Dacia Duster ve Frankfurtu: První dojmy a video
Dacia Duster prošla drobnou retuší, která se dotkla exteriéru i interiéru. Palubní deska byla významně přepracována. Najdeme tu novou kapličku s přístroji i přepracovaný středový panel. Změny nejsou nikterak převratné, plasty jsou stále tvrdé, nicméně celek vypadá přeci jen zase o kus lépe.
Novinkou ve výbavě je zabudovaný navigační systém, pro Duster bylo dosud možné pořídit pouze přenosnou navigaci. Umístění obrazovky navigace není z ergonomického pohledu právě nejšťastnější, řidič musí klopit zrak až někam k úrovni kolene. Ano, při jízdě s pěknou spolujezdkyní si alespoň prohlédnete kolínko, přenosná navigace však byla v tomto ohledu (trochu paradoxně) zkrátka lepší. Ideální není ani úhel natočení obrazovky: protože se na ní díváte z výšky, bylo by příjemné, kdyby byla lehce „položena“ či alespoň natočena k řidiči a nebyla ve zcela svislé poloze. To by si však samozřejmě vynutilo rozsáhlejší změnu v interiéru, protože se zástavbou navigačního systému se při navrhování interiéru vozu před nějakými pěti lety dost jistě nepočítalo.
Stejně tak se nejspíše nepočítalo s ovládáním elektrického stahování oken z řidičových dveří a vidíte: i toto vylepšení faceliftovaný Duster přináší. Z pohledu zákazníka a srovnání s konkurencí jde rozhodně o vstřícný krok. Objednat si dále můžete také celokožené provedení, tempomat nebo parkovací senzory. Nová maska a čirá optika vypadají pěkně, Duster zachytil „nástup“ Yetiho. Tak trochu jsme čekali, zda s faceliftem zmizí i levné otevírání pátých dveří, dotykový senzor se však nekoná.
Pod kapotou Dusteru nyní najdeme moderní přeplňovaný agregát 1.2 TCe 125, tedy dvanáctistovku s výkonem 92 kW a točivým momentem 205 N.m ve dvou tisících otáčkách. Ostatní motorizace v nabídce zůstávají. Do prodeje se omlazený Duster dostane v listopadu, ceny zatím zveřejněny nebyly. Podle našich informací se s nimi však příliš hýbat nebude.
