Test Auto.cz

VW Passat Alltrack 2.0 TDI DSG – Das Allroad

29.8. 2012
Verdikt
 

Přesně mezi Octavii Scout a Audi A4 Allroad vstoupil nový model: drsný Passat s přívlastkem Alltrack.

Co je stejně?

To nejdůležitější je cena. Alltrack stojí stejně jako obyčejný Passat Variant ve výbavě Highline. V případě motoru 2,0 TDI o výkonu 103 kW to znamená 804.900,- Kč, u silnějšího TDI se 125 kW, kde je standardem převodovka DSG, 906.900,- Kč. Jiné možnosti dieselového pohonu se u nás pro Alltrack nenabízí.

Za stejné peníze je i téměř stejná výbava. Alltracku chybí vyhřívání předních sedadel a čalounění kombinuje Alcantaru s látkou (Highline s kůží). Obojí lze samozřejmě doplnit ze seznamu příplatkové výbavy.

A nemění se ani délka a šířka karoserie. Díky zvýšení podvozku se ale o 2 mm zkrátil rozvor (na 2710 mm) a o 34 mm zvětšila výška (na 1550 mm). Nájezdové úhly většinu majitelů nejspíš nebudou zajímat, zvětšení zhruba o tři stupně na obou stranách ale může představovat v mnoha situacích mimo asfalt rozhodující výhodu.

obrázek [600 x 349]  

Co je jinak?

Tím jsme plynule přešli ke studiu rozdílů mezi Passatem Alltrack a Passatem Variant. Nelakované plasty nelze přehlédnout, ve spojení s červenou barvou dodávají Passatu švih, který běžným verzím tolik chybí. Hodnotným detailem jsou doplňky s povrchem matného kovu – eloxované střešní ližiny, kryty zrcátek a lišty na bočních dveřích.

obrázek [300 x 227] Vnitřní dekor vsadil také na hliníkovou optiku a neomylným znamením je nápis Alltrack před řadicí pákou. Barevný displej palubního počítače navíc zobrazí jméno auta při každém nastartování. A mimo speciální vzor čalounění je tu ještě jeden rozdíl: tlačítko Offroad, které v běžných Passatech (ani s pohonem 4x4) nenajdete. Aktivuje asistenty pro rozjezd do kopce a sjíždění kopců, k tomu i upraví ABS, ASR a elektronickou uzávěrku diferenciálu pro jízdu mimo zpevněný povrch.

Zkrácené převody spotřebě nesvědčí

Terénní verze Passatu zkouší dnes málo vídaný trik. V době neustálého prodlužování převodů má naopak kratší stálý převod než běžný Passat. Výsledek je předvídatelný – co svědčí dynamice, to není dobré pro spotřebu paliva.

Na dálnici dvoulitrové TDI točí vysokých 2700 min-1 a při konstantních 130 km/h nárokuje 8,3 l/100 km. Spotřeba paliva je ve všech režimech o zhruba litr větší než u Passatu Variant 2,0 TDI 4Motion, který jsme testovali zkraje roku. To samé lze říct o srovnání s Opelem Insignia BiTurbo 4x4, který sice nemá offroad paket, ale je o dva metráky těžší než Passat Alltrack.

obrázek [600 x 262]  

Tabulkově přitom terénní verze dosahuje stejné spotřeby jako Variant. Volkswagen ale za tímto účelem používá dva důležité triky: standardně montovaný start-stop a funkci nazvanou volnoběh. V automatickém režimu převodovka DSG vyřazuje na neutrál vždy, kdy není stisknutý žádný pedál.

Při jízdě ve městě to přináší reálnou úsporu, samozřejmě pokud jízdní styl nechává vyniknout výhodám plachtění. Kdykoliv se řidičova pravá noha dotkne plynového nebo brzdového pedálu, zařadí se rychlost. Stejný účinek má i ťuknutí do pádla pod volantem. Funkci lze vyřadit z provozu použitím sportovního nebo manuálního režimu řazení a také úplnou deaktivací v palubním počítači.

obrázek [600 x 351]  

Kombinace dvoulitrového TDI a šestistupňového DSG je obecně tou nejlepší dvouspojkovou volbou a Passat Alltrack na tom nic nemění. Při parkování ale u auta s tak velkými jízdními odpory není suverénní – drobné popojetí je sázkou do loterie, protože se převodovka snaží spojku spojit s co nejmenším prokluzem.

Top výbava dělá radost

Testovaný vůz dostal podstatnou část nabízené příplatkové výbavy – a to z části bezplatně v rámci akčního balíčku Business XXL. Bi-xenonové světlomety dodávají přídi hodnotný vzhled, hlavně ale skvěle fungují. Díky pohyblivým stínítkům totiž umožňují osvětlit pravou část vozovky dálkovým světlem, zatímco protijedoucí vozidlo na levé straně zůstává v oblasti tlumeného světla, které neoslňuje.

obrázek [600 x 283]  

Z bezpečnostních asistentů je nejužitečnější Side Assist, tedy hlídání mrtvého úhlu, které signalizuje nebezpečnou situaci oranžovou diodou na krytu zpětného zrcátka. Lane Assist udržující vozidlo v jízdním pruhu vyžaduje další příplatek, na rozbitých českých silnicích navíc nemusí každému vyhovovat.

Paket Business XXL přidává bezplatně ještě rádio s barevným displejem RCD 510, parkovací senzory vzadu i vpředu a parkovací kameru. Vzniká tak zdání kompletně vybaveného vozu, ale třeba takový tempomat musíte opět hledat mezi příplatkovou výbavou. Místo klasického za pět tisíc můžete mít za 29 tisíc adaptivní (včetně funkce City a nouzového brzdění), který je na dlouhých cestách užitečným pomocníkem.

Asi nejvíc ale oceňujeme další adaptivní vymoženost – tlumiče DCC. S nimi se sice snižuje světlá výška o 10 mm (tzn. zvýšení proti běžnému Passatu je jen dvoucentimetrové), dlouhé zdvihy tlumičů a schopnost měnit jejich charakteristiku jsou ale jednoznačným přínosem pro pohodlí. Díky nim je i na příplatkových 18palcových kolech Passat komfortním autem.

obrázek [600 x 331]  

Závěr

Nechme stranou úvahu, zda je milionová ceníková cena adekvátní. Podstatné je, že Alltrack vyjde na velmi podobné peníze jako Passat Variant – takovou nabídku terénního kombi zatím nikdo jiný nepředstavil.

Vlastně by Alltracku nebylo co vytknout, kdyby nebylo zkrácených převodů a s tím vysoké spotřeby na dálnici. A pak je tu ještě jeden problém: tři motory a každý jen s jednou převodovkou? To přece není nabídka hodná Volkswagenu.

Je lepší VW Passat, nebo Toyota Avensis? Přečtěte si srovnávací test.

obrázek [600 x 316]  

První cena vozu804.900,- Kč (Alltrack 2,0 TDI 103 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací906.900,- Kč (Alltrack 2,0 TDI 125 kW DSG)
Základní cena testovaného vozu906.900,- Kč (Alltrack 2,0 TDI 125 kW DSG)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.018.700,- Kč (Alltrack 2,0 TDI 125 kW DSG)

Plusy

  • Terénní paket značně zlepšuje design
  • Rozsah základní výbavy
  • Pokročilé asistenční systémy
  • Alltrack je za stejné peníze jako výbava Highline

Minusy

  • Omezená nabídka motorů
  • Krátké převody, vysoká spotřeba na dálnici
  • Tvrdé plasty na spodní části palubní desky
  • Příplatky i za některé „samozřejmosti“ (tempomat, el. sklopná zrcátka)
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Passat Alltrack 2,0 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 906 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 018 700 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu a vzadu, 5 tříbodových bezpečnostních pásů, vpředu s výškovým nastavením, předepínači a výstrahou při nezapnutí, elektronický stabilizační program ESP s komfortním brzdovým asistentem, ABS, EDS a ASR, automatické spuštění výstražných světel při plném nouzovém brzdění, dvě aktivní opěrky hlavy vpředu, 3 opěrky vzadu, „Isofix“, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, výstražný trojúhelník ve víku zavazadlového prostoru, kontrolka signalizující nezavřené dveře a víko zavazadlového prostoru, automatická klimatizace „Climatic“, rádio „RCD 310“ s CD a MP3 přehrávačem, 4x 20 W, 8 reproduktorů, anténa v zadním okně, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dálkově ovládané odjištění víka zavazadlového prostoru a víčka nádrže, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, elektromechanická parkovací brzda, komfortní startování „Press & Drive“, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektronický imobilizér, 12V zásuvka vzadu a v zavazadlovém prostoru, přídavné elektrické vzduchové topení, ukazatel vnější teploty s varováním při nebezpečí tvorby náledí, litá kola 17“, plnohodnotné rezervní kolo z lehké slitiny, halogenové světlomety, směrová světla ve vnějších zpětných zrcátkách, komfortní sedadlo řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče nastavitelné s opěrkou bederní páteře, 3ramenný kožený volant výškově a podélně nastavitelný, středová loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a držákem nápojů, zadní opěradla sklopná, středová loketní opěrka, středová loketní opěrka vzadu s odkládacím prostorem a 2 výsuvnými držáky nápojů, make-up zrcátka ve slunečních clonách, vnitřní osvětlení vpředu a vzadu se zpožďovačem a regulací jasu, dvě čtecí lampičky vpředu, dvě čtecí lampičky vzadu, textilní koberečky aj.

Výbava testovaného vozu:Paket Business XXL (0,-): Bi-xenonové světlomety dynamicky reagující na směr jízdy s automatickou regulací sklonu a ostřikovači, koncová světla s LED technologií; multifunkční 3ramenný volant v kůži k ovládání palubního počítače, rádia a telefonu, hlavice řadicí páky v kůži; tempomat; rádio RCD 510 s barevným dotykovým displejem, výkon 4 x 20 W, 8 reproduktoru; zpětná kamera; parkovací systém "Parkpilot", zvuková signalizace odstupu směrem dopředu i dozadu, zobrazení situace na displeji rádia; asistent pro změnu jízdního pruhu "Side Assist"
ACC – automatická regulace odstupu od vpredu jedoucího vozu s funkcí Front Assist - zkrácení brzdné dráhy a varování při nebezpečném snížení odstupu, funkce zastavení vozu (pouze u vozu s DSG), funkce City – nouzové brzdění (do 30km/h), tempomat (28.900,-)
systém pro udržování vozu v jízdním pruhu "Lane Assist" (13.000,-), adaptivní tlumiče DCC, výška snížená o 10 mm (25.800,-), kola z lehkých slitin R18 (12.300,-), hliníkový dekor (10.300,-), vyhřívání předních sedadel (7.200,-), zatmavená zadní skla s absorpcí světla 65 % (6.800,-), elektricky sklopná zpětná zrcátka (4.100,-) lak červená Tornado (3.400,-)

Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum

Sněmovní volby by nyní vyhrálo hnutí ANO se ziskem 28,5…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok

Téměř 80 procent developerů chce letos v Praze zvýšit…

Glosa Jana Vávry: Start-up jménem Česko Glosa Jana Vávry: Start-up jménem Česko

V českých technologických firmách nenajdeme o nic méně…

 
Technické údaje
Motor VW Passat Alltrack 2,0 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 211
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 5.2 / 5.8
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 588 / 1716
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1725 / 500
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4771
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2710
e) rozchod vpředu (mm): 1553
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 1040
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Passat Alltrack 2.0 TDI DSG – Das Allroad







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 







 
Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

VW Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

Dnes 10:52

Nejmenšímu stroji z Wolfsburgu dává nové přeplňované srdce zcela jiné možnosti.




Blesk.cz

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

V pondělí až 32, v úterý až 31, ve středu až 27, ve čtvrtek až 26 a v pátek až 27 stupňů Celsia. Takové jsou…

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl obklopen milovanými“

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl…

Ve věku 98 let zemřel bývalý řecký premiér Konstantinos Mitsotakis. Rodina v krátkém prohlášení uvedla, že…

 

iSport.cz

Růžička: Češi vždy uměli improvizovat, musíme se vrátit k tomu, co umíme

Růžička: Češi vždy uměli improvizovat, musíme se…

Je to i v nás, trenérech! Vladimír Růžička, kouč dvojnásobných mistrů světa, nechce po sérii neúspěchů tvrdit,…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…

Alena Doláková z Hollywoodu:  Můj LaLa Land nejen s Emmou Stoneovou

Alena Doláková z Hollywoodu: Můj LaLa Land nejen s…

Mladá česká herečka Alena Doláková sice žije v L.A., o čemž každý týden píše na reflex.cz, ale někdy taky musí…