Dodge Viper mohl být supersportem s motorem před zadní nápravou

 

Dodge Viper představuje jeden z nejslavnějších vozů světa, za což vděčí svému vzhledu i technice v čele s masivním desetiválcem v dlouhé přídi, ale mohl se zařadit i mezi supersporty s motorem uprostřed.

Koncepce Dodge Viper byla do jisté míry stanovena v roce 1988. Designér Tom Gale nejprve navrhl tehdejšímu prezidentovi koncernu Chrysler, jímž byl Bob Lutz, že stojí za zvážení vytvoření moderní interpretace již zmiňované Cobry.

Tento návrh dostal zelenou a během několika měsíců se mohl Lutz seznámit s hliněným modelem. Ten jej zaujal natolik, že bylo rozhodnuto o výrobě prototypu, s nímž se mohla seznámit veřejnost na autosalonu v Detroitu v roce 1989.

Pozitivní reakce veřejnosti stojí za rozhodnutím zařadit puristický sportovní stroj do sériové produkce. Výsledkem se stal dvoumístný roadster s osmilitrovým desetiválcem v přídi, který na trh zamířil v roce 1992. Po čtyřech letech od uvedení na trh se Dodge Viper dočkal uvedení druhé generace, i když z evropského pohledu lze mluvit spíše o důkladné modernizaci.

Dodge Viper: Supergalerie všech generací zmije

Ve stejnou dobu, tedy v polovině devadesátých let, se začala rozvíjet myšlenka zcela nové generace Dodge Viper a objevila se myšlenka výrazně odlišného umístění pohonné jednotky. Podle informací, které poskytl Chris Theodore magazínu Hagerty byl v květnu roku 1996 spuštěn projekt, zabývající se možností vývoje a výroby Dodge Viper s motorem umístěným před zadní nápravou.

V rámci vývoje byly postaveny dva dřevěné modely, na nichž mělo být ověřeno, které z komponentů Dodge Viper s motorem vpředu lze použít pro vůz nové koncepce. Zároveň se na nich měla zkoumat pozice motoru a jeden měl proto motor otočený převodovkou dopředu, zatímco druhý měl převodovku u zadní nápravy.

Ve srovnáním se sériovým Dodge Viper měla obě zvažovaná provedení s motorem před zadní nápravou širší rozchod kol, sedadla posunutá víc dopředu a zároveň usazená níž. Mezi použitelnými komponenty z již vyráběného modelu byla přední náprava včetně řízení. Vzhled pak vycházel z kupé Viper GTS, od nějž se lišil především kratší přídí s kabinou posunutou více vpřed, velkými vstupy vzduchu před zadními kola a delší linií vzad klesající střechy a zadního okna nad motorovým prostorem.

Test Auto.cz: Dodge Viper SRT-10 - vyslanec pekla

Na podzim roku 1996 došlo k představení dosavadních výsledků vývoje vedení. Bob Lutz údajně nebyl příliš nadšen a Tom Gale měl podobnou reakci, ale i přesto se mělo ještě dojít k vytvoření minimálně trojice hliněných modelů ve zmenšeném měřítku. Nakonec byl celý projekt Dodge Viper s motorem před zadní nápravou ukončen, když došlo v roce 1998 ke spojení koncernů Chrysler a Daimler-Benz.

Supersport s motorem před zadní nápravou, který mohl reprezentovat koncern Chrysler a značku Dodge koncem devadesátých let nakonec nevznikl, ale Chris Theodore, který pracoval na celém projektu, si nakonec svůj sen splnil. Podílel se na vývoji supersportu Ford GT, jehož výroba probíhala v letech 2004 až 2006.

Samotný Chrysler pak nakonec přeci jen představil veřejnosti supersport s motorem před zadní nápravou, ale ME 4-12 s šestilitrovým dvanáctiválcem od AMG nakonec zůstal jen výstavním konceptem, jehož premiéra se odehrála na autosalonu v Detroitu v roce 2004.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem

Ruský majitel kunovického výrobce letadel Aircraft…

Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie

Britský úřad pro regulaci finančního trhu vyšetřuje…

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook

Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové…

 
Zdroj: Hagerty

Štítky Dodge Sportovní Supersport

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Není zmije jako had. Bravado Banshee stvořili West Coast Customs Není zmije jako had. Bravado Banshee stvořili West Coast Customs

Bravado Banshee opustilo virtuální svět před pěti lety.…

Konec legendární zmije. Z továrny sjel poslední vyrobený Dodge Viper Konec legendární zmije. Z továrny sjel poslední vyrobený Dodge Viper

Za koncem legendárního amerického sporťáku stojí nejen…

 



 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako Laine, ale hokejky neseděly

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako…

Jedním gólem Jiří Polanský pomohl porazit Pardubice 5:2. Tahle trefa pro něj byla ale výjimečná. Za Oceláře…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské Kampě vodou z Čertovky

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské…

Pražsko-liberecká skupina Kora et le Mechanix 24. ledna v pražském klubu Besední 3 na Kampě pokřtí své otevřené…