Mugen Euro Civic Type-R: Závodní UFO pro běžné britské silnice

Mugen Euro Civic Type-R: Závodní UFO pro běžné britské silnice

 
 

Fanoušci si můžou mnout ruce, Mugen Civic Type-R se objeví i v Evropě. Ovšem, jak už to tak bývá, jen v Británii.

Zatímco kontinentálním Evropanům musí stačit běžný Type-R, dvacítka milovníků sportovního (a v současné generaci také dosti extravagantního) Civicu z Velké Británie si bude moci koupit verzi s logem Mugen. Tuto společnost není třeba představovat, v současné době se věnuje ladění vozů značky Honda pro závody GT, v minulosti účinkovala i ve F1 jako dodavatel motorů týmům Lotus, Prost nebo Jordan.

Série dvou desítek ostrých Civiců Type-R nevznikne v Japonsku, ale přímo na Ostrovech v dílnách divize Mugen Euro v Northamptonu. Výroba bude víceméně ruční, automobil je vlastně závodním vozem pro běžné silnice. O nedostatek zákazníků se u Mugenu určitě bát nemusí. Viceprezident společnosti Mugen Euro Hiroki Toyoda (poněkud paradoxní příjmení...) k tomu uvedl: Když jsme v Japonsku představili sedan Mugen Civic Type-RR, prodali jsme 300 vozů během šesti minut!.

Dvoulitrový nepřeplňovaný motor i-VTEC má nové vačkové hřídele a písty, upravené sání, zvýšený kompresní poměr a také výfukový systém z nerezové oceli. Řídicí jednotka dostala jiný software. Největší výkon se zvedl oproti běžnému Type-R o 20 procent na 177 kW (240 k), hodnota točivého momentu je o 10 procent vyšší v celém rozsahu otáček. Diferenciál se zvýšenou svorností a přepracované zavěšení s ještě sportovnějšími tlumiči dělají z tohoto automobilu možná nejlepší vůz své kategorie, tedy s atmosférickým dvoulitrem a pohonem předních kol. Stranou pozornosti inženýrů a techniků nezůstaly ani brzdy, které mají čtyřpístkové závodní třmeny.

Nová jsou kovaná kola z lehkých slitin, každé váží jen 7,85 kg, což přispívá k výraznému snížení neodpružené hmotnosti. Mohutné zadní křídlo není u tohoto vozu samoúčelné, ale zlepšuje přítlak a tím pádem i stabilitu při vyšších rychlostech. Také oba nárazníky jsou aerodynamicky optimalizovány.

Všechny Civicy Type-R budou nalakovány v tradiční bílé barvě Honda Championship White, kterou měl už první monopost F1 této značky v roce 1964. Na středové konzole pak bude nezbytný štítek s pořadovým číslem kusu v sérii. Kdo se svým vozem bude chtít vyrazit občas i na okruh, bude si moci koupit tzv. Track Pack. Ten zahrnuje přední sedadla Recaro, vyjmutí zadních a instalaci karbonové záslepky pro další snížení hmotnosti místo nich, teploměr vody a oleje, měřič tlaku v pneumatikách, zařízení pro záznam dat a závodní pneumatiky, které jsou ovšem pro provoz na běžných komunikacích stále legální. Tato úprava tedy není určena přímo pro závody a soutěže, neboť neobsahuje povinný ochranný rám. Vozidlo ovšem neztratí silniční homologaci.

Vývoj této verze probíhal částečně v Japonsku, ale v Británii se pilně testovalo v běžném provozu, během září se například ladilo nastavení podvozku. Testovací exempláře byly tehdy na silnicích nepřetržitě 36 hodin, přičemž ujely 2.200 km. Během zkoušek se do vozu dostala již zmíněná nová řídicí jednotka a také výfukový systém. Informace sbíral Mugen ale i od britských nadšenců, aby výsledek vypadal tak, jak chtějí oni.

Případný zájemce zaplatí za tuto velmi exkluzivní variantu 38.599 liber. Auto mu postaví u Mugenu přesně na míru podle jeho požadavků a specifikací, a to včetně mapování ECU, které tak může přesně vyhovovat vkusu a jízdnímu stylu svého majitele.

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie

Evropskou unii zneklidnila série politických otřesů…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Ojetá Honda Civic 8. generace: Radikální změna k dobrému i horšímu Ojetá Honda Civic 8. generace: Radikální změna k dobrému i horšímu

Na sklonku roku 2005 Honda šokovala motoristický svět.…

Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC

Honda Civic osmé generace z roku 2005 šokovala designem.…

 



 
Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Dnes 08:00

Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…