Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF 2600 oslavuje 50. výročí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Padesát let po své premiéře se DAF 2600 vrátil na veletrh BedrijfsautoRAI v Amsterdamu.

DAF 2600 byl jednou z největších hvězd 45. ročníku veletrhu RAI v roce 1962. V době svého představení byl doslova revolucí v nabídce komfortu pro řidiče a stanovil nový standard v kategorii dálkové mezinárodní přepravy.

Kabina trambusového typu poskytovala řidiči velmi bohatou nabídku vnitřního prostoru. Navíc měl model 2600 neobvykle velkou prosklenou plochu, poskytující vynikající výhled.

Sedadlo řidiče bylo na svoji dobu luxusní, odpružené a nastavitelné, přičemž sedadlo spolujezdce bylo zcela sklopné. Ergonomická přístrojová deska přispívala ke snadné obsluze a komfort pro řidiče zajišťovalo kvalitní topení a větrání.

DAF 2600 byl jedním z prvních nákladních vozů ve své kategorii, který byl vybaven kabinou s prostorem pro přespávání. Dvě lůžka, z nichž to horní se dalo sklopit k zadní stěně kabiny, nabízela řidiči a spolujezdci na tehdejší dobu nadprůměrný komfort.

Právě díky prostorné a ergonomické kabině s dvojicí lůžek se stal tento nákladní vůz logickou volbou pro dálkovou přepravu. Při ní přišel více než vhod 11,1litrový vznětový šestiválcový motor s maximálním výkonem 162 kW (220 k).

Model DAF 2600 v šedesátých letech patřil ke špičce mezi nákladními automobily a dokonce je označován jako „otec dálkové dopravy“. Do roku 1974 bylo vyrobeno více než 15.000 vozů DAF 2600.

V letošním roce oslavuje DAF 2600 padesát let od svého představení a tahač vystavený na veletrhu BedrijfsautoRAI 2012 v termínu od 17. do 24. dubna je součástí sbírky, která je k vidění v muzeu značky DAF v Eindhovenu.

Kromě historie DAF na tomto veletrhu představuje samozřejmě i svou aktuální produkci a hlavní pozornost je zaměřena na program ATe (Advanced Transport Efficiency – Vylepšená efektivita dopravy). Jedná se o kompletní řadu řešení pro další snížení spotřeby paliva i emisí a zlepšení výkonnosti nákladního vozidla.

Společně s modely CF85 a XF105 verze ATe společnost DAF v Amsterdamu vystavuje výsledky vývoje představující součást její filozofie ATe, včetně aerodynamické nástavby vozidla pro distribuci LF a nové lehké tandemové nápravy. Nechybí ani nová generace motorů Euro 6.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 4. 2012 19:35
Re: Krasavec
Vážně se ti tolik líbí? Řekl bych, že je to průměrný design své doby, resp. jen funkční krabice.
Avatar - euro89
19. 4. 2012 14:53
Krasavec
Jeden z nejhezčích náklaďáků co znám. Dodnes mám jeho model od Matchboxu. Prostě tahle doba byla úžasná nejen v designu osobních aut, ale i u těch nákladních. :yes: