De Nysschen: Ultraluxusní Cadillac přijde za 15 let

De Nysschen: Ultraluxusní Cadillac přijde za 15 let

Cadillac se chce vrátit ke skutečně luxusním autům. Podle jeho současného šéfa se ale nedočkáme dříve než za patnáct let.

Cadillac je synonymem luxusu a prestiže, alespoň pro Američany. V Evropě takovou image nemá, ale přece jen historie tomuto tvrzení dává zapravdu. Už ve třicátých letech minulého století hromadně vyráběl vozy s vidlicovými šestnáctiválci, dosud jako jediný na světě. Ostatní konkurence se v tomto ohledu dostala maximálně k několika desítkám kusů. A od představení monstrózní studie Sixteen už uplynulo jedenáct, vlastně takřka dvanáct let. I v jejím případě se špitalo o alespoň malosériové produkci, nikdy k ní však nedošlo...

Top divize koncernu General Motors se však k myšlence ultraluxusního vozu vrátí. Alespoň podle agentury Reuters. Jak známo, Cadillacu vládne od srpna 2014 čas Johan de Nysschen, bývalý šéf Infiniti a vysoký muž Audi. Právě on se svěřil se svými plány na autosalonu v Los Angeles. Nutno dodat, že dlouhodobými plány. Podobný model se dostane až za jeden a půl dekády, tedy někdy na přelomu letopočtů 2029/2030. Měl by stát čtvrt milionu dolarů, což při dnešním kurzu znamená zhruba 5,6 milionu korun. Inflaci nepočítejme, důležitý je ten údaj, že bude takřka trojnásobně drahý než dnešní vrchol nabídky.

Tím je překvapivě Escalade ESV Platinum za 97.940 dolarů (2,2 milionu korun). Jak sám de Nysschen ve středu 19. listopadu řekl, v současnosti je na hyperluxus na čtyřech kolech za čtvrt milionu dolarů příliš brzy. „A v příštích patnácti letech to nebude,“ dodal. I tak se zdá být taková myšlenka hodně ambiciózní. Kupříkladu chystaný sedan CT6 se bude pohybovat v řádu zhruba sedmi desítek tisíc v americké měně (1,6 mil. Kč). Prostě „lidovka“ jako moderní XTS. Ten je mnohem levnější než němečtí soupeři od BMW a Mercedesu. Ale právě tyto dvě značky chápe prezident pořád jako největší konkurenty.

Stane se takový koráb v budoucnosti realitou nebo míří de Nysschen už teď hodně vysoko? To ukáže až čas, o šestnáctiválci si určitě můžeme nechat jen zdát. Každopádně podle nejvyššího muže Cadillacu hodlá General Motors investovat do obměny portfolia v příštích šesti letech 2,5 miliardy dolarů, tedy skoro 56 miliard korun. A high-endové koncernové značky se to týká pochopitelně též. Výše zmíněný CT6 se objeví již příští rok, ale na přelomu tohoto desetiletí přijde ještě větší a dražší limuzína. Takže myšlenky a cíle se zdají být oprávněné. Co ale bude za patnáct let?!

Jenže to není ještě vše. V nejbližší době se rozšíří nabídka crossoverů, to je již dostatečně známo. Ale slavná značka míří i níže, dokonce na pomezí segmentů, kterým v Evropě říkáme nižší střední a střední třída. Chce konkurovat dokonce Mercedes-Benzu CLA! „Vznikla celá nová kategorie kompaktních sedanů,“ řekl de Nysschen. A Cadillac zde přece nemůže chybět!

JAKE.AUTO.CZ: Cadillac Escalade (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Jak danit roboty Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Jak danit roboty

Sociálnědemokratický poslanec Petr Dolínek a někteří…

Senátor Valenta převádí majetek do svěřenského fondu Senátor Valenta převádí majetek do svěřenského fondu

Senátor a miliardář Ivo Valenta (za Soukromníky) převádí…

Zemřel uznávaný módní návrhář Karl Lagerfeld Zemřel uznávaný módní návrhář Karl Lagerfeld

Ve Francii ve věku 85 let zemřel slavný módní návrhář…

Kauza Studénka se vrátila k soudu. Stavební dozor selhal, tvrdí znalkyně Kauza Studénka se vrátila k soudu. Stavební dozor selhal, tvrdí znalkyně

Při rekonstrukci silničního mostu ve Studénce na…

 
Zdroj: Reuters, Autoblog

Štítky Cadillac Luxusní třída

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 






 
Zapalování se dvěma svíčkami na válec: V minulosti nejen Alfa Romeo, dnes přežitek

Zapalování se dvěma svíčkami na válec: V minulosti nejen Alfa Romeo, dnes přežitek

Dnes 12:56

Twinspark označuje technologii Alfy Romeo se dvěma svíčkami na válec. Jenže dvě svíčky na válec měla pod označení i-DSI také Honda.




Blesk.cz

Vondráčková má nového chlapa? Jiskra s elektrikářem prý přeskočila u kabelů

Vondráčková má nového chlapa? Jiskra s elektrikářem…

Záhy po rozpadu sedmiletého manželství oznámil Tomáš Plekanec (36) nový vztah s Lucií Šafářovou (32), s níž už…

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro Davídka (2): Rakovina mu požírala ledvinu

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro…

Jsou zvyklí pomáhat a zachraňovat lidské životy. Tatínek Davídka (2) je řidičem u záchranné služby, maminka…

 

iSport.cz

Hledá se parťák pro Kozáka! Liberec oslabil, shání náhradu za Ševčíka

Hledá se parťák pro Kozáka! Liberec oslabil, shání…

Liberec srážejí nevyrovnané výkony, jinak by už dávno do top šestky alespoň nakouknul. Příbram sice na úvod jara…

ANKETA 14 klubů ke zrušení baráže: zní (ne)souhlas i slova o aroganci

ANKETA 14 klubů ke zrušení baráže: zní (ne)souhlas i…

Prezident hokejového svazu Tomáš Král umí být hodně rázný muž. A stejně to dopadlo s verdiktem, jestli se bude…

 

Reflex.cz

Zemřel Karl Lagerfeld. Návrháři a ikoně světové módy bylo mu 85 let

Zemřel Karl Lagerfeld. Návrháři a ikoně světové módy…

Ve věku 85 let zemřel dnes ráno v pařížské nemocnici jeden z nejvlivnějších módních návrhářů Karl Lagerfeld,…

Bojuji z posledních sil, obličej se může rozpadnout a v Česku mi nepomůžou. Smrti se nebojím, říká Danišová

Bojuji z posledních sil, obličej se může rozpadnout…

Diagnóza, kterou má na světě jen pár desítek lidí. Ivaně Danišové chybí od narození pravá část obličeje. Má za…