Dähler vyměnil u BMW M2 původní motor za ten z kupé M4

 

Nahrazovat agregáty bavorských vozů za větší a silnější, toť oblíbená kratochvíle slavné Alpiny. Ale něco podobného umějí i ve Švýcarsku u Dählera.

Dähler Design & Technik GmbH není na tuningové scéně tolik v obecném povědomí, sídlí v Belpu nedaleko Bernu. Ano, i v zemi helvétského kříže se ladí bavoráky, Christoph Dähler se jim věnuje navíc už dvě dekády. Zatím poslední počin je půvabný. Dvoudveřová M2 dostala výkonnější agregát z kupé M4... To zní slibně, že?

Místo třílitrové pohonné jednotky s označením N55 se tak v přídi usídlila jednotka S55. Se sériovým výkonem se pochopitelně nelze spokojit, takže byl řadový šestiválec 2,98 l se dvěma turby navíc posílen na 397 kW (540 k) a 730 N.m, pro jistotu připomeňme, že BMW M jej ladí na 431 koní (317 kW) a 550 newtonmetrů. Pochopitelně určitě nezůstalo jen u nerezového sportovního výfuku...

Dvoudveřová střela sprintuje z klidu na stovku za méně než 4 s, přesný údaj dosud není znám. Oproti 4,3 s tovární specifikace se sedmistupňovou dvouspojkou je to zlepšení i tak. Navíc když uvážíme, že se jedná o auto nižší střední třídy...? Na německé dálnici umí upalovat až 320 km/h. Ne, nejde o překlep, omezovač na dvěstěpadesátku se tady nekoná. Proč taky? Zbytečně by auto škrtil v rozletu. Stačí tedy kdejakému supersportu... Takhle radikální řez si pochopitelně vyžádal nastavitelné šasi a pořádné brzdy. Přední kotouče mají průměr 400 mm a zakusují se do nich třmeny s osmi pístky, klidně třeba lakované modrou barvou.

Interiér si může klient naspecifikovat dle svých přání, potřeb a také dle stavu bankovního konta (ceny zajím nejsou k mání). Vždy však dostane informační displej zobrazující důležitá jízdní data. Dähler mu auto ušije doslova na míru včetně exteriéru: decentních spoilerů, křídel i kol, k dispozici jsou obří ráfky s průměry 20 a 21 palců, bílý exemplář na továrních fotkách má obuty desetipaprskové dvacítky... Nesmí chybět hrdé nápisy „Powered by Dähler“, všechny komponenty si totiž firma vyrábí sama. Včetně těch podvozkových...

Aby toho nebylo málo, tak Švýcaři nabízejí navíc i běžnější možnosti individualizace: původního třílitrového agregátu N55, který v sérii dává 370 koní (272 kW) v 6500 otáčkách a 465 N.m točivého momentu. K mání jsou tři výkonové stupně: 408, 430 a 450 koní. Maximálka se rovněž v těchto případech pohybuje kolem třístovky a točivý moment dosahuje 630 N.m.

Race Line pak představuje modifikace M2 pro okruhové dovádění. Ven jde vše nepotřebné včetně čalounění, vevnitř se naopak usídlí ochranný rám a závodní sedačka se šestibodovými pásy. Takže malé kupátko o něco zhubne, klesne navíc k asfaltu díky dalším úpravám šasi a dostane nezbytné závodní brzdy a gumy. Jen na běžnou silnici už takhle samozřejmě nesmí...

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Kryptoburzy hlásí rekordní objemy Kryptoburzy hlásí rekordní objemy

Denní obrat trhu s virtuálními platidly už zastínil…

Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

 
Zdroj: Dähler

Štítky BMW

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Meducína na ekohysterii: BMW M240i! Ale jednu věc by to chtělo… Meducína na ekohysterii: BMW M240i! Ale jednu věc by to chtělo…

BMW M240i už naším redakčním testem prošlo, když se ale…

 



 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly porno. Řada z nich byla určená dětem

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly…

Na Google Play bylo 63 aplikací (většinou hry), které obsahovaly mallware zobrazující pornografickou reklamu.…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…