Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Viper SRT v další generaci s přeplňováním

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nástup modelů Challenger SRT a Charger SRT s motorem Hellcat stojí za nejnovějšími zprávami o budoucí pohonné jednotce Viperu SRT.

Aktuální Dodge Viper SRT měl premiéru v roce 2012 a stále jde plně ve stopách svých předchůdců. Stejně jako předchozí generace i ta současná sází na sílu atmosférického vidlicového desetiválce ukrytého v přídi pod dlouhou kapotou.

Ohledně příští generace Viperu se prozatím nevedou dohady o umístění jeho pohonné jednotky a více než jisté, že zůstane tam, kde je. Začínají se ovšem objevovat více či méně zaručené zprávy o samotném motoru pro budoucí Viper.

Jedním z důvodů je skutečnost, že Dodge v letošním roce představil dvojici modelů, které mají větší výkon než supersportovní Viper. Těmito výtečníky jsou samozřejmě Challenger SRT Hellcat a Charger SRT Hellcat, které spojuje vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru. Tento motor přeplňovaný kompresorem disponuje výkonem 527 kW (716 metrických koní) a točivým momentem 881 N.m.

Dodge Viper SRT modelového roku 2014 má přitom pod kapotou atmosférický desetiválec o objemu 8,4 litru, který si musí vystačit s výkonem 477 kW (649 k) a točivým momentem 813 N.m.

Zpátky na pozici nejvýkonnějšího modelu značky Dodge jej má podle informací webu Allpar vrátit vidlicový desetiválec přeplňovaný kompresorem. Vedení koncernu dalo údajně svolení k vývoji verze s výkonem 736 kW (1000 k), ale s ohledem na životnost a relativní použitelnost v běžném provozu se počítá spíše s uvedením mírnějšího provedení s výkonem okolo 589 kW (800 k).

Prozatím zůstává ve hře současná generace Viperu, která se pro modelový rok 2015 dočkala lehké modernizace. Ta se v případě pohonné jednotky projevuje zvýšením výkonu na 481 kW (654 k), zatímco hodnota točivého momentu je beze změny.

Vedle motoru se úprav dočkala i manuální šestistupňová převodovka, která se díky novému odstupňování a snížení třecích ztrát, pozitivně podílí na lehkém snížení spotřeby paliva z 12,4 l /100 km na 11,8 l/100 km při jízdě mimo město.

Vedle úprav pohonného ústrojí došlo pro příští modelový rok i na rozšiřování nabídky stupňů výbavy. Mezi základní Viper a Viper GTS se zařadil Viper GT, který od vyššího stupně převzal stavitelné odpružení Bilstein DampTronic Select a čalounění kůží v kombinaci s Alcantarou.

Příznivce svezení na závodním okruhu má oslovit Viper Time Attack 2.0 Special Edition, který navazuje na Viper Time Attack a přináší další vylepšení aerodynamiky spolu se závodním podvozkem, výkonnějším brzdovým systémem a závodními sedadly Sabelt ve spojení s šestibodovými bezpečnostními pasy. Produkce tohoto provedení má být omezena na 96 vozů.

Ještě větší specialitou modelového roku 2015 se stane Viper GTS v edici Ceramic Blue, který se od ostatních provedení odliší právě díky specifickému modrému laku karoserie a stejnému odstínu interiéru, čalouněného kůží Nappa a Alcantarou. Standardem pro toto provedení, které má vzniknout v sérii 40 kusů, budou i černé pruhy na karoserii a černá pětiparsková kola Rattler.

Vedle těchto nových verzí rozšiřuje Dodge nabídku příplatkové výbavy o nové kombinace barev exteriéru a interiéru spolu s novými karosářskými doplňky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)