Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Doporučujeme: Hity týdne 42/2014

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Které články a videa se vám minulý týden líbily nejvíce? Zde je přehled tří nejčtenějších a nejsledovanějších.

Přinášíme přehled článků a videí, které minulý týden vzbudily největší zájem. Které novinky a videa oslovily největší počet čtenářů? Podívejte se na krátkou rekapitulaci.

Nedávno jsme psali, že litrový motor je ve třídě malých automobilů tradičním základem, byť majitelé Škodovek byli zvyklí na víc. A že i s ním může být automobil dostatečně dynamický, musí však mít náležitě zkrácené převody. Avšak že v době, kdy zásadním smyslem aut s malými motory je snižovat výrobci flotilový průměr emisí CO2, nemohou mít většinou převody tak krátké, jak by bylo třeba, neboť to vždycky v laboratorním měřicím cyklu emise (neboli spotřebu) zvyšuje.

Nová Fabia dostává druhou generaci turbomotoru 1.2 TSI z řady EA211. Jde o jeden ze základních konstrukčních celků modulární platformy MQB. To znamená hliníkový blok válců se zalitými ocelovými vložkami, čtyři ventily na válec a dva vačkové hřídele poháněné řemenem.

Kolega Martin Frei v prvních předsériových dojmech vyzdvihoval pořádný kus práce na podvozku Fabie, což musíme do posledního detailu potvrdit. Nový vůz je výrazně pohodlnější než předchozí generace, šestnáctipalcová kola jsou ideální nejen z estetického, ale také komfortního hlediska, a když dojde na nerovnosti či výtluky, kterých mimochodem bylo na testovací trase okolo Lisabonu docela dost, uslyšíte jenom jemné ducnutí a ze strany podvozku, potažmo náprav, nepocítíte žádnou nejistotu. Dokonce ani v situacích, kdybychom čekali odskakování zádi, které některým ihned bleskne hlavou ve spojitosti se zadními vlečenými rameny, nezbylo než uznale pokývnout nad kusem dobře odvedené práce.

Není tajemstvím, že drtivou většinu jízdních dojmů získáváme na mezinárodních prezentacích. Obvykle z nich přinášíme „pouze“ komplexní článek, celý průběh takové akce jsme vám však zatím neukázali.

Není to poprvé, co o voze píšeme. Již v březnu letošního roku totiž automobilka oznámila jeho výrobu a o měsíc později vyhlásila soutěž o návrh designu karoserie. Vítěz celého klání, který vzešel z více než 200 designérů z celého světa, získal výhru 5.000 dolarů a porotu přesvědčil především jednouchou koncepcí a konečným provedením.

Vertu for Bentley vychází ze standardního letošního modelu Signature Touch, od nějž se odlišuje především svým zevnějškem. Ten se totiž pyšní vedle kovu a skla i pravou telecí kůží s ručním prošíváním ve tvaru diamantu a logem automobilky Bentley.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
21. 10. 2014 07:56
STOP s reklamou
Kdo si chce koupit tento poměrně nepovedený typ Škody, cestu si najde. Už to ale OTRAVUJE ! :no:
Avatar - rokyta.p
20. 10. 2014 22:47
Re: Hity tydne
za mě ty dvě ve spodním řádku :yes:
20. 10. 2014 17:39
Hity tydne
alebo Fabia v 4 rôznych farbách >:-[]