13.8. 2013 Jan Mička Jan Mička

Daimler vs. EU: Spor o chladivo do klimatizací

Daimler vs. EU: Spor o chladivo do klimatizací

Spor o používání nového typu chladiva do klimatizací nabírá na obrátkách. Daimler ostře vystupuje proti nařízení Evropské unie.

Za zelenější Evropu, za čistější ovzduší. V tomto duchu bylo pravděpodobně navrhnuto a schváleno nařízení Evropské unie o používání nového typu chladiva do klimatizací. Zatímco ostatní evropské automobilky nemají s přechodem na chladivo R1234yf žádný problém, koncern Daimler si urputně stojí za starým typem R134a. Důvod je jednoduchý – bezpečnost. Z testování automobilky Mercerdes-Benz totiž vyplývá, že mohou automobily při dopravní nehodě vlivem nového chladiva začít hořet a uvolňovat toxický fluorovodík. Snaha o vyšší bezpečnost stuttgartských vozů rozpoutala velký boj, který se táhne již od začátku loňského roku.

Do sporu se vložily i americké společnosti Honeywell a DuPont, které nové chladivo R1234yf vyrábějí. Podle nich nebyly testy Mercedesu prokazatelné a dokonale nevystihovaly opravdový průběh dopravních nehod. Dle všeho ale byl Mercedes-Benz daleko důslednější. Provedené simulace těžkých čelních nárazů měly za úkol doslova rozdrtit chladící okruh klimatizací, aby došlo k úniku chladícího média. Ze záznamu zkoušek vyplývá, že ucházející chladivo při kontaktu se žhavými částmi motoru skutečně vzplálo, což je od základu neslučitelné s bezpečím posádky.

Nejtvrdší ránu v boji proti jednání Daimleru provedla Francie. Ta začala kvůli špatnému chladivu blokovat registrace nových modelů třídy A, B a SL, což s povděkem kvitovala Evropská komise. Důvodem je fakt, že staré chladivo více přispívalo ke skleníkovému efektu. Mercedesu však v boji výraznou měrou pomohl německý Úřad pro motorová vozidla KBA, který používání starého chladiva schválil. Dokonce provedl řadu testů, které sice neprokázaly tak drastické scénáře, jaké popisuje Mercedes, rozhodně však nový typ chladiva shledala nebezpečnějším. Konečného vyvrcholení sporu bychom se mohli dočkat již v průběhu září.

Řešení problému je přitom hned několik. Buď se může koncern Daimler nadále dohadovat s Evropskou unií, čímž možná v budoucnu dosáhne satisfakce, nebo se vydá cestou nového vývoje. Jednou z možností je do klimatizací aplikovat systém řízeného úniku chladicí kapaliny, který v případě havárie vyvede chladivo mimo vůz (podobný systém používají vodíkové automobily pro řízený odvod paliva), nebo jako chladivo začít používat oxid uhličitý. Na vývoji v současnosti pracuje koncern VW, podle kterého je CO2 tím jediným přijatelným bezpečným chladivem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Zdroj: Reuters, KBA
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Mercedes představuje ještě luxusnější S kupé Night Edition Mercedes představuje ještě luxusnější S kupé Night Edition

Mercedes-Benz si pro své největší kupé připravil nové…

Mercedes-Maybach S Cabriolet na první upoutávce Mercedes-Maybach S Cabriolet na první upoutávce

Luxusní divize Daimleru s logem Maybachu už se nebude…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Dnes 19:00

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Flyers nepomohl ani výborný Neuvirth a bitka Gudase. Hanzal asistoval

Flyers nepomohl ani výborný Neuvirth a bitka Gudase.…

SOUHRN | Český souboj nabídl sobotní večerní program NHL, v němž na sebe narazil Columbus a Philadelphia. Český…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky Grety Garbo. S původním vybavením a za 150 milionů

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky…

Nádherný byt Grety Garbo (1905 – 1990), jedné z nejslavnějších hereček všech dob, se v New Yorku vůbec poprvé…