Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster ve Frankfurtu: První dojmy a video

Aleš Jungmann
Diskuze (9)
Duster s novým přeplňovaným motorem, navigací, v kůži, s tempomatem a parkovacími senzory. Jak se nám líbí?

Dacia Duster prošla drobnou retuší, která se dotkla exteriéru i interiéru. Palubní deska byla významně přepracována. Najdeme tu novou kapličku s přístroji i přepracovaný středový panel. Změny nejsou nikterak převratné, plasty jsou stále tvrdé, nicméně celek vypadá přeci jen zase o kus lépe.

Novinkou ve výbavě je zabudovaný navigační systém, pro Duster bylo dosud možné pořídit pouze přenosnou navigaci. Umístění obrazovky navigace není z ergonomického pohledu právě nejšťastnější, řidič musí klopit zrak až někam k úrovni kolene. Ano, při jízdě s pěknou spolujezdkyní si alespoň prohlédnete kolínko, přenosná navigace však byla v tomto ohledu (trochu paradoxně) zkrátka lepší. Ideální není ani úhel natočení obrazovky: protože se na ní díváte z výšky, bylo by příjemné, kdyby byla lehce „položena“ či alespoň natočena k řidiči a nebyla ve zcela svislé poloze. To by si však samozřejmě vynutilo rozsáhlejší změnu v interiéru, protože se zástavbou navigačního systému se při navrhování interiéru vozu před nějakými pěti lety dost jistě nepočítalo.

Stejně tak se nejspíše nepočítalo s ovládáním elektrického stahování oken z řidičových dveří a vidíte: i toto vylepšení faceliftovaný Duster přináší. Z pohledu zákazníka a srovnání s konkurencí jde rozhodně o vstřícný krok. Objednat si dále můžete také celokožené provedení, tempomat nebo parkovací senzory. Nová maska a čirá optika vypadají pěkně, Duster zachytil „nástup“ Yetiho. Tak trochu jsme čekali, zda s faceliftem zmizí i levné otevírání pátých dveří, dotykový senzor se však nekoná.

Pod kapotou Dusteru nyní najdeme moderní přeplňovaný agregát 1.2 TCe 125, tedy dvanáctistovku s výkonem 92 kW a točivým momentem 205 N.m ve dvou tisících otáčkách. Ostatní motorizace v nabídce zůstávají. Do prodeje se omlazený Duster dostane v listopadu, ceny zatím zveřejněny nebyly. Podle našich informací se s nimi však příliš hýbat nebude.

Video se připravuje ...

Aleš Jungmann
Diskuze (9)
12. 9. 2013 01:52
Re: No nevím
Ani já nevím. U Renaultů se s tím nepárali - zvenčí vyměnili masku, trochu to sem tam potunili, dovnitř dali 3 roky starý interiér brazilské verze ( [odkaz] ) a hajdy do světel ramp. Po těch odkladech na jaře jsem čekal, že u jasně amortizovaného modelu, který jim od roku 2009 všem oddaně slouží jako oslíček otřepse, se teď trochu vynasnaží nakročit dál, než došel nový Logan/Sandero. Že budou chtít lidi tak nějak odměnit za dlouhé čekání i za přízeň, díky které se tahle fordka té stala ikonou. Oukej, dali tam konečně 1,2 Tce, a tak zbývá doufat, že taky popracovali na autě tam, kam oko normálně nevidí, a že nás třeba oslní něčím, o čem zatím nemáme tuchy. Očíhnout to naživo půjdu, ale jsem zatím docela otrávený tímhle trhni-si přístupem k zákazníkům.
12. 9. 2013 00:48
Re: vnitřek určitě lepší než starý
jinak teda koukám na web Dacia a ceníky a to chování je opravdu prazvláštní. Koukám na Sandero, jehož ceníku tu mám úplně původní při uvvedení, a ještě někdy z jara... Trochu k smíchu je jejich reklama na současný úžasný Měsíc dacia. Opominu vůbec zvýšení ceny verze Stepway, co je tuším od června dražší a ještě se od té doby připlácí za onu jeho modrou barvu (metalíza). Kukám ale, že se z ceníku vytratila opět možnost koženého volantu. Takže ceníkově nejdražší verze, ale opět nevyvážená výbava. (a ani dokoupit nejde). Dále koukám že je dražší onen dotykový navigační displej (to se přiznám, že nevím cenu od června)...
Mno, takže jen tak dál Dacia, zdražuj a snižuj za tu cenu výbavu, jo to je u takovéhoto auta jistě chytrý krok...

jsem tedy i zvědav na porovnání s cenou Dusteru...
Avatar - beibej
12. 9. 2013 00:01
Re: vnitřek určitě lepší než starý
dotykový senzor otvírání kufru... co to je? které auto to má? nejde tu o chybnou formulaci? třeba otvírání kufru spínačem?
11. 9. 2013 23:24
Re: No nevím
na fotkách vypadá divně ta "khaki" verze, ale z reálných fotek se mi Duster líbí. Každopádně nejdůležitější na faceliftu je interiér a nová výbava, kterou se Duster dostal o dimenzi dál a je i důvod proč bych konečně Duster začal brát do úvah při koupi auta. Předchozí interiér mě od Dustera značně odpuzoval. Co je taky pro mě zásadní je 1.2tce s 92kw - konečně použitelný benzín :-) :yes:
11. 9. 2013 23:14
vnitřek určitě lepší než starý
navigace - umístění navigace je hodně dole, na druhou stranu si nemyslím, že to bude výbava standardní. Tedy, kdo si tam dá jen rádio, a k tomu onu přenosnou navigaci, co již vlastní, možná ho to vyjde levněji. (a nebo navigaci, kterou stejně má v mobilu)

dotykový senzor otvírání kufru??? to vážně někdo u takovéhoto auta očekává, že to vůbec píše do popisu auta? (asi stejné jako tam mohl autor napsat, že duster nemá hlídání jízdy v pruhu, atd...)

+ ještě jsem si všiml, že v kufru, je plato a ne ona proklínaná nenamotávající se roletka