Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën pracuje na C5 Cross-Tourer, konkurentovi pro Passat Alltrack

David Bureš
Diskuze (21)
Francouzskému modelu střední třídy klesají prodeje, oživit je má nová zvýšená verze.

Vozy kombi se zvýšenou karoserií jsou mezi zákazníky populární, takový automobil nabízí hned několik značek, zmiňme například Volkswagen, Subaru, Škodu a Opel. Brzy jejich řady rozšíří také Citroën.

Francouzská automobilka právě řeší, co udělat s klesajícími prodeji stárnoucího modelu C5, jehož současná generace je na trhu již od roku 2008. Podle francouzského serveru Automobile Magazine je má oživit nová zvýšená varianta odvozená od kombi C5 Tourer.

Automobil nabídne to, co konkurence, tedy zvýšenou a oplastovanou karoserii. Mezi soupeře na trhu se bude řadit Volkswagen Passat Alltrack, Opel Insignia Country Tourer nebo konkurent přímo z dílny francouzského koncernu – Peugeot 508 RXH.

Před zahájením prodeje bude ještě nutné vyřešit několik problémů. Jedním z nich je jméno, server Automobile Magazine automobil s odvoláním na zdroj z odborů označuje jako C5 Cross-Tourer, tento název ale potvrzen není. Neznámá je i technika, zvýšené kombi by nicméně mohlo dostat kombinaci turbodieselu 2.0 HDi, šestistupňové robotizované převodovky a elektromotoru jako Peugeot 508 RXH. Základy 508 jsou totiž sdíleny s C5.

Citroën C5 se prodává ve dvou karosářských verzích, jako sedan a kombi. V poslední době jeho prodeje výrazně klesají, i na domácím trhu vůz loni dopadl hůře než BMW řady 3, což je u francouzských zákazníků milujících domácí značky překvapením.

Již za dva roky se má C5 odebrat do důchodu, což znamená, že nová varianta je jednou z posledních možností, jak zvednout prodeje tohoto automobilu. Nástupce měl být podle původních plánů vyráběn u Opelu, tento společný projekt koncernů PSA Peugeot Citroën a General Motors ale byl nakonec zamítnut.

David Bureš
Diskuze (21)
Avatar - HEMI
19. 2. 2014 14:47
nová C1
vzhľadom na odhalenie Peugeotu 108 a poodhalenie Ayga, prispejem svojou troškou do "mlejna" aj ja.

tu je nová C1: front view [odkaz]
rear view [odkaz]
Avatar - sgt
17. 2. 2014 15:44
Re: Za zenitem
No tak sa skus začítať do testu tunajšieho blogera, keďže články autorov nepatria vždy k tomu najlepšiemu ;-)
[odkaz]
Avatar - sgt
17. 2. 2014 15:36
Re: Chce to
Kvality sa báť netreba, je to poctivo postavené auto. DPF je v pohode, pokiaľ sa vyslovene nejazdí len v meste. Vydrží v pohode 150-300tkm (podľa štýlu jazdenia) a potom buď nový (cca 1000 €), alebo vyčistenie (cca 100 €)
17. 2. 2014 12:12
Re: Chce to
Že ty s tým nejazdíš? Kto s C5 denne jazdí, nemá s pevným stredom problém - minimálne v opcii by ho podľa mňa mohli ponúkať aj v ďalších generáciách, mnohí tomuto riešeniu prišli na chuť. Väčším problémom je nedostatok odkladacích priestorov vpredu. Inak si myslím, že je to auto tip-top, podľa mňa by ho rozsiahlejší facelift ešte na trhu udržal. Upraviť palubku, nejaké nové materiály a pár retuší zvonka by spravilo veľa.
Avatar - HEMI
17. 2. 2014 11:54
Re: no dost skoro ich to napadlo
Topper, tiež som osobne čakal na novú C5 tento rok, ale môj predajca mi už koncom roka vravel, že to tak nebude. Citroen totiž vo veľkom rieši Áziu/Čínu, totiž rada DS im tam ide celkom slušne, viď napr. nový DS5 sedan, Wild Rubis (ten možno,možno zavíta aj k nám) a ešte stále sa rieši DS9/Metropolis/Numero 9. Inak fotku faceliftovanej DS4 s novým korporátnym DS-predkom som už postoval, ale predsa: [odkaz]

V Európe Citroen rieši novú C1 (ale o tej som už písal pri prvotnom odhaľovaní Cactusu), samozrejme Cactus, no a prednedávnom nové C4 Picasso aj s Grandom (aj keď tie sa nepredávajú až tak dobre, ako sa čakalo) no a C5 ostala tento rok nejak po mimo, tak na ňu aspoň navešajú plasty, aby sa nepovedalo...