Daihatsu v září představí automobil se spotřebou 3,3 l/100 km

Daihatsu v září představí automobil se spotřebou 3,3 l/100 km

 
 
25.7. 2011 David Bureš David Bureš - db.png Google+ profil

Japonský specialista na miniautomobily hodlá s konvenční technikou zážehového motoru dosáhnout rekordní spotřeby.

Automobilka Daihatsu zveřejnila první informace o technice e:S Technology (Energy Saving Technology), kterou bude využívat budoucí levný a hlavně úsporný minivůz. Tím by mohla být sériová podoba studie e:S Concept představené v roce 2009.

Automobil s technikou e:S bude prezentován letos v září, nejspíše na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Plánované miniauto má podle japonské metodiky JC08 dosahovat spotřeby 3,3 l/100 km. Tak nízkou spotřebou se pyšnil právě koncept e:S Concept a šlo by zřejmě o rekordní hodnotu mezi automobily s konvenčním pohonem. Cena sériového úsporného Daihatsu by se měla pohybovat okolo částky 800 tisíc jenů (zhruba 173 tisíc korun).

Daihatsu tvrdí, že plánovaný automobil bude používat úsporný spalovací motor kombinovaný s bezestupňovou převodovkou. Účinnosti pohonné jednotky má pomoci například změna kompresního poměru z hodnoty 10,8 na 11,3 a použití nového systému i-EGR, který recirkuluje výfukové plyny.

Mechanické ztráty sníží užší řetěz či upravené těsnění. Elektronické škrticí klapky budou vyrobené z lehké pryskyřice. Optimalizováno bude nasávání vzduchu do motorového prostoru. Bezestupňová převodovka bude lehčí a díky účinnějšímu olejovému čerpadlu také efektivnější.

Automobil bude vybaven systémem stop-start, nazvaným pre-stop, který vypne motor při rychlostech nižších než 7 km/h. Podle Daihatsu to bude poprvé, kdy bude vůz s bezestupňovou převodovkou vybaven tímto systémem. Kvůli této funkci není olejové čerpadlo poháněno motorem. Vedle toho bude vůz vybaven rekuperací brzdné energie a asistentem rozjezdu do kopce.

Karoserie vozu bude lehká, aniž by byla narušena její pevnost. Daihatsu tvrdí, že připravovaný automobil bude asi o 60 kg lehčí než stávající, stejně velký model Mira s pohonem předních kol a převodovkou CVT. Nové Daihatsu bude mít kvůli nižší hmotnosti jinak uspořádané komponenty auta a upravený interiér. V něm se objeví tenčí palubní deska a úsporné obložení dveří.

Kola budou obuta do pneumatik s nízkým valivým odporem, karoserie bude mít nižší aerodynamický odpor než dosud.

Daihatsu e:S Concept představené na tokijském autosalonu v roce 2009 nabízelo prostor pro čtyři cestující a bylo tak o něco prostornějším konkurentem Toyoty iQ. Díky použití lehkých materiálů a úsporné konstrukci byla pohotovostní hmotnost studie jen 700 kg.

Daihatsu e:S Concept: Konkurence iQ z vlastní stáje

Daihatsu.auto.cz: Vše o značce Daihatsu na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Tatrovky z Kopřivnice se prosazují u českých silničářů Tatrovky z Kopřivnice se prosazují u českých silničářů

Automobily Tatra se už po desítky let úspěšně uplatňují u…

Trump prý chystá další vládní změnu, propustí také Kellyho Trump prý chystá další vládní změnu, propustí také Kellyho

Prezident Donald Trump chystá další změnu v americké…

Stan Lee vytvořil slavné superhrdiny, jejich globální úspěch ho ale minul Stan Lee vytvořil slavné superhrdiny, jejich globální úspěch ho ale minul

Tvůrce Spider-Mana a dalších superhrdinů zažil v 90.…

Informace o údajném únosu Babišova syna vládu neohrozí, míní Zeman Informace o údajném únosu Babišova syna vládu neohrozí, míní Zeman

Prezident Miloš Zeman považuje informace o údajném únosu…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Soutěžní stotřicítka s přídomkem LR není tak slavná jako…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 





 
Němci vybrali klasická auta do čtvrt milionu. Nechybí kachna, staré Volkswageny ani Trabant

Němci vybrali klasická auta do čtvrt milionu. Nechybí kachna, staré Volkswageny ani Trabant

Včera

Partnerský Auto Bild připravil pestrý seznam klasických vozů, které mohou být do budoucna zajímavou investicí.




Blesk.cz

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a pokusila se zabít: Dva muži ji zneužili na sociálních sítích

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a…

Úzkost, sebepoškozování, pak dokonce pokus o sebevraždu! To má za sebou školačka Anna (15) z Vimperka. Důvodem…

3 tipy, jak omládnout: Čas nezastavíte, ale …

3 tipy, jak omládnout: Čas nezastavíte, ale …

Jednou to prostě přijde. I když hubneme, i když sportujeme, i když se snažíme. Mládí je pryč a vy máte pocit, že…

 

iSport.cz

Jen dočasný záskok? NE! Solari podepsal v Realu smlouvu do roku 2021

Jen dočasný záskok? NE! Solari podepsal v Realu…

Trenér Santiago Solari podepsal v Realu Madrid smlouvu až do léta 2021. Původně dočasný kouč a nástupce…

Černošek: Z Kvitové mám divný pocit. Co řekl Siniakové a jaké vidí naděje?

Černošek: Z Kvitové mám divný pocit. Co řekl…

Nevyhnutelné střídání generací ve fedcupovém týmu, toho jsme byli podle Miroslava Černoška svědky o pražském…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Blíží se Vánoce a je tu čas na to vybrat dárky. Zatímco dospělí vědí, že dárky nosí další dospělí, děti žijí…

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu Hry o trůny prozradila konečně datum vysílání

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu…

Každá bitva, každá zrada, každé spojenectví, riziko, boj, přísaha i smrt. To všechno je pryč, protože teď záleží…