reklama


Daimler a Bosch se bouří proti nestandardním dobíjecím stanicím Tesly

 

Elon Musk má s Teslou velké plány v Německu a automobilka musí vybudovat potřebnou infrastrukturu pro dobíjení svých elektromobilů. Tady ale naráží.

V lednu letošního roku otevřela Tesla čtveřici dobíjecích stanic mezi Kolínem nad Rýnem v západní části Německa a Mnichovem na jihu. Nebyla na to sama, pomohl jí vlakový dopravce Deutsche Bahn. Tyto stojany umožňují majitelům vozů americké automobilky, tedy hlavně Modelu S, který se na starém kontinentu nabízí, aby doplnili zpět na plnou kapacitu své akumulátory za pouhou půlhodinku. Problém je ten, že vůz jiné značky sem přistavit nemůžete.

Na tuto skutečnost poukazují firmy Daimler a Robert Bosch. Nezapomeňme, že Tesla s automobilkou z Untertürkheimu spolupracuje, elektrické Smarty a Mercedesy třídy B využívají článků amerického výrobce a německý koncern vlastní 4,3 % akcií! Tady si ale Elon Musk & spol. hrají tak trochu na vlastním písečku, což vzbudilo u jmenovaných vlnu kritiky.

Daimler i jeden z největších dodavatelů automobilových dílů poukazují na to, že zásuvky pro dobíjení by měly být standardní pro všechny. Jistě, není tomu tak jen v případě Tesly. Šéf výzkumu a vývoje Daimleru Thomas Weber ale německému týdeníku Automobilwoche v rozhovoru řekl: „Budoucnost leží v oblasti normalizace. Stejně jako u běžných čerpacích stanic, i zde potřebujeme stejný systém pro všechny výrobce, a to nejen proto, že snižuje náklady na infrastrukturu, ale je také mnohem pohodlnější pro zákazníky.“ Pan Weber má naprostou pravdu. Elektromobily (spolu s hybridy) nejsou sice zdaleka tak rozšířené jako vozidla s klasickými spalovacími motory, ale dokážete si představit, že by hrdla nádrží a hubice na čerpacích stanicích nebyly pro benzinová a naftová auta standardní? Jezdit třeba několik desítek kilometrů k jedné „pumpě“ jen proto, že u jiné prostě nenatankujete, je hodně absurdní vize.

Generální ředitel firmy Robert Bosch Volkmar Denner sdělil stejnému médiu, že pokud si každá automobilka vyvíjí (a bude vyvíjet) svůj vlastní dobíjecí systém, jedná se doslova o „ekonomický nesmysl“. Jistě, náklady jsou obří, byť se o ně podělí například s dodavateli elektrické energie. A ve finále jsou stejně biti uživatelé. „Technika pro evropskou nabíjecí síť existuje, máme ji, stačí ji jen chtít realizovat“. I Arndt Neuhaus, šéf německé RWE, je stejného názoru: „Se svojí zástrčkou musíte mít možnost použít jakoukoli nabíjecí stanici v Evropě. Samostatný konektor vám prostě nepomůže.“

Tesla chce však dále svou síť rozšiřovat, měla by pokrýt polovinu Německa. V současné době má po celém starém kontinentu pouhých čtrnáct rychlodobíjecích stanic. Jak celá causa dopadne, zda se všechny ve sporu zainteresovaní dohodnou a bude nucena celý systém předělat, na to si budeme muset počkat. Vzhledem k tomu, že trojcípá hvězda je v americké automobilce finančně přítomna, může skončit všelijak.

JAKE.AUTO.CZ: Tesla Model S (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Automobilwoche
 

Přidat názorDiskuse: Daimler a Bosch se bouří proti…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 




Tak už i Cobra bude elektrická! Techniku neposkytne nikdo jiný než... Tak už i Cobra bude elektrická! Techniku neposkytne nikdo jiný než...

EPower Racing stojí za vývojem a stavbou závodního vozu s…

Závodní Tesla Model S představena. Na stovce za dvě sekundy! Závodní Tesla Model S představena. Na stovce za dvě sekundy!

Dárcem orgánů pro závodní teslu je Model S ve verzi…

 



 
Víte, jak se v průběhu historie měnila hmotnost aut? Které modely nejvíc ztloustly?

Víte, jak se v průběhu historie měnila hmotnost aut? Které modely nejvíc ztloustly?

Dnes 08:00

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen rozměrově, ale také váhově. Patrné je to nejen na VW Golf, ale také třeba na Porsche 911 nebo Renaultu Clio.




Blesk.cz

Expřítel Bílé Petr Kratochvíl v Poště pro Tebe: Zjistil neuvěřitelné věci!

Expřítel Bílé Petr Kratochvíl v Poště pro Tebe:…

Když podnikatel Petr Kratochvíl (66) ztratil všechny ze svojí rodiny a zůstal sám, začal se obracet ke svým…

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím dělají jen podivné obličeje

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím…

Říká se, že jablko nepadá daleko od stromu. Zřejmě to platí i v případě Emmy Smetana (28) a její maličké dcerky…

 

iSport.cz

Prosklený tunel a luxusní restaurace. Tottenham odhalil nový stadion

Prosklený tunel a luxusní restaurace. Tottenham…

Srdce fanoušků Tottenamu Hotspur mohou plesat. Londýnský klub v pátek ráno odhalil detaily stadionu, který od…

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice vyhrály pod novým koučem

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice…

Hokejisté Pardubic porazili ve 40. kole extraligy Třinec 5:4 v prodloužení a odlepili se z poslední příčky.…

 

Reflex.cz

Odcházení po americku. Fotograf zachytil poslední snímky Baracka Obamy v Bílém domě

Odcházení po americku. Fotograf zachytil poslední…

Dvorní fotograf bývalého amerického prezidenta Pete Souza nafotil svou poslední sérii fotografií s Barackem…

Při nehodě autobusu s maďarskými školáky zemřelo v Itálii 16 lidí

Při nehodě autobusu s maďarskými školáky zemřelo v…

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky, nepřežilo 16 lidí. Autobus havaroval u italské Verony.…

 
 
reklama