Dodge Challenger SRT8 392 2012: Ve jménu lepšího podvozku

Dodge Challenger SRT8 392 2012: Ve jménu lepšího podvozku

 
 

Hlavní novinkou modernizovaného Challengeru SRT8 392 jsou standardně dodávané adaptivní tlumiče.

Dodge Challenger SRT8 392 loni obdržel větší agregát 6,4 V8 Hemi, novinkou pro modelový rok 2012 jsou standardně dodávané adaptivní tlumiče. Motor tentokrát zůstal beze změn.

Nastavení adaptivních tlumičů bude možné zvolit ze dvou režimů. V módu Auto jsou tlumiče automaticky nastaveny v závislosti na rychlosti vozu, úhlu natočení volantu, rychlosti zatáčení a míry sešlápnutí plynu. Mód Sport nabídne tvrdší nastavení podvozku pro rychlejší jízdu. Hydraulický posilovač řízení má zajistit lepší odezvu.

Standardně je vůz dodáván s pětipaprskovými 20palcovými koly z kovaného hliníku, k dispozici jsou však i stejně velká, avšak lehčí kola, tentokrát sedmipaprsková. Kola jsou v základu obuta do celoročních pneumatik Goodyear RSA, zákazníci si však mohou pořídit také Goodyear F1 Supercar, díky kterým se zlepší ovladatelnost auta.

Zlepšeno bylo chlazení brzd, díky čemuž má Challenger SRT8 392 z rychlosti 96 km/h zabrzdit na 35,6 metrech. Přední kotouče mají průměr 361 mm, ty zadní pak 351 mm. Čtyřpístkové třmeny Brembo jsou lakovány červenou barvou.

Pod kapotou zůstává vidlicový osmiválec HEMI o objemu 6.424 cm3, jeho výkon je 351 kW v 6000 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 637 Nm při 4200 min-1. Číslovka 392 v názvu auta odkazuje na objem motoru v kubických palcích. Stejný agregát používá také letos představený muscle-sedan Dodge Charger SRT8. Standardně je tento muscle car vybaven šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR-6060, známou například z Dodge Viper SRT10. Na přání dodávaný pětistupňový automat nabízí manuální řazení pomocí nových páček pod volantem.

Challenger SRT8 392 zrychlí z 0-96 km/h okolo 4,0 s a čtvrt míli pokoří za 12 s. Maximální rychlost je 293 km/h v kombinaci s manuálem a 282 km/h s automatem. Spotřebu paliva snižuje systém vypínání až čtyř válců.

Karoserii vozu bude možné lakovat jasnou stříbrnou, bílou, oranžovou Header, černou Pitch, červenou Redline a wolframově šedou metalízou. Rychlé pruhy přes celou karoserii mohou být z šedé metalízy, stříbrné metalízy, červené nebo černé.

Uvnitř se nachází nově tvarovaný kožený a vyhřívaný volant s chromovanými prvky a zploštělou spodní částí s logem SRT. Novinkou je i na přání dodávaný, 900wattový hudební systém Harman Kardon s 18 reproduktory.

Challenger SRT8 392 bude vyráběn v kanadské továrně Brampton Assembly v Ontariu. Každý zákazník k automobilu dostane poukázku na jednodenní kurz řízení, během které si pod dohledem instruktorů z Richard Petty Driving Experience zlepší své řidičské schopnosti při jízdě na běžné silnici i na okruhu.

Jake.auto.cz: Dodge Challenger (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Video: Co dokáže obrovský točivý moment udělat s pneumatikou? Video: Co dokáže obrovský točivý moment udělat s pneumatikou?

Videoupoutávka na chystaný Dodge Challenger SRT Demon…

Dodge Challenger SRT Demon bude ještě drsnější než Hellcat Dodge Challenger SRT Demon bude ještě drsnější než Hellcat

Dodge Challenger je vedle svých hlavních konkurentů ze…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…