Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselgate: Na prodej může být Bentley, Lamborghini nebo Ducati

Michal Fokt
Diskuze (34)
Volkswagen je v případě, že nebude mít dost prostředků na sanaci aféry Dieselgate, připraven prodat některé ze svých exkluzivních značek.

Jak známo, Volkswagen si na vypořádání s emisním skandálem známým jako Dieselgate, bere od různých evropských bank půjčku ve výši 20 miliard euro, aby mohl financovat svolávací akce a měl peníze na pokuty, přičemž musí být splacena do roka od poskytnutí. To bude pochopitelně představovat enormní finanční zátěž na celou skupinu a Volkswagen musí mít záložní plán, jak věřitele uspokojit, pokud by se splácení nedařilo.

Agentura Reuters s odvoláním na zdroje zevnitř automobilky informuje, že v nejhorším případě koncern Volkswagen prodá některé značky ze svého velmi širokého portfolia. První na řadě by měly být divize MAN Turbo a MAN B&W Diesel, zabývající se výrobou motorů a generátorů pro průmyslovou výrobu. Pokud by to nestačilo, VAG by zvažoval prodej značek Bentley, Lamborghini nebo Ducati, jakkoli prý není pravděpodobné, že by k této situaci došlo.

Volkswagen v současnosti šetří, kde může. Ušetří 1,9 miliardy euro zredukováním počtu verzí a výbav svých modelů, o miliardu se sníží výdaje na vývoj a objevují se též velmi znepokojivé zvěsti, že další tři miliardy chce VW ušetřit na subdodávkách.

Michal Fokt
Diskuze (34)
Re: Nic
Máš so Slovákmi nejaký problém?
10. 12. 2015 15:02
Nic se prodávat nebude
Viz zde:

[odkaz]
9. 12. 2015 16:41
Re: Worst case study
Mne takové plány vůbec nepřekvapují. Mám plány na likvidaci majetku a to nemám žádné problémy. Když se objeví mraky na obzoru, nejen že mě to nepřekvapí, je prozíravé mít nějaký plán v rukávu. Stejně tak mě nepřekvapí, že šlápnou na brzdu a začnou preventivně šetřit. Já bych to také udělal. Pozdě bycha honiti, jak se říká.
9. 12. 2015 16:21
Re: Proc neprodat Škodu
Když se oháníš tím článkem, četl jsi ho, pochopil jsi ho?

Podle kontextu může značka znamenat jak celou firmu nebo divizi, tak jen ochranou známku. Články o hodnotách značek (brand value) jsou typicky o ochranných známkách, to je marketingová záležitost (nehrají v tom roli hodnoty pozemků, finanční rezervy atp.). Je to čistě o logu a nápisu. V tomhle kontextu však prodej značky znamená typicky prodej firmy (ta je pravděpodobně vlastníkem daných známek, ale nemusí nutně být; tak či onak je nový majitel většinou chce koupit spolu s továrnami atd.). Jen výjimečně je tomu jinak. Když VW koupil Bentley a Rolls Royce, neměl práva na značku Rolls Royce. Tu vlastnil Rolls Royce, výrobce leteckých motorů. A u něj si práva zajistilo BMW. Dnešní Rolls Royce je jiná firma, má jiné sídlo atd. Pokud si dobře pamatuji. Oživování dávno mrtvých značek je typicky o známkách. Ale u fungujících firem se normálně prodává celý balíček.

Hodnota Škody se hodně těžko odhaduje (záleží na podmínkách, co by VW vlastně prodával), ale pravděpodobně se bavíme o dvanáctimístné sumě v korunách (to je alespoň sto miliard). To jsou takové drobné. :-)
9. 12. 2015 15:52
Re: Proc neprodat Škodu
Ano, jak by vyrovnali vzájemnou závislost by hodně ovlivnilo hodnotu. Ale tak či onak mají pozemky, stroje atd. hodnotu, která nemá nic společného s hodnotou značky.