Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Dacia Duster vs. Opel Mokka vs. Suzuki SX4 S-Cross vs. Škoda Yeti

Svět motorů
Diskuze (87)
Když už auto jednou je mělo by být tím, čím je, a ne tím, čím není. Co na to malé crossovery? Vážně umějí od každého něco, nebo jenom dělají ramena?

Myšlenka spojit dovolenkový objem kufru s velitelským výhledem kolem vozu a schopností projet lesní cestu láká stále více zákazníků. Kromě velkých a ještě větších SUV se tak v posledním roce objevují crossovery neméně rozličných velikostí včetně miniatur typu Renaultu Captur. Současně sledujeme trend opouštění nejdrsnějších terénních schopností ve prospěch nižší stavby, lepší aerodynamiky a jízdních vlastností na zpevněných silnicích.

Jízda mezi pařezy a průzkum opuštěných kamenolomů je ostatně odjakživa výsadou profesionálního terénního nářadí, a tak je spíš namístě otázka, jaké výhody vlastně přináší stavba zvýšená jen o trochu.

Dnes to prozkoumáme na partičce SUV a crossoverů s délkou kolem 4,3 metru. V této třídě je poslední dobou živo, v letošní sezoně obzvlášť. Matadoři jako Škoda Yeti a Dacia Duster prošli modernizací, která jim má vdechnout čerstvé síly proti novějším konkurentům: rok starému Opelu Mokka a podzimní novince Suzuki SX4 S-Cross.

DOJEM

Budiž výška

První, co na vybrané sestavě zaujme, jsou rozdíly ve výšce. Hranici 170 cm totiž atakují nejstarší výtečníci – yeti s dusterem. Opel s hodnotou 166 cm míří trochu níž, ale nejnovější parťák jako by všem chtěl říct, že mají nos nahoru: SX4 S-Cross měří necelých 158 cm.

Emocionální působivost zevnějšku ale nezáleží jen na výšce. Dacia nezapře své účelové poslání. Je to poctivé auto na poctivou práci, což dává najevo vším od hrubě tesaných tvarů s vystouplými blatníky po bytelné střešní lišty. Působí upřímně, ve městě ale moc parády neudělá.

Na rozdíl od škodovky. Je stejně pracovitá, zpevněné cesty k životu také nutně nepotřebuje. Svéráznost proporcí a avantgardně hranaté linie jí ale dodávají promyšlenější kukuč. Yeti je lesní inženýr, před budovou univerzity vypadá právě tak přirozeně jako uprostřed paseky. S-Cross prozradí městskou rodinku na výletě. Výrazově uhlazené suzuki můžete klidně zaparkovat u vyhlášené kavárny, decentně zvednutý postoj připomíná spíš tenisky s vysokou podrážkou než kanady. Na druhou stranu mu však chybí jasná a jednotící myšlenka, některé motivy vypadají jako převzaté odjinud a při pohledu zezadu si S-Cross snadno s něčím spletete.

To rozhodně nehrozí u zavalitého Opelu Mokka, jehož svalnatá ramena v jakékoli městské scenérii budí respekt. Mohutné proporce se však designérům nedaří ničím výrazným oživit a jednolitá plocha vysokých boků působí vojensky těžkopádně. Hledáte-li však způsob, jak dát ve městě najevo, že máte rádi přírodu, jste u mokky na správné adrese.

Pořizovací náklady Dacia Duster 1.5 dCi/80 kW (etalon) Opel Mokka 1.7 CDTI/96 kW Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS/88 kW Škoda Yeti 2.0 TDI/81 kW
Základní cena 394 900 Kč (Arctica)** 528 900 Kč* (Enjoy) 579 900 Kč (Elegance) 479 900 Kč (Active Plus)
Cena verze Světa motorů 394 900 Kč (Arctica)** 528 900 Kč* (Enjoy) 579 900 Kč (Elegance) 479 900 Kč (Active Plus)
Výbava verze Světa motorů ABS, ESP, čelní a boční airbagy, klimatizace, rádio, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná zrcátka a přední okna
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Airbagy hlavové/kolenní/boční vzadu Ano/Ne/Ne Ano/Ne/Ne Ano/Ano/Ne 10 100/5600/7100
Asistent rozjezdu do kopce Ne Ne Ano 2100
Dvouzónová automatická klimatizace pouze manuální 27 200 Kč (rozsáhlý paket Enjoy 1 s další výbavou) Ano 19 000
Parkovací čidla vpředu/vzadu Ne/6000 27 200 Kč (rozsáhlý paket Enjoy 1 s další výbavou) Ano/Ano 10 200/18 300
Vyhřívaná přední sedadla 6000 8100 (i volantu) Ano 6200
Elektricky ovládaná zadní okna 3000 Ano Ano 5100
Bezklíčkové odemykání a startování Ne Ne Ano 14 900
Xenonové světlomety Ne 32 300 Ano 27 000
Tempomat 6000 Ano Ano 11 200
Metalíza 12 900 14 100 15 000  
Porovnání cen 394 900 Kč (100 %) 528 900 Kč* (o 34 % horší) 579 900 Kč (o 47 % horší) 479 900 Kč (o 22 % horší)
POŘADÍ 1. 3. 4. 2.
* akční cena, ** Dacia Duster vůbec nenabízí námi požadované podélné nastavení volantu

V klubu, doma, v kanceláři

Co však opelu chybí zvenčí, to dohání uvnitř. Nevšední barevné kombinace, příjemné materiály i pozornost k detailům jako chromované obruby hlavních přístrojů navozují velmi útulnou, téměř luxusní atmosféru. Návrháři se dokonce rozšoupli s avantgardním pojetím ruční brzdy, nahoře umístěné tlačítko ale moc praktické není. Vzadu je poněkud šero – široké sloupky a nízká boční okna dovnitř nepouštějí moc světla a menším dětem může chybět výhled ven. V závěsu za mokkou jede yeti. Jako obvykle hraje spíš na robustnost masivního nábytku než okázalý luxus. Zatímco do opelu přicházíme jako do klubu, ve škodovce se cítíme jako doma, obklopeni důvěrně známými, i když ne nutně moderními věcmi. Vysoká poloha sedadel a bohaté prosklení dávají kabině světlejší ráz. Strmým a předsunutým čelním sloupkem a dlouhým přesahem střechy nad palubní desku přitom yeti vyvolává pocit bezpečí.

Solidní a promyšlené prostředí nabídne rovněž SX4 S-Cross. Až jsme váhali, zda ho při známkování nepostavit na roveň se škodovkou. Tvrdší materiály na palubní desce i výplni dveří by takové srovnání sice nesnesly, jinak je to ale hodně blízko a v duchu předchozího srovnání nám interiér suzuki připomíná perfektně zařízenou kancelář.

Duster, však ho znáte… Tedy, okamžik – facelift některé věci přece jen mění. Tvar středové konzoly je modernější, dokonce se v ní může objevit navigace, ovládání oken se přestěhovalo na dveře. Přesto jde pořád o pracovní nástroj, do jehož kabiny se těžko budete těšit. Funkci plní dobře, ale nic víc.


PROSTOR A POHODLÍ

Rozdíl třídy i kultury

Podobně zachází duster s posádkou. Na krátkých a ne právě robustních sedadlech sedíme poměrně těsně obklopeni z jedné strany výplní dveří, z druhé ramenem souseda. Celková šířka karoserie 1821 mm trochu mate, týká se totiž vytažených blatníků, zatímco kabina je o poznání užší. Jen přiměřený je také prostor nad hlavou, vzhledem k nadstandardní světlosti 210 mm totiž karoserie není nijak vysoká. Překvapí dostatek místa na nohy vzadu, skromný sedák s nízkým opěradlem však na dlouhé cesty nebude to pravé.

Suzuki je ve všem pravým opakem. Velká a pohodlná křesla, poctivá šířka kabiny, místo přesně tam, kde má být. Středová konzola netlačí do kolen, její výrazný sklon pomáhá přehlednosti ovladačů. Optimální rozsah seřízení volantu dává řidiči rychle najít pohodlnou polohu. A i když si spustí sedadlo nejníže, cestující vzadu má kam zasunout nohy. Místa na kolena i nárty najdete dost. Zvláštní pochvalu zaslouží zadní sedák, který je proti dnešním zvyklostem uložený vysoko a podepírá stehna. Vysvětlení je ryze technické: kombinace vlečené nápravy s pohonem všech kol si žádá vyšší umístění zkrutné příčky a s ní i podlahy. Škoda jen, že svažující se střecha aerodynamické karoserie ubírá vzadu místo nad hlavou.

Vzadu dva, nebo tři?

Yeti by měl vzhledem ke svým rozměrům nabídnout ještě lepší prostornost, místy však naráží na konstrukční kompromisy. K rozměrům předních sedadel, šířce v loktech ani místu nad hlavou nemáme připomínky. Velmi vysoko umístěný a skloněný volant ale nutí řidiče sedět zbytečně vpředu s nohama přímo nad pedály. Výhoda dlouhého sedáku je v tu chvíli pryč: pokrčené nohy podepřít nemůže a řidič se zapřený patami o podlahu se rychleji unaví.

Údaje o testovaných vozidlech Dacia Duster Opel Mokka Suzuki SX4 S-Cross Škoda Yeti
Místo podélné/na kolena ideál (cm) 147/20 146/15 152/21 136-150/2-18
Vertikální prostornost P/Z, místo nad hlavou P/Z (cm) 95-99/96,
5-9/6
95-104/98,
3-13/5
89-96/89,
3-10/1
98-106/101,
5-13/8
Šířka interiéru P/Z, šířka v loktech P/Z (cm) 124/128, 138/142 127/126, 143/140 130/129, 146/143 128/126, 146/144
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 48 x 50/46 x 46 49 x 41/46 x 43 50 x 49/50 x 53 49 x 44/45 x 40
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 52 x 60 60 x 44 65 x 49 59 x 45
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 93 x 79 85 x 92 80 x 98 100 x 85
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 77/188 72/190 70/188 73/194

Vzadu yeti doplácí na stejné omezení platformy PQ35 jako Golf Plus a Seat Altea: ukotvení sedáků v zúženém místě mezi blatníky. Využitelná šířka je zde daleko menší, než naznačují vnější rozměry. Snaha vmáčknout do tohoto prostoru tři samostatná sedadla se odráží v mimořádně úzkém prostředním místě. Boleslavští ovšem tuto nevýhodu vynahrazují šikovnou možností sedadla jednotlivě posouvat či přeskupit pro větší pohodlí dvou dospělých pasažérů.

Šířkou ovšem nevyniká ani Opel Mokka. A jelikož to plyne přímo z rozměrů karoserie, týká se to i první řady. Sedadla jsou zde výrazně tvarovaná a anatomická, avšak velmi úzká. Stejně tak středový tunel a blízkost ramen cestujících. Vzadu je to lepší. Mokka se zde nesnaží udělat místo pro tři, sedadla jsou široká a dál ode dveří. Také tady určuje tvar podlahy vysoko umístěná zkrutná příčka nápravy, pod niž se musí vejít kardan. Díky tomu je sedák uložený vzorně vysoko jako v suzuki, takže čtyřem dospělým poskytne oporu i na delší cesty. Velkorysá výška střechy pak nechává hodně místa i nad hlavou.

Kufrový čtyřboj

Nejkratší karoserii a zadní převis má yeti, proto právě v něm najdeme nejmenší kufr. Objednáním rezervního kola (2100 Kč) se oficiálních 416 litrů smrskne na slabých 321. Popsaná kouzla se zadními sedadly a možností jejich demontáže ale škodovce dodávají královskou variabilitu, která může skromný základ vyvážit.


Opel Mokka nabízí přiměřenějších, ale stále skromných 356 litrů. Chválíme však, že číslo platí bez ohledu na přítomnost rezervy, za kterou se připlácí jen tisícikoruna. Potěší také rovná podlaha při rozšíření kufru, které pomáhá snadná manipulace se sklopným sedákem.

Duster s předním pohonem uveze 475 litrů nákladu, naše čtyřkolka 408. Náhradní kolo je v ceně. I když ale chceme sklopit do roviny jen část zadního opěradla, sedák musíme demonovat celý, což variabilitu zbytečně snižuje.

Rodinnému cestování ve čtyřech nejlépe vyhoví SX4 S-Cross: 430 litrů a rezerva v základu. Opěradlo lze sklápět v poměru 2:1. Rovnou plochu tvoří dvojitá podlaha, která je standardem všech verzí kromě základní Start.

Zaklínadlo dobrého výhledu

Je z vyššího auta lépe vidět? Z Land Roveru Freelander jistě. U běžných SUV máme už delší dobu pochyby. Tentokrát jsme proto využili letištní plochu k jednoduché zkoušce. Z jaké minimální vzdálenosti uvidí řidič vrchol kuželky? Legendu potvrzuje pouze Škoda Yeti s velmi vysoko ukotvenými sedadly. V ní má 175 cm vysoký řidič přehled o překážce vzdálené 160 cm před nárazníkem. Za volantem SX4 S-Cross už potřebuje odstup 197 cm, Dacia Duster žádá 220 cm a buclatá příď Opelu Mokka kuželku schovává až do vzdálenosti 253 cm. Stejná logika platí pro výhled šikmo doprava, kde z auta s vysokým čumákem na parkovišti snadno přehlédneme i čtyřleté dítě.

Všechny iluze o výhledu z SUV pak berou za své, když se otočíme dozadu. Zásadním limitem je zde šířka sloupku, která s výškou karoserie nemá nic společného.


Duster leze dírou, pes oknem

Objem kufru ani výhled řidiče na výšce závislý není. Tím pádem jediné, co by mohlo omlouvat nelichotivou aerodynamiku a těžiště vysokých aut, je skutečná průchodnost terénem. Jak je na tom naše kvarteto? Dacia Duster se chlubí světlostí 210 mm, což je hodnota odpovídající skutečným terénním vozům. Praktickou využitelnost potvrzují i krátké převisy a nájezdové úhly 30° a 35°. Výfuk vedený pod nápravou už tak šikovný není, nepotěší pohled na rychle rezavějící plechový kryt pod motorem a filtr pevných částic umístěný pod podlahou. Spodem vedený výfuk vidíme i u yetiho, vzhledem k profi lu zadních ramen ale tolik nevyčnívá. Světlost 180 mm a nájezdové úhly 19° a 26° představují mezi dnešními SUV slušné hodnoty. Filtr pevných částic je umístěný hned pod turbodmychadlem, pod podlahou vozu tedy nic nepřekáží. Suzuki je opatrnější. S-Cross se světlostí 170 mm prohlašuje za rodinný crossover určený k opatrnému projetí polní cesty a nájezdové úhly ani neuvádí. Spodek vozu je přesto řešený velmi prakticky a bez výčnělků. Světlá výška Opelu Mokka 157 mm je nejnižší. Lízátko předního spoileru, nájezdový úhel 10,9° i vlnovec vyčnívající z krytu pod motorem vybízejí k opatrnosti.

Zimní náledí překonají všechny čtyřkolky bezpečně. Yeti má plynule zabírající vícelamelovou hydraulickou spojku Haldex, řízenou plně automaticky podle stylu jízdy a přilnavosti. Ostatní používají jednoduchou spojku elektromagnetickou, v Suzuki SX4 S-Cross lze manuálně zvolit režim Sport pro aktivnější připojování.

MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ

Hluční, ale snaživí

Nejmenší a nejslabší motor pohání Dacii Duster. Patnáctistovka dosahuje točivého momentu 240 N.m a ke slušnému zrychlení si pomáhá krátkými převody, které ženou otáčky na dálnici k třítisícové hranici. Lze ovšem čekat, že zrovna na dálnici duster moc času nestráví, v terénu se naopak

hodí krátká jednička. Projev motoru je příjemně živý a kultivovaný, i když kabina od jeho zvuku není izolovaná nejlépe. Spotřeba se ve smíšeném provozu pohybuje kolem 7,5 l na 100 km. Opel už do astry a zafiry montuje zcela nové motory, mokka si zatím musí vystačit se sedmnáctistovkou staršího data. Prozrazuje to méně plynulý náběh síly z nízkých otáček a jadrnější zvuk. Hukot motoru zcela nemizí ani při dálničním tempu, kde otáčkoměr ukazuje 2250 ot./min. Převody jsou ale poskládané chytře. První tři stupně jsou krátké pro mrštný pohyb ve městě, spoření přichází až od čtyřky výš. To se podepisuje pod slabší výsledky pružného zrychlení, přestože točivý moment 300 N.m patří k vyšším. Spotřeba se s trochou zdrženlivosti udrží kolem 6,5 litru, což je na 1450 kg těžký vůz s pohonem 4x4 a součinitelem odporu vzduchu cx = 0,37 slušný výsledek.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE OD VÝROBCE Dacia Duster 1.5 dCi Opel Mokka 1.7 CDTI Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS Škoda Yeti 2.0 TDI
Motor, počet válců, ventilový rozvod turbodiesel, 4, OHC turbodiesel, 4, DOHC turbodiesel, 4, DOHC turbodiesel, 4, DOHC
Zdvihový objem cm3 1461 1686 1598 1968
Největší výkon (kW/ot. za min) 80/4000 96/4000 88/3750 81/4200
Největší točivý moment (Nm/ot. za min) 240/1750 300/2000-2500 320/1750 280/1750-2750
Převodovka manuální 6° manuální 6° manuální 6° manuální 6°
Délka x šířka x výška (mm) 4315 x 1821 x 1695 4278 x 1777 x 1658 4300 x 1765 x 1575 4222 x 1793 x 1691
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2674, 1420/1430 2555, 1526/1526 2600, 1535/1505 2578, 1541/1537
Světlá výška (mm) 210 157 170 180
Úhel nájezdu/sjezdu/přechodový (°) 29,3/34,9/23,0 10,9/24,3/13,6 výrobce neudává 17,1/30,0/neuvedeno
Rozměr standardních pneumatik 215/65 R 16 215/55 R 18 205/60 R 16 215/60 R 16
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1400/550 1450/470 1380/565 1525/620
Objem zavazadelníku (l) 408/1570 356/1372 430/1269 321/1580 *
Objem nádrže paliva/dojezd (l/km) 50/962 53/1082 47/1022 60/1035
Nejvyšší rychlost (km/h) 168 184 175 174
Emise CO2 (g/km) 135 129 120 152
* V případě vybavení rezervním kolem
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. RS (60-100 km/h)/5. RS (80-120 km/h) (s) 7,2/10,9 7,5/11,3 6,8/9,5 7,9/12,4
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h (ot./min) 3000 2250 2250 2450
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 7,5 6,5 5,9 7,1

Velký objem nevítězí

Škodovka už do základní verze (kromě modelu GreenLine) nasazuje velkorysý dvoulitrový objem, ovšem seškrcený na 81 kW a 280 N.m. Je cítit, že

agregát by jel, ale velký bratr ho nepustí ani do plné síly, ani do snazšího vytáčení. Dynamická jízda si žádá častější výlety k hodnotě 3000 ot./min, kdy už je v kabině více slyšet. Na dálnici ale ručička klesne k obligátním 2200 ot./min a hluk utichne. Zklamáním je však spotřeba. Na dálnici kvůli aerodynamice hranaté karoserie s vysoce vyříznutými blatníky (cx stejných 0,37) stoupá přes osm litrů, ani v ostatním provozu neklesá pod sedm.

Suzuki vedle toho působí jako z jiného světa. Šestnáctistovka původem od Fiatu běží lehce, snadno se vytáčí a vydává jen kovové klapání. Převody

jsou delší už od prvního stupně, šestka točí na dálnici 2200 ot./min a pružný motor má v těchto otáčkách na každou situaci rychlou odpověď. Přesvědčivá je také spotřeba, dosahující mimo dálnici 5,5 l a při rychlé jízdě jen lehce přesáhne šestilitrovou hranici.

JÍZDA

Stvořeno pro silnici

Nikoho nepřekvapí, že duster jezdí tak, jak vypadá. Rozhodně tedy ne špatně, spíš trochu hrubozrnně. Hrboly pohlcuje s klidnou poddajností, karoserie se však stále neklidně pohupuje a poskakuje v rytmu všeho, co jí přijde do cesty. Dacii to však nelze zazlívat. Vzhledem k požadavku na světlou výšku a cenovou dostupnost jde o přiznaný a dobře fungující kompromis. Je však třeba počítat s méně jistými reakcemi nezatížené zádě na nerovnostech v zatáčce, výraznými náklony, nejistotou při vyšších rychlostech a přenosem hluku od kol. Snad by se však dalo něco udělat s polohou a tvarem volantu. Nepřirozený úchop řidiči moc nepomáhá.


Tento jediný bod sdílí s dusterem také yeti. Přestože zde sloupek řízení disponuje svislým seřízením, je volant stále vysoko. Zatáčkovité tratě tak v zájmu snazšího řízení prosedíme se skrčenýma nohama co nejvíc vpředu, na dálnici ulevíme nohám a volant držíme ve spodní části. Jízdně je yeti v naší skupině nejobratnější: má skvěle naladěný, byť dosti tuhý podvozek, chirurgicky přesné řízení i pevnou karoserii. Čtyřprvková náprava drží zadní kola také při ostrých manévrech přilepená k vozovce a řidič se cítí velice jistě. Na 17palcových kolech však jízda není zcela komfortní, což vynikne hlavně v nižších rychlostech.

Tvrdý a měkký

Opel Mokka bohužel nepovolí, ani když za to bereme ostřeji. Tlumiče neudrží karoserii v klidu a její vysoká stavba reaguje stálými parazitními kmity.

Na nerovnostech naopak hmota kol tlumiče přetlačí a do kabiny pronikají rázy, nerovnosti v zatáčce nutí záď odskakovat. Možná je to zbytečná škoda – diesel se čtyřkolkou totiž nedostanete na menších než osmnáctipalcových kolech. Ze svezení s levnějšími, skromněji obutými variantami si pamatujeme o poznání klidnější atmosféru. Řízení je komfortně lehké, mírně rozevlátá geometrie však v zatáčkách nedává řidiči moc jistoty.

Ani v SX4 S-Cross není řízení bez chybičky, má poněkud lehký střed. Jakmile se však kola dostanou do rejdu, volant ožije a nízká lehká karoserie

poslouchá s bezprostředností, o níž si tu všichni ostatní mohou nechat zdát. Jako by litinového dieselu před nápravou nebylo, suzuki stříhá zatáčky jedna radost a řidiči dopřává jistotu. Pérování je přitom komfortně poddajné. Nemusí totiž držet na uzdě tolik železa ani reakčních sil a všechny síly může soustředit na klidnou a hladkou jízdu.


ZÁVĚR

Dacia Duster je chytře postavené auto, které otevřeně přiznává, že za levno nemůžeme mít všechno. Cenovou dostupností a schopností pohybu v terénu si příznivce najde, v logice srovnávacího testu jí ale kompromisy v dílenském zpracování a komfortu vynesly nejméně bodů. Také Opel Mokka má čím zaujmout. Očekávanou všestrannost však nenaplňuje úplně bez chyb, vysoká stavba navíc překvapivě nenachází odezvu v terénních dovednostech. Škoda Yeti jde za filozofií práce všeho druhu důkladně, ovšem za cenu vyšší hmotnosti, horší aerodynamiky i spotřeby, což ji také ve finále stálo pár bodů, které rozhodly. Suzuki SX4 S-Cross splňuje myšlenku „od každého něco“ nejlépe. Přidává totiž dovětek „všeho s mírou“, což

vede k nejvyrovnanějšímu charakteru a prvnímu místu.

Pořadí 1. Suzuki SX4 S-Cross 2. Škoda Yeti 3. Opel Mokka 4. Dacia Duster
Plusy Agilní jízdní vlastnosti Výborné jízdní vlastnosti Atraktivní design Bezkonkurenční cena
  Pružný, úsporný, kultivovaný motor variabilní interiér a kufr Hodnotný interiér Komfortní odpružení
  Poddajné a komfortní odpružení Kvalitní materiály a zpracování poměr cena a výbava Průchodnost terénem
  Prostorný kufr a interiér Přesné řazení a řízení Silný motor Prostornost vzadu
Minusy Diesel a 4x4 jen s nejdražší výbavou Malý kufr (s rezervou Úzký interiér Celkově lacinější vyznění
  Lacinější materiály v interiéru Vyšší spotřeba a hmotnost Horší komfort odpružení Plochá a méně pohodlná sedadla
  Horší prostupnost terénem Úzká zadní lavice Neklidný jízdní projev Houpavý jízdní projev

Autoři: Jiří Baborský, Martin Frei, Svět motorů

Svět motorů
Diskuze (87)
15. 2. 2014 00:34
Re: Duster, pamätaj!
A nemusis mat k tomu ani diplom od skompromitovaneho ADAC-u.
:-(
15. 2. 2014 00:30
Duster, pamätaj!
Prach si a v prach sa obrátiš! ;-)
Avatar - xjara
30. 1. 2014 11:00
Re: Duster. Ohodnocení z vlastních zkušeností.
take bych byl zvedavy kdyby to nedelali blbci z autosalonu. Takhle bohuzel.
28. 1. 2014 21:19
Re: Duster je nejlepší :-)
Tú stratu hodnoty máš niečím podloženú, alebo len strielaš tak ako obvykle?
28. 1. 2014 21:17
Re: Duster je nejlepší :-)
posledná veta je fakt múdrosť >:D >:D