Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Avenger 2011: Nový design, převodovka i motory

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Šestiválec Pentastar míří i pod kapotu sedanu Avenger. Další změny se odehrály na podvozku, v interiéru i na karoserii.

Dodge Avenger se jako nástupce modelu Stratus představil na autosalonu v Detroitu v roce 2007. Nyní si automobilka v rámci modernizace pro modelový rok 2011 pro tento sedan připravila úpravy, které mu mají dodat dynamičtější vzhled a vylepšit jeho jízdní vlastnosti.

Karoserie Avengeru se dočkala pouze jemných retuší, které jej vzhledově přiblíží ostatním modelům značky Dodge. Hlavní změny představuje použití nové masky chladiče, kterou doplňuje nově tvarovaný nárazník. Změny na zádi představuje nový nárazník, svítilny s novou grafikou a rozmístění označení modelu na víku zavazadlového prostoru.

Zásadní změny se ovšem odehrály v interiéru, kde prakticky nezůstal kámen na kameni. Dodge pro Avenger modelového roku 2011 připravil zcela nově tvarovanou palubní desku, středovou konzolu i výplně dveří. Ve srovnání s dosavadním hranatě působícím interiérem došlo na zjemnění linií.

Další změny v interiéru představují přepracovaná sedadla, nový tříramenný multifunkční volant. Přepracování se dočkal přístrojový panel, ovladače ventilace, topení a klimatizace na středové konzole. Zdokonaleno bylo odhlučnění vnitřního prostoru.

K příjemným změnám patří i nové materiály a ambientní osvětlení. Palubní deska, část středové konzoly i výplně dveří jsou nyní z měkčených plastů. Zákazníci budou mít možnost výběru z několika dvoubarevných kombinací interiéru a k dispozici bude i kožené čalounění.

Výbava modernizovaného Avengeru bude mimo jiné obsahovat dálkové startování, navigační systém, USB port, iPod/MP3 jack, Bluetooth rozhraní, hlasové ovládání hands-free a pevný disky, který má kapacita na přibližně 6700 písní.

Inženýři automobilky Dodge se při úpravách Avengeru pro modelový rok 2011 zaměřili i na jeho podvozek. Kompletního přepracování se dočkalo zavěšení kol a nastavení geometrie. Rozchod kol se vpředu i vzadu rozšířil o 25,4 mm na 1595,4 mm. Šířka pneumatik se zvětšila z 215 mm na 225 mm a světlá výška Avengeru se snížila vpředu o 12 mm a vzadu o 6 mm. Výsledkem mají být jistější jízdní vlastnosti a přesnější řízení.

Základní pohonnou jednotkou pro seroamerický trh zůstává řadový čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 129 kW (173 kW), který nově spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou. Tou budou vybaveny i Avengery s novým vidlicovým šestiválcem Pentastar. Ten v sedanu nabízí výkon 208 kW (283 k) a točivý moment 353 Nm.

Výroba Dodge Avenger pro modelový rok 2011 probíhá v Sterling Heights v Michiganu a prodej bude zahájen ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
1. 11. 2010 12:07
Re: chybička
Podľa mňa nie. Ten starý hranatý dizajn mal niečo do seba. Teraz je to tuctovka - každé moderné auto je vnútri oblé ako ocumľaný bonbón - Avenger (a všeobecne Dodge a aj Jeep) bol výnimkou a mne sa to moc páčilo ...
1. 11. 2010 11:17
Re: chybička
No, porad to neni zadna kraska, ale vypada mnohem lip nez ta puvodni verze. Jak exterier, tak interier...
31. 10. 2010 20:06
Re: chybička
Mě se to auto celkem líbí. Nevím sice proč, ale asi tou černou/černou a těma nitěma na sedačkách...
31. 10. 2010 20:00
chybička
Na seroamerický trh je 173KW na 2,4litr hezká hodnota ;-)