Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cupra si k výročí nadělí další model. Ostrou Atecu brzy doplní SUV-kupé

Stanislav Kolman
Diskuze (31)
Zanedlouho uběhne přesně rok od uvedení nové sportovní značky Cupra, která zatím nabízí jen ostřejší verzi Atecy. A k výročí si nenadělí nic menšího než nový model.

Přesně 22. února loňského roku se světu představila zcela nová značka Cupra, která se odpojila od Seatu a začala produkovat vlastní sportovní vozy. Tím prvním se stala Cupra Ateca, kterou jsme již vyzkoušeli v rámci mezinárodních jízd i v tradičním redakčním testu. Martin ji dokonce provětral na autodromu v Mostě a zkusil s ní jedno rychlé kolečko.

My už ale víme, že u jediného modelu dlouho nezůstane. Cupra pilně pracuje na dalších produktech, přičemž tím následujícím se má stát nové SUV-kupé, nejspíše pojmenované Terramar. Název automobilka oficiálně nepotvrdila, jeho příjezd na ženevské výstaviště však ano. Uvidíme jej ale ještě dřív, přesně v den prvního výročí odhalí značka koncept nového auta společně s dalšími podrobnostmi.

„Tento koncepční vůz je syntézou všeho, co Cupra symbolizuje. Vyjadřuje sportovní výkony a dává najevo energii, kterou vynakládáme na vývoj nové generace vozů značky Cupra,“ uvedl Waynne Griffiths, předseda představenstva Cupry.

Video se připravuje ...

Novinka prý pojí to nejlepší ze světa SUV a sportovních vozů. Podle našich informací můžeme očekávat sportovně-užitkový vůz velikostně ne tak vzdálený Atece, avšak se svažující se zádí. A jak naznačuje první uveřejněný náhled v přiložené galerii, těšit se můžeme i na sdružená zadní světla.

Hodně se začíná spekulovat o možnostech pohonu. Jen připomeňme, že Cupra Ateca dostala zážehový dvoulitr TSI s výkonem rovných 300 koní, pohonem všech kol a převodovkou DSG. V případě Terramaru se ale objevuje stále více spekulací o tom, že by tento model mohl dostat 2,5litrový pětiválec z Audi RS3, jenž by se i tady pojil se čtyřkolkou a dvouspojkovou převodovkou. Ten by prý mohl poskytnout o zhruba 100 koníků navíc. Na finální potvrzení si ale musíme ještě počkat.

Stanislav Kolman
Diskuze (31)
Avatar - white label
16. 2. 2019 18:06
Re: SUV
Golf ani snem být nemá, pominemeli jeho sportovní verze GTI/R.
Leon se.mi nelíbí především jako 5dv. hb, kombi ST je naopak na poměry třídy designové povedené a sportovněji střižené SC už se nenabízí.
5dv. hb Leon vypadá z profilu jako hybrid hb a mpv.
16. 2. 2019 18:03
Re: SUV
No jo co čekat od člověka, kterému se líbí bezpohlavní krabice jménem Golf více než Leon. Snad každý kompakt v této třídě je hezčí než Golf, Golf je auto úplně bez nápadu a rád bych podotknul, že proti vw jako takovému nic nemám, nejsem hater jako ty :-!
16. 2. 2019 17:52
Re: SUV
Golf mne teda nijak neuchvacuje a nikdy nebyl můj pubertální sen, ale oproti Leonu je to fakt " auto emocion ". Bohužel. ;-\
16. 2. 2019 17:49
Re: SUV
Uznávám, že tohle je věc čistě individuální, ale opravdu Seaty ve mně nevzbuzují žádné emoce, pro mne je to čistá nuda a bezpohlavnost. A neznám nikoho (možná se bavím se špatným okruhem lidí :-) ) kdo by to měl jinak.
A jen tak mimochodem nedaleko bydlí hošík, co svýho Seata naprosto " zdokonalil " nějakým pseudotuningem s kolama širokejma jak u F1. Tak v něm to auto asi nějaký emoce probudilo, jen nevím jaký, neznám ho osobně, jen ho potkávám na silnici.
Avatar - kosmonaut
16. 2. 2019 17:06
Re: SUV
Já přece nerozporuji úspěch první Ibizy a prvního Toleda. Já jen píšu, že nerozumím tehdejšímu rozhodnutí zařadit automobilku bez historie, bez sportovních tradic, vyrábějící malou popelnici, rodinný liftback a pick-up do jižní, emotivní části koncernu. Notabene když už vlastním jinou značku starou 100 let, s dlouhými zkušenostmi z motorsportu.