Dacia Duster Fiskal: Rumunský drsoň v montérkách
V Rakousku se dodávka jmenuje Fiskal a jde o klasický CDV (car derived van), tedy užitkový automobil odvozený z osobního. Respektive v tomto případě z vozu, který zvládne i nějaký ten terén. Pracovní Duster je určen pro ty podnikatele, kteří se pohybují většinou po nezpevněných cestách. A ve Východní říši mají hor dost, že? Příď odpovídá osobnímu provedení po faceliftu, kola jsou pochopitelně ocelová, mohutné nárazníky a kliky černé. Také praktické střešní nosiče byly vyrobeny z tmavého plastu, jen s efektním bílým nápisem Duster. Na nějaké kudrlinky a luxus se v tomhle případě nehraje, potřeba koneckonců nic takového není.
To samé platí o interiéru. Druhá a třetí boční okna jsou zaplechovaná, ale rámy zůstaly viditelné. Zevnitř je kryje koberec, stejně jako rovnou podlahu. Dodávka je klasicky pouze dvoumístná, náklad odděluje mříž. Na oficiálních snímcích je provedení s rádiem, oproti dřívějšímu dostalo kvalitnější a hlavně odolnější materiály včetně čalounění. Byly rovněž odstraněny některé ergonomické prohřešky, například elektrické ovládání oken se nyní nachází na dveřích. Ale tyhle úpravy už známe z „civilních“ verzí, které Dacia představila loni v září.
Osobní Duster se u našich jižních sousedů prodává s motory 1.6 16V/77 kW, 1.2 TCe/92 kW a 1.5 dCi o výkonech 66 a 81 kW. Verze s pohonem všech kol je k mání pouze se silnějším dieselem. Na webu rakouského importéra zatím nejsou informace o pohonných jednotkách pro užitkové modely.
Duster existuje i coby pick-up, v prosinci 2013 představila úhledný prototyp rumunská firma Romturingia, byť ještě na základě původního provedení před modernizací. Přísně užitkové vozy v aktuálním výrobním programu automobilky vlastněné francouzským Renaultem jinak zastupuje řada Dokker.