Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Corvette Stingray, Camaro a SS: Ostré verze pro SEMA

Michal Fokt
Diskuze (1)
Sportovní modely Chevroletu se na tuningové výstavě SEMA představují v zajímavých individualizacích a to včetně topmodelu Corvette Stingray.

Hned sedm úprav, vzniklých ve spolupráci s renomovanými úpravci, respektive závodníky na základě už od výrobce vcelku ostrých modelů představí Chevrolet na aftermarketové výstavě SEMA v Las Vegas. Nesmí pochopitelně chybět ani sedmá generace Corvette.

Corvette Stingray Coupe Pacific je koncept silničního kupé se závodnickými choutkami, ovlivněný kulturou West Coast a vyvedený v červeném laku Torch Red, zkombinovaném s karbonem, jenž byl použitý na kapotě, odnímatelné střeše a interiérových dekorech. Závodní sedadla, zploštělý volant a 20" kola celý komplet vybrušují k dokonalosti. Protože jako základ posoužil model Z51, motor LT1 má suchou klikovou skříň, dále vylepšeno bylo navíc chlazení, brzdy a jiné naladění má elektronicky řízený samosvor a bylo přepracováno i zpřevodování.

Corvette Stingray Convertible Atlantic má být protikladem Pacifiku. Je inspirován východním pobřežím USA a má evokovat business jet. Má barevně odlišený spliter předního nárazníku, spoilery prahů, difuzor, křidélko na víku kufru a podklad světlometů dostal šedý odstín. Také v tomto případě jej zdobí 20" kola.

Corvette Stingray Gran Turismo v modrém laku vznikl na počest patnáctiletého výročí hry Gran Turismo od Sony a budete si s ním moci zajezdit v jejím šestém vydání. Dostal karbonovou kapotu a zdní křídlo, žluté světlomety, spodní bodykit, speciální koncovky výfuku, přídavné ventilační otvory, závodní sedadla s vícebodovými pásy a zploštělý volant.

Copo Camaro je jediný ze dvou SEMA exemplář, který si můžete normálně koupit, jedná se totiž o speciál pro drag race a nejzajímavější jsou na něm pochopitelně motory. Osmiválec 427 (7,0 l) může být buď atmosférický nebo přeplňovaný 2,9litrovým kompresorem, existují ale též atmosférické verze 350 a 396. První vyrobený vůz modelového roku 2014 skončí tradičně na aukci Barrett-Jackson.

Na Nürburgringu laděné Camaro Z/28 asi nepotřebuje dodatečné úpravy, takže bude vystaveno přesně tak, jak bude možné si jej pořídit od příštího jara. Chevrolet Performance Garage Camaro vychází z produkčního Camara SS a je laděno pro použití na okruzích, využívá proto řadu komponentů z modelů Z/28 a ZL1. Bodykit pochází z nabídky oficiálního příslušenství, stejně jako zadní spoiler, maska chladiče, kola Track Pack, zkrácené řazení a brzdy.

Chevrolet Performance Camaro V-8 Concept také demonstruje možnosti individualizace továrním programem doplňků, zatímco Chevrolet Performance Camaro V-6 naopak sází na vizuální nenápadnost a ukrývá na okruhy laděnou techniku z oficiálního katalogu - mimo jiné brzdy z modelu Camaro SS, podvozek a rozpěry z 1LE, horní ramena zadního zavěšení ze Z/28, sedadla Recaro, 20" kola, výfuk Borla a další drobnosti.

Camaro Spring Special Edition je druhý model, jenž se bude dát běžně koupit. Omezená série kabrioletu SS (lze však mít i jako kupé) dostane bílomodrou kombinaci laku, polepů i interiéru, bodykit, 21" kola a pár prvků výbavy nad rámec standardní nabídky.

A konečně Jeff Gordon SS Performance Sedan - jak naznačuje označení, tohle auto bylo navrženo přesně podle představ závodníka série NASCAR Jeffa Gordona. Červený lak se saténovým leskem má symbolizovat každodenní použitelnost auta, zatímco decentní grafika s číslem 24, 20" kola, karbonový spoiler a speciální maska chladiče jsou připomínkou světa závodů. Semišová sedadla, plochý volant kovové pedály propůjčují závodnický flair i kabině a o patřičnou zvukovou kulisu se stará výfuk Borla.

Michal Fokt
Diskuze (1)
Avatar - Pekelná Micinka
5. 11. 2013 20:09
MF
Za mě asi Atlantic Corvette. PS. všimněte si, že si pan autor dal práci s popisky fotek. ;-) :yes: