Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger 2015: Radikální facelift na rozloučenou (?)

Michal Fokt
Diskuze (33)
Dodge představuje omlazenou verzi sedanu Charger. Změn je tolik, že by se možná dala považovat za novou generaci, která už nejspíš nepřijde.

V poslední době se objevila celá řada spekulací, že Chrysler (respektive Fiat) uvažuje o tom, že uzavře další značku - "svalnatěji" zaměřený Dodge a "normální" automobily tak bude pokrývat pouze jedinou značkou, přičemž by ovšem Ram, Jeep, SRT a Mopar by měly fungovat i nadále. Konec Dodge by prý měl přijít v roce 2016 a aktuální facelift sedanu Charger tomuto chmurnému scénáři bohužel napovídá.

Důvod, proč si to myslím, že nebývale radikální proměna auta. Tak radikální, jako by měla udržet auto ve slušné prodejní kondici po ty další tři roky. Nebo snad chce Chrysler tak dramaticky zlepšit konkurenceschopnost Chargeru? Ten totiž prošel takovými změnami, že, pokud můžeme věřit oficiálním informacím, nezůstal stejný žádný karosářský díl.

Příď ve stylu Dartu je pochopitelně nejvýraznější změnou a ačkoli dosavadní "čumák" Chargeru rozhodně budil respekt, verze modelového roku 2015 vypadá snad ještě drsněji. Profil už působí povědoměji, ale i zde jsou použity jinak tvarované blatníky a dveře a omládla i záď s LED svítilnami a novým nárazníkem. Jiný design mají 20" i litá kola, přičemž lze sáhnout i po lehkých kovaných.

Interiér dostal 7" obrazovku, kterou lze nahradit 8,4" dotykovou, k dispozici je 3D navigace, palubní wi-fi a možnost stahovat další aplikace. Přepracován byl ale také volant, hlavice řadící páky i čalounění. Jízdní vlastnosti a ovladatelnost zlepší použití hliníku na nápravách, tři režimy posilovače řízení, sportovní mód pro osmistupňovou automatickou převodovku s rychlostí změny kvaltů 250 ms (standardně 400 ms). Jediné, co tedy zůstává beze změny, jsou motory V8 HEMI 5,7 l s 276 kW a V6 Pentastar 3,6 l s 218 kW.

Nezdá se vám to také trošku podezřelé? A chyběla by vám na automobilové mapě světa značka Dodge?

Michal Fokt
Diskuze (33)
9. 5. 2014 21:57
Re: ACZ šlape!
Jo, jo. Zatím to ale vypadá pro Dodge dobře. I Viper by se měl pod tento brand brzo vrátit:

[odkaz]
18. 4. 2014 21:17
Re: Nějak nám ty značky v USA končí jedna za druhou...
Jak se to vezme. Vznik takového Hummeru je velmi podobný tomu, jak vznikl Jeep. Za vznikem obou značek je legenda armádního auta. Kdyby GM lépe rozšiřoval portfolio Hummeru, tak z něj mohla být podobně úspěšná značka jako je Jeep.
18. 4. 2014 20:25
Re: 8st. ZF pro všechny
ZF prevodovky ak fungujú sú naozaj dobré - jednu mám po výmene Granda s V8 na nového s V6. V prípade V8 je naozaj lepšia dynamika, no spotreba šla dole iba minimálne - tam sa zázraky čakať nedajú. Kde to ale pomohlo je V6, ktorý po implantovaní novej prevodovky neuveriteľne ožil a to ma presvedčilo k downsizingu. Problémom V8 je jeho veľká hmotnosť. Po presadnutí do V6 na testovacej jazde som po pár metroch zastavil a skontroloval či vpredu nieje jednaštyrka - váhu motora prakticky nebolo cítiť. Rozdiel v pocite obrovský. Čo sa týka nového Cherokého, predáva sa naozaj dobre a ten blbý pocit z dizajnu predku som mal iba pred tým, než som ho videl naživo. V skutočnosti je to podarený dizajn a páči sa mi čoraz viac. Až to bude v európe naživo, určite aj Barrichello zmení názor. Vo svojej triede momentálne nemá konkurenciu, ani dizajnom ani technikou či jazdnými vlastnosťami v teréne. treba iba vyskúšať.
Avatar - Barrichello
18. 4. 2014 14:00
Re: Nějak nám ty značky v USA končí jedna za druhou...
GEO, Satrun a Hummer byly uměla vytvořené zančky bez hisotire, horší je, pokud končí tradiční značky jako Oldsmobile či Pontiac
18. 4. 2014 13:42
Nějak nám ty značky v USA končí jedna za druhou...
Geo (GM) - 1997
Eagle (Chrysler) - 1999
Plymouth (Chrysler) - 2001
Oldsmobile (GM) - 2004
Pontiac (GM) - 2010
Saturn (GM) - 2010
Hummer (GM) - 2010
Mercury (Ford) - 2011

...nově vznikl RAM a SRT (obojí Chrysler).