Dähler vyměnil u BMW M2 původní motor za ten z kupé M4

 

Nahrazovat agregáty bavorských vozů za větší a silnější, toť oblíbená kratochvíle slavné Alpiny. Ale něco podobného umějí i ve Švýcarsku u Dählera.

Dähler Design & Technik GmbH není na tuningové scéně tolik v obecném povědomí, sídlí v Belpu nedaleko Bernu. Ano, i v zemi helvétského kříže se ladí bavoráky, Christoph Dähler se jim věnuje navíc už dvě dekády. Zatím poslední počin je půvabný. Dvoudveřová M2 dostala výkonnější agregát z kupé M4... To zní slibně, že?

Místo třílitrové pohonné jednotky s označením N55 se tak v přídi usídlila jednotka S55. Se sériovým výkonem se pochopitelně nelze spokojit, takže byl řadový šestiválec 2,98 l se dvěma turby navíc posílen na 397 kW (540 k) a 730 N.m, pro jistotu připomeňme, že BMW M jej ladí na 431 koní (317 kW) a 550 newtonmetrů. Pochopitelně určitě nezůstalo jen u nerezového sportovního výfuku...

Dvoudveřová střela sprintuje z klidu na stovku za méně než 4 s, přesný údaj dosud není znám. Oproti 4,3 s tovární specifikace se sedmistupňovou dvouspojkou je to zlepšení i tak. Navíc když uvážíme, že se jedná o auto nižší střední třídy...? Na německé dálnici umí upalovat až 320 km/h. Ne, nejde o překlep, omezovač na dvěstěpadesátku se tady nekoná. Proč taky? Zbytečně by auto škrtil v rozletu. Stačí tedy kdejakému supersportu... Takhle radikální řez si pochopitelně vyžádal nastavitelné šasi a pořádné brzdy. Přední kotouče mají průměr 400 mm a zakusují se do nich třmeny s osmi pístky, klidně třeba lakované modrou barvou.

Interiér si může klient naspecifikovat dle svých přání, potřeb a také dle stavu bankovního konta (ceny zajím nejsou k mání). Vždy však dostane informační displej zobrazující důležitá jízdní data. Dähler mu auto ušije doslova na míru včetně exteriéru: decentních spoilerů, křídel i kol, k dispozici jsou obří ráfky s průměry 20 a 21 palců, bílý exemplář na továrních fotkách má obuty desetipaprskové dvacítky... Nesmí chybět hrdé nápisy „Powered by Dähler“, všechny komponenty si totiž firma vyrábí sama. Včetně těch podvozkových...

Aby toho nebylo málo, tak Švýcaři nabízejí navíc i běžnější možnosti individualizace: původního třílitrového agregátu N55, který v sérii dává 370 koní (272 kW) v 6500 otáčkách a 465 N.m točivého momentu. K mání jsou tři výkonové stupně: 408, 430 a 450 koní. Maximálka se rovněž v těchto případech pohybuje kolem třístovky a točivý moment dosahuje 630 N.m.

Race Line pak představuje modifikace M2 pro okruhové dovádění. Ven jde vše nepotřebné včetně čalounění, vevnitř se naopak usídlí ochranný rám a závodní sedačka se šestibodovými pásy. Takže malé kupátko o něco zhubne, klesne navíc k asfaltu díky dalším úpravám šasi a dostane nezbytné závodní brzdy a gumy. Jen na běžnou silnici už takhle samozřejmě nesmí...

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Zdroj: Dähler

Štítky BMW

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



BMW M2 (2018): Podoba faceliftu unikla přes oficiální stránku BMW M2 (2018): Podoba faceliftu unikla přes oficiální stránku

Belgické zastoupení BMW poněkud nešťastně vyzradilo…

BMW M2 vs. Porsche 718 Cayman S – Sophiina volba BMW M2 vs. Porsche 718 Cayman S – Sophiina volba

Při výběru silného sportovního auta občas musí jít cena…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…