Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další premiéra na soukromé party: Porsche 918 Spyder

Aleš Jungmann
Diskuze (19)
Porsche 918 Spyder už není tajemstvím: vybraní hosté už měli možnost jej vidět. A z této akce bylo pořízeno i video.

Tradičním místem pro představení nových modelů je autosalon. A nejlépe pořádně velký, to aby se o novinkách dozvěděl během několika málo minut celý svět. Jde to však dělat i jinak.

Tak třeba BMW rádo představuje své modely na firemních akcích, ostatně i představení nové trojky se odehrálo v mnichovském Weltu. Lexus odhalil nové tvary pro starý model LS na začátku tohoto týdne na soukromé party v San Francisku a podle posledních informací se premiéra Volkswagenu Golf sedmé generace také neodehraje v Paříži, ale o tři týdny dříve v berlínské galerii. Ani Porsche si nehodlá nechat svůj nový supersport, model 918, čistě na nějaký z autosalonů.

Na internetu se totiž objevilo video z odhalení vozu na soukromé párty v New Yorku. Podle všeho jde opravdu o finální verzi a nikoliv o prezentaci konceptu, mimo jiné také proto, že mluvčí drží v ruce tiskový materiál nadepsaný „918 Spyder“, tedy nikde žádná zmínka o konceptu. Trochu podivná je skutečnost, že levá přední odrazka je čirá, zatímco ta pravá oranžová.

Budoucí majitelé a další významní hosté tedy vůz již viděli a díky videu z prezentace jej zná už celý internet. Na živé setkání si zřejmě počkáme až do Paříže.

Supersportovní plug-in hybrid bude v sériovém provedení vybaven 4,6litrový vidlicový osmiválec o výkonu vyšším než 419 kW (570 k) a dvojicí elektromotorů umístěných u přední a zadní nápravy. Ten vpředu má výkon asi 80 kW, ten vzadu, uložený mezi spalovacím motorem a převodovkou, pak zhruba 90 kW. Celkový výkon této soustavy má být vyšší než 566 kW (770 k).

Točivý moment vzadu uloženého elektromotoru a benzinového osmiválce je na zadní kola přenášen prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky PDK. Vpředu umístěný elektromotor používá jednostupňovou převodovku, spojka zajistí odpojení této jednotky ve vyšších rychlostech, aby se zabránilo jeho přetočení. Hnací síla je na každé nápravě regulována nezávisle.

Sériová výroba Porsche 918 se má rozběhnout 18. září 2013, vzniknout má pouze 918 vozů a automobilka údajně očekává, že 90 % z nich bude prodáno ještě před zahájením dodávek zákazníkům.

Aleš Jungmann
Diskuze (19)
4. 8. 2012 15:42
Re: Poslední Porsche
Porsche by na tom mělo být ještě líp než Audi, co se nezávislosti týče. Spíš je to otázka toho, že Wiedeking odešel.

Dnes už je uhlíkovo-keramický kompozit skutečnou alternativou. Starší generace byly celkem kousavé na běžné jezdění.
4. 8. 2012 11:41
Re: Video
Špatně jsi mě s těmi turby pochopil, psal jsem, že turbem nedosáhneš takového snížení spotřeby, jako u KERS, u kterýho si můžeš navíc vybrat, jesli energii získanou při brzdění využiješ ke snížení spotřeby nebo ke zvýšení výkonu. Takto jsem to myslel.

U těch F1 bych to zas nepodceňoval, pokud by využili všechnu energii získanou při brzdění z 300km/h, tak pak můžou mít po dobu 5s k dispozici 460 kW. A nebo po 1s 2300 kW >:D ;-)
Ale na F1 bez zvuku by se nikdo asi dívat nechtěl. :-) Tak taky doufám, že to zůstane maximálně u stávající podoby.
4. 8. 2012 07:51
Re: Video
:-)
ekoterorerista se nazere, potud souhlas. Jakoze si nedovedu predstavit mene ekologicke auto nez je 918ka, ale to je celkem jedno, pri tech vyrobenych kusech.
S tim turbem absolutne nemas pravdu, Treba Cosworth mel patnactistovku turbenou s vykonem pres 1000 koni uz v roce 1987. Takze ne, ze s tim zvysenim vykonu by mohl konkurovat turbu KERS nebo cokoliv jineho elektrickeho, je to jen veci pravidel, co vsecko se u turbomotoru zakaze. Technologicky strop turba a elektriky ve sportaku je jako porovnavat himalaje s ceskou pahorkatinou. A to uz vubec nemluvim treba o tom, ze Ferrari experimentovalo se vstrikem paliva primo do turba, cimz ho de facto menili na spalovaci turbinu a co se tyce maximalniho vykonu takoveho agregatu, tak ten nezna asi nikdo, protoze to okamzite zakazali.

s cim se naprosto nemuzu smirit je ten posun mysleni ... supersport plus elektrika pod vlajeckou zlepseni vykonu.
U BMW zkouseji uplne totez, takze pujde asi o vic, nez jen vystrelek mody.
Uz to doslo tak daleko, ze se bez elektrickych hracicek neobejde ani F1 ani LeMans a to v F1 chteji zavest sesnactistovky a posilit KERS 10x . Pred 15ti lety by si vsichni klepali na celo. V dnesnim zblblem svete to projde bez sebemensich problemu. I kdyz zadny realny duvod pro tak drasticky downsizing v F1 neni.
Jen se to bude majitelum Priusu hrozne libit, ze maji stejny objem jak F1 a ze i F1 cky budou jezdit do boxu naprosto potichu na elektrinu se chciplym spalovacim motorem.

To quze:

ja ani zdaleka nenadavam na vsechno, akorat v dnesni dobe aby clovek hledal ciste inzenyrske reseni auta s rozsvicenou lampou v prave poledne.
I kdyz pri trose dobre vule se da neco najit i tak. Treba najdi jediny clanek, kde nadavam na Ferrari anebo kdyz to vemu z druheho konce treba na Pandu nebo Logana...

4. 8. 2012 00:05
Re: Video
Vysoká cena je dána hlavně díky ceně vývoje a tím, že u F1 šlo o kusovou výrobu. Náklady na samotnou výrobu zas tak astronomický nejsou, budou sahat maximálně do desítek tisíc Eur (konkrétně u KERS, o kterým je řeč, tedy se setrvačníkem).

Hmotnost zařízení taky nebude nijak závratná, jestli je to u F1 25 kg, zde to nebude o moc víc.
Navíc primární účelem zde nebude nárůst výkonu, ale snížení spotřeby, a že takový zařízení umí ušetřit až 35% paliva. Toho s turby rozhodně nedosáhneš. A pokud nebudeš chtít zrovna šetřit palivo, tak k tomu zvýšení výkonu to taky pěkně pomůže. Ekoterorista se nažere a radost zůstane celá. A ještě s třešničkou na dortu.
Avatar - PlugIN
3. 8. 2012 22:55
Re: Poslední Porsche
Souhlasím s milanSUV. To co tu píší lidé jako SomeSpecial jsou pitomosti, lidem z jasným rozumem je jasné že VW tím myslel že rozšíří své portfolio (v podstatě protože je vlastník) o sportovní vozy. Také jinak že Porsche bude vyráběť dále tyto vozy. Bude to podobné jako v případě Audi, tomu do rozhodování VW také skoro nezasahuje a vzhledem k tomu že Porsche má v plánu postavit nový supersport, máme se na co těšit.

Jinak k těm brzdám, přidej 300 000 za keramický kompozity a ty jen tak neopotřebíš. >:D >:D