Nový Lexus LS oficiálně: Mnoho povyku pro nic? (60 fotek)
Lexus vydal v první polovině července krátkou tiskovou zprávu, kterou oznámil, že na konci tohoto měsíce představí v San Francisku nový sedan LS. Místo původně očekávané zcela nové generace ale dorazil pouze facelift aktuální čtvrté generace. Ta byla přitom světu poprvé představena již na začátku roku 2006 a v roce 2009 prošla první úpravou vzhledu.
Pro modelový rok 2013 tedy stávající Lexus LS nastupuje s přepracovaným designem exteriéru. V případě přídě se nekoná žádné velké překvapení a vlajková loď značky Lexus má masku chladiče ve stejném stylu jako sedany GS a ES. Stejný design byl použit i v případě modernizovaného SUV RX a konceptu velkého kupé LF-LC. Na zádi se odehrály jen decentní změny v podobě přepracovaného nárazníku a nových koncových svítilen.
Automobilka chce sjednocením tvaru masky chladiče následovat své německé konkurenty (Audi, BMW a Mercedes-Benz), jejichž vozy jsou podle slov Lexusu na silnici snadno rozpoznatelné.
V interiéru modernizovaného LS je nová palubní deska s 12,3palcovým displejem standardně dodávaného navigačního systému umístěným nyní až nad výdechy ventilace a analogovými hodinami. Prostřednictvím nové generace systému Remote Touch lze ovládat, navigaci, mobilní telefon, klimatizaci a řadu dalších funkcí. Samozřejmostí je bohatá bezpečnostní výbava, obsahující například systém APCS (Advanced Pre-Collision System).
Po přepracovaném designu předních partií je druhou největší novinkou paleta nabízených verzí. LS modelového roku 2013 bude dostupné ve čtyřech variantách – jako LS 460, jako LS 460 L s dlouhým rozvorem, jako LS 600h L s hybridním pohonem a jako LS 460 F Sport. U verzí 460 je k dispozici pohon zadních nebo všech kol a hybrid je dostupný jen s pohonem všech kol.
Provedení F Sport je v historii LS přelomovou verzí, která dodá velkému luxusnímu sedanu sportovnější styl. Od ostatních provedení se liší dynamičtěji tvarovanými nárazníky, nástavci prahů, upraveným zavěšením kol, snižujícím světlou výšku o 10,16 mm. Další odlišnosti představují 19palcová kovaná kola, samosvorný diferenciál Torsen u verze s pohonem zadních kol a šestipístkové třmeny brzdového systému Brembo. V interiéru má F Sport sedadla s výraznějším bočním vedením, kůží obšitý volant a obložení z hliníku.