Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Lexus LS oficiálně: Mnoho povyku pro nic? (60 fotek)

Lexus LX
Lexus LX
Lexus LX
Lexus LX
63 Fotogalerie
Diskuze (25)
Vlajková loď luxusní japonské značky se pro nový modelový rok nedočkala nové generace ale pouze faceliftu.

Lexus vydal v první polovině července krátkou tiskovou zprávu, kterou oznámil, že na konci tohoto měsíce představí v San Francisku nový sedan LS. Místo původně očekávané zcela nové generace ale dorazil pouze facelift aktuální čtvrté generace. Ta byla přitom světu poprvé představena již na začátku roku 2006 a v roce 2009 prošla první úpravou vzhledu.

Pro modelový rok 2013 tedy stávající Lexus LS nastupuje s přepracovaným designem exteriéru. V případě přídě se nekoná žádné velké překvapení a vlajková loď značky Lexus má masku chladiče ve stejném stylu jako sedany GS a ES. Stejný design byl použit i v případě modernizovaného SUV RX a konceptu velkého kupé LF-LC. Na zádi se odehrály jen decentní změny v podobě přepracovaného nárazníku a nových koncových svítilen.

Automobilka chce sjednocením tvaru masky chladiče následovat své německé konkurenty (Audi, BMW a Mercedes-Benz), jejichž vozy jsou podle slov Lexusu na silnici snadno rozpoznatelné.

V interiéru modernizovaného LS je nová palubní deska s 12,3palcovým displejem standardně dodávaného navigačního systému umístěným nyní až nad výdechy ventilace a analogovými hodinami. Prostřednictvím nové generace systému Remote Touch lze ovládat, navigaci, mobilní telefon, klimatizaci a řadu dalších funkcí. Samozřejmostí je bohatá bezpečnostní výbava, obsahující například systém APCS (Advanced Pre-Collision System).

Po přepracovaném designu předních partií je druhou největší novinkou paleta nabízených verzí. LS modelového roku 2013 bude dostupné ve čtyřech variantách – jako LS 460, jako LS 460 L s dlouhým rozvorem, jako LS 600h L s hybridním pohonem a jako LS 460 F Sport. U verzí 460 je k dispozici pohon zadních nebo všech kol a hybrid je dostupný jen s pohonem všech kol.

Provedení F Sport je v historii LS přelomovou verzí, která dodá velkému luxusnímu sedanu sportovnější styl. Od ostatních provedení se liší dynamičtěji tvarovanými nárazníky, nástavci prahů, upraveným zavěšením kol, snižujícím světlou výšku o 10,16 mm. Další odlišnosti představují 19palcová kovaná kola, samosvorný diferenciál Torsen u verze s pohonem zadních kol a šestipístkové třmeny brzdového systému Brembo. V interiéru má F Sport sedadla s výraznějším bočním vedením, kůží obšitý volant a obložení z hliníku.

Vstoupit do diskuze (25)