Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan MCV: O kolik je levnější než Lodgy a Dokker?

Diskuze (18)
Dacia nově nabízí hned tři praktické levné vozy. Kolik který z nich stojí?

Dříve existoval jediný model – Dacia Logan MCV první generace. S křídlovými dveřmi zavazadlového prostoru a až sedmimístným interiérem se snažil za co nejméně peněz vyhovět co nejvíce různým požadavkům. A povedlo se, celkem bylo vyrobeno 340 tisíc kusů, u nás je se 7820 prodanými kusy MCV prodejně nejúspěšnější Dacií. To znamená, že víc než každá čtvrtá Dacia prodaná v Česku pod vedením Renaultu je právě Logan MCV.

Dnes je nabídka pestřejší. Kdo chce sedm míst, může zvolit MPV Lodgy. Kdo hledí na přístupnost nákladového prostoru, sáhne po užitkovém Dokkeru – ke křídlovým dveřím přidává posuvné boční. A pro ty ostatní je tu nový Logan MCV, dnes již kombi klasických tvarů i užitných vlastností. Má výklopnou zadní stěnu, vždy jen pětimístný interiér a základní objem zavazadlového prostoru 573 litrů. To je opravdu hodně, nicméně Dokker uveze 800 litrů a Lodgy dokonce 827, resp. v sedmimístné konfiguraci alespoň 207 litrů.

Z logiky věci vyplývá, že Logan MCV je z dané trojice nejlevnější. Pokud zvolíme výbavu Arctica, dostáváme se na 214.900 Kč. Nechybí klimatizace, rádio, elektrické stahování oken, mlhovky ani stabilizační systém. Základem je motor 1,2 l/55 kW, za dvacetitisícový příplatek schopný spalovat LPG. Specialitou Loganu je možnost doobjednat tempomat, Lodgy a Dokker mohou mít nanejvýš omezovač rychlosti.

Výbava Lodgy je prakticky stejná, minimem je ovšem motor 1,6 l o výkonu 62 kW a ve výbavě chybí rádio. Za něj se připlácí 5.000 Kč, respektive 11.500 Kč v případě spojení s navigací (ta stojí v Loganu 6.500 Kč). Třetí řadu sedadel umí nabídnout jen Lodgy, Dacia za sedmimístný interiér žádá 15.000 Kč navíc.

Dokker se cenově řadí pod Lodgy, a to i tehdy, když uvážíme nutnost připlatit za stabilizační systém. Litá kola jsou stejně jako u Loganu levnější než na Lodgy, důvod je ale jednoduchý – jen Lodgy dostane 16palcová, pro Dokker i Logan MCV jsou dostupná 15palcová. U Dokkeru je navíc potřeba z konstrukčních důvodů oželet elektrické stahování zadních oken.

Dacia Logan MCV - srovnání s dalšími modely značky
ModelLogan MCVLodgyDokker
Motor1.2 16v/55 kW1.6 8v/62 kW1.6 8v/62 kW
VýbavaArcticaArcticaArctica
Základní cena [Kč]214.900,-259.900,-244.900,-
4x airbagSSS
Centrální zamykání s DOSSS
El. ovládaná a vyhřívaná zrcátkaSSS
El. stahování oken vpředuSSS
El. stahování oken vzadu3.000,-3.000,--
Klimatizace manuálníSSS
Lak metalický10.500,-12.500,-12.500,-
Litá kola9.000,-12.000,-9.000,-
Multimédia - Bluetooth6.500,-6.500,-6.500,-
Multimédia - navigace
Palubní počítačSS
Parkovací senzory6.000,-6.000,-6.000,-
Přední mlhovkySSS
Rádio s USB a BluetoothS5.000,-5.000,-
Stabilizační systémSS8.000,-
Střešní ližinySSS
Tempomat6.000,---
Výškově nastavitelný volantSSS
Cena při shodné výbavě* [Kč]249.900,-304.900,-291.900,-
příplatek LPG20.000,---
příplatek motor TCe28.000,-35.000,-35.000,-
přípaltek motor dCi65.000,-55.000,-45.000,-
Cena s dieselovým motorem [Kč]314.900,-359.900,-336.900,-
* bez tempomatu

Diskuze (18)
13. 10. 2013 22:34
Re: Proč vlastně?
Souhlasím. Dnes lze za velmi lákavé peníze pořídit Roomster se super výbavou. Je to kus poctivého auta. Což se o Dacii říct tak úplně nedá. Postavte Dacii a Roomstra vedle sebe a sedněte si do každého z nich, svezte se, změřte spotřebu, nechte je stát na sluníčku a pak si porovnejte, kde smrdí rozpálené plasty...

Roomster není bez chyby, ale výrazně převyšuje Dacii. Jediné co mu chybí je ta nouzová lavice v kufru kam sotva nacpete 2 malé děti...
Pokud bych chtěl "rodiný" vůz, zvolil bych Roomster. Kvalitní materiály, perfektní zpracování, potenciální vysoká zůstatková hodnota. Variabilní zadní sedačky a u mě boduje i lepším designem. Nižší hluk ve voze. Vyšší bezpečnost. Nemluvě o podpoření českého trhu :-)

Roomster za současných podmínek je velice dobrou volbou. Podle mého názoru daleko lepší než Dacie.

Zajisté mě teď bude chtít sejmout některý z fanoušků popřípadě majitelů Dacie, že nemám pravdu. :-) Klidně to tvrďte do vyčerpání všech vašich sil. Já mám své zkušenosti s těmito vozy a vím co mluvím. I když, každý vnímá stejnou věc jinak...
12. 10. 2013 23:04
Re: Proč vlastně?
Správny argument.
12. 10. 2013 23:04
Re: Proč vlastně?
To je veľmi chabý argument. Ja v ňom vidím dosť problémov.

1. Úzky interiér - nemám rád lakte otlačené od výplní dverí
2. Zlý výhľad von - vysoká spodná línia predných okien, nízke čelné sklo, hrubé A-stĺpiky
3. Zlé riešenie sedadiel vzadu - sú úzke a nepohodlné, stredné sa sedadlom ani nedá nazvať, je to skôr úzky tvrdý šamlík - tri detské sedačky tam nedáš, tretí dospelý len za trest a ani vo dvojici to nie je ktoviečo-modrinu od zámky bezpečnostného pásu na zadku si ešte pamätám
4. Podivné okná zadných dverí - dodnes som nepochopil zmysel ich prehnane veľkej plochy, kým tam nemáš riadne tmavé fólie, je to výklad a gril v jednom
5. Nie je to MPV, stiesnený a nízky posed vodiča a spolujazdca sa so vzdušným interiérom MPV porovnávať nedajú. Aj vzhľadom na bod 3 Roomster funkciu MPV dokáže plniť iba čiastočne
6. Ako užitkáč má Roomster dve zásadné chyby - nepochopiteľný schod do kufra cez jeho vysoký prah a absenciu posuvných dverí, krídlové sú na úžitkovom aute za trest (a aj na MPV sa zídu)
7. Voči spomínaným Daciám nemá šancu - voči kombíku je privysoký a nepohodlný, hoci ho prekonáva kufrom (nie však dĺžkou interiéru), Lodgy je voči Roomsteru kráľovské MPV a ako užitkáč je voči Dokkeru smiešne malý a nepraktický.

Všetko dohromady - Roomster nedokáže plnohodnotne zastať žiadny z troch uvedených modelov Dacia, vždy mu niečo chýba. Tvrdenie, že jeho existencia nedáva veľký zmysel Dacii je úplne absurdné a mňa úplne zaráža, že si niečo tak nepremyslené dokázal napísať a rovnako bez rozmýšľania argumentuješ spoľahlivosťou a slušnou cenou, akoby sa Dacie sypali za každým rohom a stáli majland. Sorry, ale vyzerá to, akoby ťa školil Vaverka... 8-s

Hlboké sklamanie kamarát, pretože viem, že dizajnovo sa ti Roomster páči, ale takýmto spôsobom ho povyšovať, to je fakt pod úroveň.
12. 10. 2013 09:49
Re: Proč vlastně?
Nikde jsem sice nepsal o 7 dospelych, ale myslim, ze uveze.
Co kdyz neni druhe auto - ridic?
11. 10. 2013 23:36
Re: Proč vlastně?
A proc Roomster, kdyz si muzes ze 3 ruznych Dacii vybrat tu, ktera nejvic vyhovuje Tvym potrebam? ;-)
Jak v Roomsteru prevezes 7 lidi, kdyz nebudeme pocitat, ze je hodis do kufru?