Druhá modelová řada značky Bugatti může být elektrická a rychlost nemá být prioritou
Bugatti se v současnosti naplno věnuje aktuálnímu modelu Chiron. Ten se již dočkal provedení Chiron Sport, je nabízen s prosklenou střechou a také posloužil za základ pro modely Divo a La Voiture Noire.
Budoucnost značky Bugatti ovšem nemusí být spojena pouze s hypersportovními vozy, což během letošního autosalonu v Ženevě v rámci rozhovoru pro Automotive News Europe opět naznačil Stephan Winkelmann, generální ředitel značky Bugatti. Ten již dříve uvedl, že společnost je připravena vyrábět více než jeden model a jeho deriváty.
V souvislosti se značkou Bugatti se o druhé modelové řadě mluví více než deset let a od roku 2009, kdy byl odhalen koncept 16C Galibier se téměř neustále spekuluje o doplnění hypersportů luxusním a zároveň lehce sportovně laděným sedanem.
Na podzim loňského roku se stále více spekulovalo o tom, že se Bugatti vydá podobným směrem jako ostatní výrobci luxusních automobilů a namísto sedanu nebo limuzíny nabídne crossover nebo SUV, s nímž se vydá podobným směrem jako Urus u Lamborghini či Bentayga u Bentley a v rámci mateřského koncernu stane nad nimi.
Stephan Winkelmann se však nyní v rozhovoru nezmiňoval o možném zařazení druhé modelové řady značky Bugatti v rámci daných kategorii, ale zaměřil se na její pohon a především použití.
Bugatti Veyron i Chiron spolu se svými deriváty představují automobily, které většina jejich majitelů v běžném provozu pravidelně nevyužívá. Právě to může změnit druhá modelová řada v nabídce značky Bugatti.
Stephan Winkelmann si v současnosti druhou modelovou řadu značky Bugatti představuje jako elektrický automobil s bateriemi, u nějž bude namísto maximální rychlosti mnohem důležitější rovnováha mezi výkonem a komfortem pro zajištění skutečně každodenní použitelnosti.
Stále se má přitom jednat o výjimečný luxusní vůz. Představovat si můžeme elektromobil s výkonem kolem 600 kW a cenou okolo půl milionu amerických dolarů (zhruba 11,4 milionu Kč). Prozatím je vše v rovině spekulací, pokud Bugatti skutečně dostane od vedení koncernu Volkswagen povolení k vývoji a výrobě druhé modelové řady, pak se máme sériového modelu dočkat zhruba do čtyř let.
Cílová skupina zákazníků značky Bugatti se přitom nemá změnit, ale s ohledem na její zvětšování má být nová modelová řada připravena uspokojit požadavek na výjimečný automobil, který lze skutečně využívat v každodenním provozu.