Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger a Challenger dostanou platformu Maserati Ghibli

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Koncern Fiat Chrysler Automobiles se připravuje na důkladnou modernizaci modelů značky Dodge v čele s jejími nejatraktivnějšími zástupci. V plánu je ještě masivnější sdílení techniky s evropskými značkami Maserati a Alfa Romeo.

Dodge má být i nadále značkou, jejíž modely jsou sportovní nebo mají minimálně lehce sportovní nádech. Hlavními hvězdami této značky pak mají být i nadále sedany Charger a kupé Challenger, jímž má nejen sportovní esprit, ale i vlastnosti dodat technika původem od italské značky Maserati.

Podle informací, které zveřejnil Automotive News se má Dodge Charger v roce 2019 dočkat ještě jedné důkladné modernizace a teprve v roce 2021 zcela nové generace. Ta má stát na platformě, kterou využívá aktuální Maserati Ghibli. Ve srovnání s dnešním provedením modelu Charger má nová generace vynikat především nižší hmotností, agilnějšími jízdními vlastnostmi a rovněž nižší spotřebou paliva.

Dodge oživil jméno Charger, které proslavila dvoudveřová kupé koncem šedesátých let, v modelovém roce 2006 čtyřdveřovým sedanem. Zpočátku byl Charger pro 21. století fanoušky značky přijat poněkud rozpačitě díky počtu dveří. Ten neodpovídal předkům z let 1966 až 1978 a ani stejnojmennému třídveřovému hatchbacku s čtyřválcovými motory a pohonem předních kol z let 1983 až 1987.

Během čtyř let na trhu si ovšem novodobý Dodge Charger našel svou klientelu a tak si zasloužil i pozornost ze strany automobilky. Ta pro modelový rok 2011 připravila novou karoserii a v současnosti jsou modelové roky 2006 až 2010 uváděny jako období první generace moderního Chargeru a od modelového roku 2011 do současnosti, včetně poměrně radikální modernizace pro modelový rok 2015 jako druhá generace.

Dodge Challenger, který si oproti svým největším konkurentům v podobě Fordu Mustang a Chevroletu Camaro dával se vstupem na trh na čas ve své první generaci z přelomu šedesátých a sedmdesátých let i aktuální třetí generaci, jejíž výroba se rozběhla v roce 2008, zůstane věrný své tradici.

Dvoudveřové kupé přitom půjde ve stopách sesterského sedanu Charger a má se v roce 2019 rovněž dočkat modernizace, zatímco zcela nová generace dorazí až v roce 2021. I v jejím případě má být využita platforma Maserati Ghibli. Automobilka Dodge pak hodlá současnou generaci modelu Challenger do té doby udržovat pro zákazníky atraktivními speciálním edicemi a verzemi ve stylu SRT Hellcat a SRT Demon.

Techniku původem z Itálie má vedle sedanu Charger a kupé Challenger využívat i nová generace crossoveru Dodge Journey, nabízeného na evropském trhu v letech 2011 až 2016 jako Fiat Freemont.

Tento model má ve své nové generaci, jejíž uvedení je plánováno na rok 2019, zůstat i nadále crossoverem, ale namísto tří řad sedadel nabídne jen dvě a má mít sportovnější styl. Základem nové podoby tohoto modelu bude platforma Giorgio, o níž se s ním podělí Alfa Romeo Stelvio. I díky tomu se má výroba Dodge Journey přesunout z Mexika do Itálie.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)

Doporučujeme

21. 9. 2017 16:26
Re: Dodge
To vieš, hybrid sa mu hnusí, trojvalcová fiesta až nevadila >:D >:D
21. 9. 2017 09:47
Re: Dodge
v cem je hybrid nepohodlnej a slabej? nejaky cas jsem jezdil s RX450h a to auto bylo silne, extra pohodlne, a s klasickym atmosferickym benzinovym 6 valcem ktery je dlouhodobe overenej

je videt ze ty hybrid a elektrinu odmitas jiz jen kvuli nejakemu svemu vnitrnimu postoji, a jsi totalne slepej k necemu treba i lepsimu ;-) jeste stesti ze lidi jako ty neurcuji budoucnost ale spise jen zapomenutou minulost, s takovima jako ty dnes nejezdime ani autama, ale mozna ani nemame neco jako ohen protoze lidi jako ty by se toho ohne lekli, utekli a dal ho ani nezkoumali jestli nejde jejak vyuzit :-! se divim ze vubec pouzivas internet a pises do diskuzi, neni lepsi ty tve narzory spis posilat postovnim holubem, nebo mozna v lepsim pripade napsane v dopise na papire a beznou postou?
Avatar - Barrichello
21. 9. 2017 08:40
Re: Dodge
vývoj potřebuje aby splnil nové emisní normy a neměl taky 20 let stejnej výkon :-)

A na to se obávám FCA nemá děngy....
Avatar - speedfred
21. 9. 2017 07:26
Re: Dodge
silu a pohodlie hybrid splňuje,nie?
Avatar - CHerokee
20. 9. 2017 20:05
Re: Dodge
A proč by Challenger nebo Charger měl být hybrid? Hybridy jsou pro hybridy. Tohle jsou auta pro lidi, které mají rádi poctivou klasiku, sílu a pohodlí. Věřím, že to tak zůstane.