15.2. 2005 redakce AUTO.CZ

Ducati je typickým italským výrobcem, temperament a sex-appeal vyzařuje z každého jejich stroje. Ducati 999 patří k vrcholu modelové řady, ovšem ne každý si zvyknul na nové pojetí designu, které bylo uvedeno cca před dvěma lety.

Ducati v roce 2005

Italská značka Ducati byla vždy známkou něčeho exkluzivního, tyto červené motocykly z Bologni obvykle nepatří mezi vítěze srovnávacích testů v motoristických časopisech, ale pro svůj temperament, závodní geny a také cenu hrají v očích zákazníků trošku jinou ligu než konkurence z Japonska.

Nová řada 2005 zahrnuje model Multistrada s šestistovkovým motorem z Monsteru 620 produkující 60 koní. Rám by měl být totožný s větším modelem o objemu 1000 cm3. Sedlo je však nižší a dvojité. Ducati dále ukázala Monster S2R, menší verzi Monsteru SR4, s motorem o výkonu 77 koní. Na závěr zmiňme superbikový model 749, který dostal několik úprav větší sestry 999.

Tažení 999 pokračuje

A nakonec i „devítka“ byla jemně vyladěna. Ještě než si přiblížíme změny pro rok 2005, je nutné vrátit se přibližně o dva roky zpátky. Na konci roku 2002 měla svou premiéru nástupkyně řady modelů 916, 955, 966 a 998, která byla na počátku devadesátých let vytvořena Massimem Tamburinim. Původní vzhled 916 se dvěma horizontálně umístěnými úzkými světly přinesl Ducati kromě velkého tržního úspěchu také významnou slávu na závodním poli.

Když byla ovšem z motorky strhnuta krycí plachta, při pohledu na novou Ducati málokdo věřil svým očím. Ačkoli většina odborné veřejnosti čekala obvyklý facelift ve stylu 916, nové pojetí legendárního superbiku bylo doslova šokující. Nad sebou umístěná dvojice světlometů, do zrcátek integrované směrovky, nevšední otvory na přední masce, objemný výfuk pod sedlem skrývající dvě koncovky a rekordní aerodynamika vyjádřena koeficientem odporu vzduchu 0,295! Snad jen ta červená zůstala.

Špičková technika

Design je samozřejmě věc subjektivní, takže to nechám na vás. Ducati 916 byla napůl závodním strojem, 999 ovšem myslí i na řidiče. „Obyčejný“ jezdec si tak může nastavit polohu stupaček, sedla i sklon hlavy řízení. Svou optimální pozici si tak může najít úplně každý bez rozdílu výšky i váhy. Stejnou kůrou prošel i dvouválcový motor Testastretta, který je zde o mnoho hladší a kultivovanější než u 916. Výkon se u standardní 999 pohybuje okolo 140 koní a dokáže stroj vystřelit až k hranici 270 km/h. Zrychlení z nuly na sto je klasika – 3 sekundy.

Na špičkovém a superbiky prověřeném podvozku nebylo příliš co měnit. Základem je příhradový rám z chrommolybdenových trubek. Zatímco přední kolo je odpruženo obrácenou vidlicí Showa o průměru 43 mm, vzadu pracuje hliníková dvouramenná kyvná vidlice téže značky. Brzdy má na starosti dvojice 320mm kotoučů Brembo (vpředu) a jeden 240mm kotouč (vzadu). Význam a sílu tohoto supersportu dokládá zadní pneumatika o rozměru 190/50 R17.

Připlatíte si

Do roku 2005 dostal jezdec lepší ochranu před větrem, kapotáž je nyní širší a vyšší, stejně jako čelní štítek. Pod ním se skrývá přístrojový panel, který jezdce informuje prostřednictvím analogového otáčkoměru a digitálního rychloměru, které jsou umístěny netradičně nad sebou. Radost z jízdy ovšem nebude nekonečná, nádrž má kapacitu pouhých 15,5 litru, což nezaručuje zrovna optimální dojezd. Ovšem i to má své klady, alespoň budete častěji zastavovat, protože rozdýchat adrenalinované opojení není jen tak a možná dojde i na výměnu trenek. Cena je obvykle vyšší než u Japonců, připravte si cca 550 000 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Praha schválila další výkup pozemků pro linku metra D Praha schválila další výkup pozemků pro linku metra D

Hlavní město plánuje koupit pozemky v Písnici za zhruba…

 

Štítky Design Technika

 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 





 
BMW dostanou nový digitální přístrojový štít. Podívejte se, jak bude vypadat!

BMW dostanou nový digitální přístrojový štít. Podívejte se, jak bude vypadat!

Dnes 16:52

BMW nechává nahlédnout do vývoje a blízké budoucnosti svých značek. Hlavním lákadlem je nový digitální přístrojový panel spolu s novou generací informačního systému.




Blesk.cz

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

Geislerová je znovu volná! Po třech letech rozchod se zeťákem herečky Šulcové

Geislerová je znovu volná! Po třech letech rozchod…

Každou chvíli si vyznávali lásku na sociálních sítích, ale loni to utichlo. Produkční a blogerka Ester…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Sandra

Sandra "Medojed" Mašková v pořadu Fight!: Zápasení…

Je nejpopulárnější zápasnicí v Čechách. A není divu, rozhodně patří mezi největší osobnosti bojových sportů. A o…

 

Reflex.cz

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…

Ekonom vs. feministka: Nerovnost platů žen a mužů není. Je to lež, která útočí na tradiční rodinu

Ekonom vs. feministka: Nerovnost platů žen a mužů…

Dva naprosto různé pohledy na fakt, že ženy mají tenčí výplatní pásky, přinese druhé vydání pořadu Proti Sobě…