Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster: Milion vozů za čtyři roky

Michal Fokt
Diskuze (74)
Rumunská automobilka Dacia oznámila, že vyrobila již více než milion exemplářů SUV Duster. Potřebovala na to jen čtyři roky.

Čas od času i dnes narazím na diskuze, jak by se asi vyvíjela značka Škoda, kdyby ji v roce 1991 získal Renault a nikoli Volkswagen. Bylo by to lepší? Horší? Stejné? Těžko říci, mladoboleslavská značka už dnes zase patří mezi respektované mainstreamové automobilky a asi nemá nač si stěžovat, nicméně i Renault ukázal, že dovede téměř z ničeho, v tomto případě ze silně low-endového rumunského výrobce, vybudovat fungující a úspěšnou značku.

Teď nechci srovnávat současnou Dacii a Škodu, jedná se o jiné automobilky i jinou dobu, kdy k přerodu došlo, nicméně když koncem minulého týdne Dacia oznámila, že vyrobila milion automobilů Duster za čtyři roky, představuje to rozhodně významný milník, vezmeme-li v úvahu, že před pár lety o existenci Dacie nikdo kromě bývalého východního bloku téměř neměl ani tušení, že se jedná o první vůz svého druhu v historii značky a že v rámci značky samotné jde de facto o vrcholný model.

Duster přitom zažívá prodejní úspěch nejen v rozvojových zemích, ale i v západní Evropě, v jejímž případě byli experti hodně skeptičtí. Dacii určitě hodně pomohla ekonomická recese, z tohoto pohledu se však načasování modelové ofenzivy zdá být přímo geniální, i když pochopitelně o tomto vývoji ekonomiky nemohl mít Renault ani kdokoli jiný nejmenší tušení.

Faktem každopádně je, že malé rumunské SUV, prodávané jako Dacia i Renault, je v současnosti v nabídce ve více než stovce zemí světa. Nejvíce se mu dařilo coby Renaltu Duster v Rusku, kde se prodalo 151.663 aut, těsně následovaném Francií, kde Dacia Duster našla 145.612 zákazníků. Třetí příčka patří Brazílii, kde se s logem Renault prodalo 117.303 aut. Čtvrté místo a stejná značka přinesla v Indii 85.974 zákazníků a 70.159 lidí si Dacii koupilo v bohatém a na domácí autoprůmysl extrémně pyšném Německu.

Miliontý Duster opustil brány fabriky v brazilské Curitibě, krom ní se ale vyrábí ještě v Pitesti (Rumunsko), Envigadu (Kolumbie), Moskvě (Rusko) a Chennai (Indie).

Michal Fokt
Diskuze (74)
Avatar - dolfi
8. 5. 2014 12:30
Re: prestiž
jasně, a do 20 let do bude exklusivní značka jako BMW nebo Audi >:D >:-[]
16. 4. 2014 14:33
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
To souhlasim. Maly auta jim ted jdou dobře, chce to něco do tech vyssich trid. Uvidime co nova laguna jak se predvede.
Avatar - Emel
16. 4. 2014 10:28
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Vidíš, není to tak růžové jak myslíš. V Německu má Renault alespoň 2.0 atmosféru, což jako základ není špatný motor...

Já se nechci nějak zbytečně navážet do Renaultu, ale jeho současné působení ve vyšších třídách nutně potřebuje svěží vítr, jinak to taky mohou rovnou zabalit.
15. 4. 2014 20:44
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Sorry, sek jsem se. Já si to neuvědomil. Zrovna jsem přemejšlel nad 2.0t z Laguny II, a neuvědomil jsem si že do týhle se nedává. Je ho škoda. :'-(
Avatar - Emel
15. 4. 2014 17:22
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Aha, a který benzín z té bohaté nabídky myslíš?