Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster Pick-up uveze až 400 kg nákladu

Jan Mička
Diskuze (11)
Dacia Duster s karoserií pick-up? Proč ne? Zajímavý prototyp vyvinuli v Rumunsku.

Rumunsko je země kontrastů. Na jedné straně je bída a chudoba, jinde se zase prohánějí drahé luxusní limuzíny a supersporty. Aby byli lidé schopni fungovat i v těch nejdrsnějších zdejších oblastech, staví užitková vozidla i z těch, která k tomu původně vůbec nebyla určena. Dacia Duster Pick-up by mohla být mnohým velmi nápomocná.

Není tomu tak dávno, co Dacia vyráběla pick-up z modelu Logan. Ten sice nebyl vybaven pohonem všech kol, živnostníkům však dokázal v mnohém ulehčit každodenní život. SUV Duster, které v minulosti několikrát dokázalo své kvality nejen na silnici, ale také v těžším terénu, by hranice posunulo zase o kus dál. Vyobrazený prototyp sice není oficiálním dílem, za jeho výrobu bychom se však vůbec nezlobili.

Prototyp Dacie Duster Pick-up má na svědomí rumunská společnost Romturingia. Specializuje se na přestavby vozů domácí automobilky a mezi dřívější projekty patří i předchozí generace Loganu MCV v provedení sanitního vozu. K nejnovějšímu počinu byl použit Duster v předfaceliftovém provedení. Hnacím motorem vývoje byly požadavky některých významných zákazníků, kteří hledali vůz s přesvědčivými jízdními vlastnostmi v terénu v kombinaci s možností převozu většího zatížení na dlouhé ložné ploše.

Firma Romturingia nezveřejnila bližší informace o pohonné jednotce. Víme však, že je vůz vybaven manuální šestistupňovou převodovkou. Pod jeho kapotou se tedy nachází buď zážehová šestnáctistovka s atmosférickým plněním, nebo naftová patnáctistovka přeplňovaná turbodmychadlem. Výkon motoru je přenášen na všechna čtyři kola. Ložná plocha na délku měří 1,7 metru a unese až 400 kilogramů nákladu. Vůz pochopitelně přišel o zadní sedadla, uveze tedy pouze dva cestující. Automobilka Dacia se k sériové výrobě terénního pick-upu nevyjádřila, podle ní však nejsou podobné přestavby ničím mimořádným.

Jan Mička
Diskuze (11)
Avatar - T613
19. 12. 2013 22:16
Re: :-)
já ti na něj nešahám, ty sis ho hanil sám ;-) >:D
19. 12. 2013 17:42
Re: :-)
ale to nemá s tebou cenu....když ty argumentuješ logicky a člověk se s tebou ani nepohádá sakra....... >:D . Uznávám a opravuji - pro mne je ta ložná plocha krátká a nepraktická....... a na berlingo se starou 1,9D mi nesahej - to je stroj, který ještě teď používá kamarád a je to super stroj.... btw - ve srovnání s Feldou je to Enterprise proti Vostoku:-)
Avatar - T613
19. 12. 2013 17:39
Re: :-)
ano jednou je ložná plocha krátká, podruhé zase dlouhá. Holt ložná plocha nad dva metry je už na klasický valníček a ne na pickupa ;-)
Ale jinak doba nepokročila, jen se ti zvýšily požadavku na delku korby, ale plno živnostníků používá jak starou Felici nebo i Berlingo, které má ložnou plochu dlouhou taky 170cm ;-)
19. 12. 2013 17:07
Re: :-)
tak o eur paletách bych něco málo věděl ;-) a hele - bez strýčka Googla - 120x80? sedí? ne a ted vážně - s feldou pickápem jsem tahal basy piva tak, až jsem ostřil výfuk o asfalt ;-) a nedal jsem na ní dopustit - ale doba jaksi pokročila....Taky užitečná hmotnost 400kg - nevím jestli je to na náklad nebo celková užitečná včetně přepravovaných osob - ať tak, či tak by to bylo - inu málo. Měli jsme i dacii pick up - a ta má ložnou plochu delší a občas je to málo - takže vycházím z praktických požadavků - proto tohle považuju spíš za "stylovku", než něco užitečného....Ale člověk míní a trh mění......
19. 12. 2013 14:03
Re: 400 kil nakladu nie je vobec vela
Za jedno Pajero mas 4 Dustery, takze toho odvezies viac ;-)