29.4. 2015 Michal Fokt

Crossover Lotusu bude zacílen na Porsche Macan

 

Lotus se také chystá zajistit si pevnou půdu pod nohama esúvéčkem. Půjde o sportovně laděný crossover s ambicemi ohrozit pozice Porsche Macan.

V roce 2014 jmenovaný nový šéf Lotusu Jean-Marc Gales minulý měsíc v rozhovoru pro agenturu Reuters připustil, že by dalším vozem značky mohlo být SUV - jinými slovy prozradil nejčerstvější plány, protože o takových věcech se nežertuje, tím méně u značky, která je už dlouhá léta "na zavření".

Nyní přichází Autocar s doplňujícími informacemi k tomuto tématu. Britský magazín informuje, že vývoj crossoveru v Hethelu už jede na plné obrátky, byť aktuálně pouze v designérském oddělení, protože zahájení prodeje se očekává až v roce 2019, tedy za dlouhé čtyři roky. Z toho vyplývá, že do konce dekády zřejmě žádný nový sportovní model Lotus nepředstaví, snad s výjimkou uvažované otevřené verze Evory.

Ale zpět k SUV. To by pochopitelně po vizuální stránce asi nemělo mít mnoho společného s devět let starým projektem APX, jenž vyvinul Lotus Engineering jako celek pro možné zájemce z řad automobilek, ovšem jakkoli je design důležitý, Lotus chce zaujmout v první řadě pro značku typickou nízkou hmotností.

Chystané SUV by tak mělo být "pravý Lotus" a "první lehký crossover na trhu" a podobně jako v případě Porsche by se měl postarat o ziskovost firmy a umožnit tak zachovat výrobu nepříliš ziskových sportovních modelů Elise, Exige a Evora. Britové se patrně poprávu domnívají, že se SUV stane nejprodávanějším modelem Lotusu v 67leté historii značky, přičemž nejdůležitějším trhem se má stát Čína.

Lotus společně s Protonem a firmou Goldstar Heavy Industrial bude vůz vyrábět v továrně v jihovýchodní Číně. Automobilka je namlsána úspěchem Macanu, jenž nachází na tomto trhu ročně 30 tisíc zákazníků a očekává se nárůst na 50 tisíc jednotek. Ambice Lotusu nejsou tak velké, zpočátku se počítá s počtem kolem 6-7 tisíc ročně a následně něco přes 10 tisíc, i to jsou však pro další existenci automobilky klíčová čísla. Překvapivě však není prý příchod tohoto modelu do Evropy vůbec jistý, byť se zdá být pravděpodobný.

Britské kompaktní SUV by mělo mít podobnou délku jako Macan nebo Q5, bude však zhruba o 30 mm nižší a o něco širší, nízkou váhu (hovoří se až o 200kg úspoře oproti obdobné konkurenci) pak zajistí kombinace vysokopevnostní oceli, hliníku a kompozitních materiálů, snížení výrobních nákladů bude docíleno nejen produkcí v Číně, ale též sdílením některých komponentů s modely Proton. I přes pověst Lotusu coby výrobce nekompromisních sporťáků očekávejte auto s pohonem všech, popřípadě předních kol a motorem umístěným vpředu napříč. Pohonné jednotky a převodovky budou i nadále vycházet z portfolia Toyoty, s níž Lotus prodloužil a prohloubil spolupráci. Měli bychom prý očekávat širokou škálu motorizací od kompresorové osmnáctistovky po V6. Pokud se vůz dostane do Evropy, Toyota dodá i nějaký ten "oil-burner".

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…