Test Auto.cz

Cupra Ateca 2.0 TSI 221 kW DSG 4Drive – Opravdu sportuje ráda?

26.11. 2018
Verdikt
 

Seat si založil vlastní sportovní značku. Jmenuje se povědomě Cupra a jako první sportuje SUV Ateca. Opravdu sportuje?

Cupra má být tím, čím je pro Fiat jeho subznačka Abarth. Však taky do Španělska zběhl bývalý nejvyšší abarťhák, pan Antonio Labate. Právě on mi na začátku roku na okruhu Terramar vysvětloval, co chce Seat novým brandem říct. „O luxus a exkluzivitu nejde, Cupra znamená hlavně sport a emoce,“ řekl charismatický Ital s naprosto nezaměnitelnou vizáží a stylem. A pak mě ještě opravil, že logo Cupry není zlaté, ale měděné (jasně, cuprum, měď…) a že samotný znak má symbolizovat dvě těla zrcadlově zaklesnutá do sebe. Takové splynutí, jakoby… Naše krátké povídání zakončil tím, že volba SUV jako prvního modelu sportovně zaměřené značky může vypadat zvláštně, mám si ale počkat na svezení.

Počkal jsem si, a pokud jste se už koukli na rychlé kolečko s Cuprou Atecou, víte, jak první produkt nové španělské značky v Mostě dopadl. Tedy na rovinu – závodní trať není pro Cupru Atecu úplně nejvhodnější, jak je to ale jinde? Při běžnějším režimu použití? Podíváme se na to a samozřejmě si připomeneme i ten Most.

Tohle není obyčejná ateca

S obrandováním atecy si dali ve Španělsku docela práci, aby vám došlo, že tohle Seat fakt není. Měděná zaklesnutá těla v masce chladiče už o moc větší být nemohla, nápis Cupra se otiskl také do předního nárazníku, vévodí rovněž pátým dveřím, na nichž pochopitelně nechybí ani logo. Zvlášť v kombinaci s matnou šedou a příplatkovými „měděnými“ liťáky (+26.900 Kč) tohle hot-SUV nepřehlédnete. Na mě bylo těch zvýrazňujících prvků v konkrétním testovaném případě možná až moc, ale tady asi víc než kdy jindy záleží na vkusu každého zákazníka. Cupra každopádně vidět je. A taky slyšet, díky čtveřici koncovek. Zvuk je to ovšem příjemný, přirozený, hutný… Neobtěžuje ani v nejostřejším režimu „cupra“, kdy se podle očekávání přeplňovaný zážehový dvoulitr projevuje nejvíc.

obrázek [600 x 389]  

Uvnitř jsem byl doma hned nejen díky tomu, že jsem s dlouhodobou atecou strávil velmi příjemný rok, interiér SUV od Seatu je zkrátka natolik uživatelsky přívětivý, že předchozí zkušenost není ani potřeba. Oldschoolovější infotainment s displejem o velikosti osm palců, který lemují klasická tlačítka, beru jako jednoznačný klad. O odlišení cupry se stará hlavně nepřehlédnutelný volant s mohutným věncem (ve spodní části je „sportovně“ zploštělý) a samozřejmě velkým měděným logem uprostřed. Novinkou pro mě byl i kompletně digitální přístrojový štít (pro Cupru Atecu standardní výbava), který je graficky a uživatelsky podle mě tím nejlepším, co na tomto poli koncern Volkswagen zatím předvedl. Jednou z možností jsou totiž v podstatě klasické „budíky“ – ty mi velmi připomněly naši dlouhodobou atecu. A pokud se rozhodnete třeba pro okruh, můžete si promítnout „cupráckou“ verzi přístrojů s dominantním otáčkoměrem. Proč je to v zásadě zbytečné, si vysvětlíme v jezdících kapitolách.

Jízdní dojmy s Cuprou Ateca: Jaká je první vlaštovka nové sportovní značky?

Ještě před tím se hezky usadíme, pěkně pohodlně, alcantarou potažené sedačky s integrovanými opěrkami zůstávají stále v prvé řadě pohodlné. O boční vedení sice doplněny jsou, ale rozhodně nesvírají. Sedí se opravdu dost vysoko, a to i vzhledem k SUV příslušnosti. Čekal jsem, že Cupra Ateca bude v tomto směru více nakloněna řidiči. Pokud jste však viděli v úvodu zmíněné video, asi úplně nemá cenu cupře vyčítat vyšší posez…

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Cupra Ateca 2.0 TSI 221 kW DSG 4Drive

Cena v základní výbavě: 1 199 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 432 600 Kč

Základní výbava:Devatenáctipalcová lití kola, adaptivní podvozek DCC, dvouzónová automatická klimatizace, indukční nabíjení mobilu, digitální přístrojový štít, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná boční okna, XDS, full LED přední světlomety, bezklíčkové ovládání, kolenní airbag řidiče, navigace, bluetooth handsfree, dešťový a světelný senzor, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, automatické parkování, přední a zadní parkovací senzory, parkovací kamera, tempomat.

Výbava testovaného vozu:Devatenáctipalcová litá kola Copper (+26.900 Kč), alarm (+6900 Kč), Beats audio (+13.500 Kč), elektrické ovládání pátých dveří (+13.200 Kč), digitální příjem rádia (+5500 Kč), paket Comfort & Drive Plus (+25.500 Kč), paket Winter – vyhřívané přední sedačky, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, předních světlometů, ukazatel stavu kapaliny nádobky ostřikovačů (+11.900 Kč), panoramatické střešní okno (+22.900 Kč), performance brzdy Brembo (+64.900 Kč), tažné zařízení (+21.500 Kč), vyhřívané čelní sklo (+4900 Kč).

Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se

Vodní elektrárna Dalešice, která byla kompletně uvedena…

Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají

Zástupci téměř dvou set států světa, kteří se na světové…

 
Technické údaje
Motor Cupra Ateca 2.0 TSI 221 kW DSG 4Drive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 247
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.5
Emise CO2:168
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / 1604
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1632 / 518
Rozměr pneu:245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4376
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2631
e) rozchod vpředu (mm): 1573
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Cupra Ateca 2.0 TSI 221 kW DSG 4Drive –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



Rychlé kolo s Cuprou Atecou: Byl to dobrý nápad? Rychlé kolo s Cuprou Atecou: Byl to dobrý nápad?

Je tady první produkt sportovní divize značky Seat. A i…

Jízdní dojmy s Cuprou Ateca: Jaká je první vlaštovka nové sportovní značky? Jízdní dojmy s Cuprou Ateca: Jaká je první vlaštovka nové sportovní značky?

V okolí Barcelony jsme vyzkoušeli první produkt nově…

 



 
Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Dnes 13:10

Přechod na elektromobily je prý nevyhnutelný. Mnozí si to nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.




Blesk.cz

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

 

iSport.cz

Famózní Rittich! Vychytal výhru, měl 34 zákroků a byl vyhlášen první hvězdou

Famózní Rittich! Vychytal výhru, měl 34 zákroků a…

Brankář David Rittich vychytal v NHL hokejistům Calgary vítězství 2:1 na ledě Minnesoty. Český reprezentant…

Skvělá Ledecká! Zvítězila na snowboardu, při triumfu spálila prkno

Skvělá Ledecká! Zvítězila na snowboardu, při triumfu…

Olympijská vítězka Ester Ledecká vyhrála obří slalom snowboardistek v Cortině d'Ampezzo a po šestnáctém triumfu…

 

Reflex.cz

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a producent Pavel Richter

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a…

Na konci roku, ve kterém jsme si několikrát připomněli čtyřicet let od vzniku hudebního stylu ambient, jsme se…

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…