smutný…

Zpěvačka a módní ikona Victoria Beckham oslavila v úterý své 44. Narozeniny. Manžel David Beckham a jejich čtyři…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Beton vs. antuka. Drtivá změna a jasná nadvláda. Čím Nadal ničí soupeře?

Beton vs. antuka. Drtivá změna a jasná nadvláda. Čím…

Že je Nadal podstatně více nebezpečný na antuce než na tvrdém povrchu? To není u desetinásobného vítěze French…

 

Reflex.cz

Exkluzivně: Babiš souhlasí s přesunem ambasády v Izraeli do Jeruzaléma. Současný stav je podle něj absurdní

Exkluzivně: Babiš souhlasí s přesunem ambasády v…

Premiér Andrej Babiš zaslal organizátorům petice za přesun ambasády do hlavního města Izraele dopis, ve kterém…

Nová naděje v boji proti plastovému zamoření? Vědci omylem objevili enzym, který požírá plast

Nová naděje v boji proti plastovému zamoření? Vědci…

Vědci objevili přirozeně vyskytující se enzym, který si pochutnává na plastech a který je schopen plasty…