De Nysschen: Ultraluxusní Cadillac přijde za 15 let
Cadillac je synonymem luxusu a prestiže, alespoň pro Američany. V Evropě takovou image nemá, ale přece jen historie tomuto tvrzení dává zapravdu. Už ve třicátých letech minulého století hromadně vyráběl vozy s vidlicovými šestnáctiválci, dosud jako jediný na světě. Ostatní konkurence se v tomto ohledu dostala maximálně k několika desítkám kusů. A od představení monstrózní studie Sixteen už uplynulo jedenáct, vlastně takřka dvanáct let. I v jejím případě se špitalo o alespoň malosériové produkci, nikdy k ní však nedošlo...
Top divize koncernu General Motors se však k myšlence ultraluxusního vozu vrátí. Alespoň podle agentury Reuters. Jak známo, Cadillacu vládne od srpna 2014 čas Johan de Nysschen, bývalý šéf Infiniti a vysoký muž Audi. Právě on se svěřil se svými plány na autosalonu v Los Angeles. Nutno dodat, že dlouhodobými plány. Podobný model se dostane až za jeden a půl dekády, tedy někdy na přelomu letopočtů 2029/2030. Měl by stát čtvrt milionu dolarů, což při dnešním kurzu znamená zhruba 5,6 milionu korun. Inflaci nepočítejme, důležitý je ten údaj, že bude takřka trojnásobně drahý než dnešní vrchol nabídky.
Tím je překvapivě Escalade ESV Platinum za 97.940 dolarů (2,2 milionu korun). Jak sám de Nysschen ve středu 19. listopadu řekl, v současnosti je na hyperluxus na čtyřech kolech za čtvrt milionu dolarů příliš brzy. „A v příštích patnácti letech to nebude,“ dodal. I tak se zdá být taková myšlenka hodně ambiciózní. Kupříkladu chystaný sedan CT6 se bude pohybovat v řádu zhruba sedmi desítek tisíc v americké měně (1,6 mil. Kč). Prostě „lidovka“ jako moderní XTS. Ten je mnohem levnější než němečtí soupeři od BMW a Mercedesu. Ale právě tyto dvě značky chápe prezident pořád jako největší konkurenty.
Stane se takový koráb v budoucnosti realitou nebo míří de Nysschen už teď hodně vysoko? To ukáže až čas, o šestnáctiválci si určitě můžeme nechat jen zdát. Každopádně podle nejvyššího muže Cadillacu hodlá General Motors investovat do obměny portfolia v příštích šesti letech 2,5 miliardy dolarů, tedy skoro 56 miliard korun. A high-endové koncernové značky se to týká pochopitelně též. Výše zmíněný CT6 se objeví již příští rok, ale na přelomu tohoto desetiletí přijde ještě větší a dražší limuzína. Takže myšlenky a cíle se zdají být oprávněné. Co ale bude za patnáct let?!
Jenže to není ještě vše. V nejbližší době se rozšíří nabídka crossoverů, to je již dostatečně známo. Ale slavná značka míří i níže, dokonce na pomezí segmentů, kterým v Evropě říkáme nižší střední a střední třída. Chce konkurovat dokonce Mercedes-Benzu CLA! „Vznikla celá nová kategorie kompaktních sedanů,“ řekl de Nysschen. A Cadillac zde přece nemůže chybět!