Citroën DS9: Číslo 9 stále žije!

 

O výrobě Citroënu DS9 vzešlého z konceptu Metropolis se spekulovalo už takřka před třemi lety, ale od té doby se nic nedělo. Dočkáme se konečně příští rok?

Koncept Metropolis představil Citroën na výstavě Expo v Šanghaji. Je to již poměrně dlouho, premiéra se odehrála v květnu 2010 a velmi záhy, o pět měsíců později, se začalo spekulovat o zahájení sériové výroby. Auto s impozantní délkou 5,30 m, dvoumetrovou šířkou a výškou jen 1,40 m poháněl šestiválec 2,0 l s turbodmychadlem o výkonu 200 kW a točivém momentu 375 N.m. Ten se přenášel přes dvouspojkovou převodovku na přední kola, jak jinak, u dvojitého šípu?

Jenže, zadní zabírala také díky elektromotoru se 70 kW. V případě Metropolisu se jednalo o full-hybrid, byl tedy schopen jet na oba motory současně, či na jeden každý samostatně. Stejně koncipované pohonné ústrojí měla i další evoluce Numéro 9 z dubna 2012, ta se poprvé objevila také na čínské půdě, konkrétně v Pekingu. „Číslo 9“ dostalo podobu sportovně-luxusního hatchbacku s rozměry 4,93 x 1,94 x 1,27 m a některými prvky designu odkazovalo na klasické a vzácné kupé SM s motorem Maserati. Pod kapotou bychom tentokrát našli přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP se 165 kW, jeho točivý moment vrcholil hodnotou 275 N.m. K němu přidal dalších 200 N.m opět zadní elektromotor, tentokrát o výkonu 52 kW. Poháněcí soustava tedy nabídla celkem 217 kW, ovšem pouze při využití boostu. Lithium-iontové články se dobily za 3,5 hodiny

1,5 tuny těžké auto bylo schopné urazit 50 km pouze na elektřinu. Obouvalo pneumatiky od Michelinu na jedenadvacetipalcových kolech. Z 0 na 100 km/h dokázalo zrychlit během 5,4 s a na dálnici se umělo rozjet až na 244 km/h, Spotřeba paliva přitom činila naprosto mizivých 1,7 l/100 km. Pochopitelně ta normovaná a při co největším využití elektromotoru.

Jak to s DS9 vypadá v současnosti? Sériová podoba se snad konečně ukáže už příští rok, je velmi pravděpodobné, že 10. září ve Frankfurtu uvidíme koncept nové vlajkové lodě francouzské značky. Zatím je na světě první fotografie přídě, které navíc chybí typické logo! Zahraniční média, jako například server World Car Fans, spekulují, zda se nejedná o vůz jiného výrobce (Volva?). Ale přední část je Numéru 9 i Metropolisu velmi podobá, jen maska mate.

Je teoreticky možné, že sériovou DS9 Citroën nabídne pouze Číňanům, ale byla by škoda, kdyby Evropa zůstala v pozadí. V útrobách se má objevit vidlicový osmiválec (!) 4,6 litru s 224 kW výkonu a 445 N.m točivého momentu. Nejen zmíněné kupé SM, ale i řady DS, CX, XM a koneckonců i moderní C6 se tak snad konečně dočkají více než důstojného nástupce. Jen agregát V8 by byl u Citroënu naprostou novinkou...

V říjnu 2010 jsme psali: Citroën DS9: Metropolis jde do výroby

Spolupracujeme s TipCars.com
Cena bitcoinu nestojí na ničem jiném než náladě investorů, tvrdí studie Cena bitcoinu nestojí na ničem jiném než náladě investorů, tvrdí studie

U vývoje ceny kryptoměn nelze hledat souvislost s…

Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou

Několik stovek lidí v úterý se zalepenou pusou…

Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce

Češi vyhodili předloni do žlutých kontejnerů 39 100 tun…

 
Zdroj: WorldCarFans

Štítky Citroën Design

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 





 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Dnes 18:45

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

Konec smluv po telefonu a podomního prodeje. Stát chce utnout „šmejdy“ v energetice

Konec smluv po telefonu a podomního prodeje. Stát…

Změnu legislativy, která by měla pomoci v boji proti nekalým praktikám v energetice, oznámili v pondělí na…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Slavia druhá také na přestupovém trhu. Třeba Ekpai jí utíká do Plzně

Slavia druhá také na přestupovém trhu. Třeba Ekpai…

Ubong Ekpai skončí v létě téměř na tuty ve Viktorii Plzeň, ne ve Slavii. Přitom „sešívaní“ ho chtěli první. To…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…