Daihatsu Kopen: Maličký sporťák se vrací

 

Japonské Daihatsu už si léta libuje v kei cars a miniautech. Na domácí půdě v Tokiu se pochlubí roadsterem Kopen.

Nový dvoumístný sporťáček už nenese název Copen jako jeho přímý předchůdce, písmeno C nahradilo v názvu K. I když se vlastně jedná o návrat ke kořenům, protože prapůvodní stříbřitý koncept roadsteru s pevnou skládací střechou z Tokia 1999 se také jmenoval Kopen. I novinka je zatím jen studií, byť už blízkou sérii. Původní roadster D-X se totiž představil v japonské metropoli už předloni a v září 2012 na autosalonu v indonéské Jakartě jej následoval D-R.

Vnější design oproti „vajíčku s kulatýma očima“ řádně zdrsněl. Přední část připomíná asi nejvíce poslední Mitsubishi Lancer. Jenže Daihatsu patří pro změnu Toyotě. Umírněnější je rozhodně provedení RMZ v modré a oranžové barvě. Zejména oranžová září už na první pohled a od druhé se zvenčí liší jinými koly. Zelená XMZ dostala navíc efektní oplastování. Tady si možná někdo vzpomene nejen na vzpomínaný předobraz jménem D-X, ale i na roadstery a kupé od Smartu. V případě Daihatsu je však výsledný vzhled rozhodně „terénnější“, jde však hlavně o efekt a žádnou jízdu alespoň na polních cestách. Je to prostě móda. I nový Kopen je kei carem. Vždyť má na délku jen striktně předpisových 3395 mm, do šířky 1475 mm a na výšku 1275 mm. Zachoval si pevnou kovovou střechu, která se složí za sedadla.

Do této kategorie patří rovněž pohonná jednotka v přídi: tříválec 0,66 l a pravda, poněkud překvapivá, ale ve třídě čím dál populárnější bezestupňová převodovka CVT. Nemají ji jen úzké vysoké krabice na kolečkách, v Kopenu se však alespoň dá řadit pádly pod volantem. Honda S660, která se představí také na horké japonské půdě, se tak může bát. Pokud se samozřejmě oba modely objeví v sérii, což je velmi pravděpodobné. V případě Daihatsu se tak stane již příští rok, ale Honda možná dostane větší motor, takže o přímé konkurenty nepůjde.

Původní Copen, kterému se říkalo „kawaii“ (hezký, pěkný) se vyráběl deset let. Sériová podoba se ukázala v Tokiu 2001, produkce byla ukončena v dubnu 2012. Ač se to nezdá, prodával se dokonce v České republice! Evropské modely však neměly pod kapotou tříválec, potažmo s turbem, nýbrž zážehovou atmosférickou třináctistovku (přesně 1238 cm3 se 64 kW. U nás je nabízela liberecká společnost V.J.Cars. V červenci 2010 stál základní model věru nemalých 510.000 korun.

I na tak velkém trhu, jakým je Německo, se prodávaly maximálně po stovkách ročně. Na silnicích však na tenhle drobounký a velmi sympatický sporťáček při troše štěstí narazíte. U nástupce to předpokládat bohužel nelze, Daihatsu se s modely vlastní konstrukce ze starého kontinentu již prakticky stáhlo.

JAKE.AUTO.CZ: Daihatsu Copen (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
Zdroj: Carscoops

Štítky Daihatsu Minivozy Roadster

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Daihatsu Copen Robe: Japonský sporťáček umí změnit své tvary (+video) Daihatsu Copen Robe: Japonský sporťáček umí změnit své tvary (+video)

Druhá generace Daihatsu Copen přijíždí s ostřejšími…

Daihatsu Copen: Předpremiéra v maskáčích Daihatsu Copen: Předpremiéra v maskáčích

Nová generace kei-roadsteru Copen se nám představuje,…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…