Ducati je typickým italským výrobcem, temperament a sex-appeal vyzařuje z každého jejich stroje. Ducati 999 patří k vrcholu modelové řady, ovšem ne každý si zvyknul na nové pojetí designu, které bylo uvedeno cca před dvěma lety.

Ducati v roce 2005

Italská značka Ducati byla vždy známkou něčeho exkluzivního, tyto červené motocykly z Bologni obvykle nepatří mezi vítěze srovnávacích testů v motoristických časopisech, ale pro svůj temperament, závodní geny a také cenu hrají v očích zákazníků trošku jinou ligu než konkurence z Japonska.

Nová řada 2005 zahrnuje model Multistrada s šestistovkovým motorem z Monsteru 620 produkující 60 koní. Rám by měl být totožný s větším modelem o objemu 1000 cm3. Sedlo je však nižší a dvojité. Ducati dále ukázala Monster S2R, menší verzi Monsteru SR4, s motorem o výkonu 77 koní. Na závěr zmiňme superbikový model 749, který dostal několik úprav větší sestry 999.

Tažení 999 pokračuje

A nakonec i „devítka“ byla jemně vyladěna. Ještě než si přiblížíme změny pro rok 2005, je nutné vrátit se přibližně o dva roky zpátky. Na konci roku 2002 měla svou premiéru nástupkyně řady modelů 916, 955, 966 a 998, která byla na počátku devadesátých let vytvořena Massimem Tamburinim. Původní vzhled 916 se dvěma horizontálně umístěnými úzkými světly přinesl Ducati kromě velkého tržního úspěchu také významnou slávu na závodním poli.

Když byla ovšem z motorky strhnuta krycí plachta, při pohledu na novou Ducati málokdo věřil svým očím. Ačkoli většina odborné veřejnosti čekala obvyklý facelift ve stylu 916, nové pojetí legendárního superbiku bylo doslova šokující. Nad sebou umístěná dvojice světlometů, do zrcátek integrované směrovky, nevšední otvory na přední masce, objemný výfuk pod sedlem skrývající dvě koncovky a rekordní aerodynamika vyjádřena koeficientem odporu vzduchu 0,295! Snad jen ta červená zůstala.

Špičková technika

Design je samozřejmě věc subjektivní, takže to nechám na vás. Ducati 916 byla napůl závodním strojem, 999 ovšem myslí i na řidiče. „Obyčejný“ jezdec si tak může nastavit polohu stupaček, sedla i sklon hlavy řízení. Svou optimální pozici si tak může najít úplně každý bez rozdílu výšky i váhy. Stejnou kůrou prošel i dvouválcový motor Testastretta, který je zde o mnoho hladší a kultivovanější než u 916. Výkon se u standardní 999 pohybuje okolo 140 koní a dokáže stroj vystřelit až k hranici 270 km/h. Zrychlení z nuly na sto je klasika – 3 sekundy.

Na špičkovém a superbiky prověřeném podvozku nebylo příliš co měnit. Základem je příhradový rám z chrommolybdenových trubek. Zatímco přední kolo je odpruženo obrácenou vidlicí Showa o průměru 43 mm, vzadu pracuje hliníková dvouramenná kyvná vidlice téže značky. Brzdy má na starosti dvojice 320mm kotoučů Brembo (vpředu) a jeden 240mm kotouč (vzadu). Význam a sílu tohoto supersportu dokládá zadní pneumatika o rozměru 190/50 R17.

Připlatíte si

Do roku 2005 dostal jezdec lepší ochranu před větrem, kapotáž je nyní širší a vyšší, stejně jako čelní štítek. Pod ním se skrývá přístrojový panel, který jezdce informuje prostřednictvím analogového otáčkoměru a digitálního rychloměru, které jsou umístěny netradičně nad sebou. Radost z jízdy ovšem nebude nekonečná, nádrž má kapacitu pouhých 15,5 litru, což nezaručuje zrovna optimální dojezd. Ovšem i to má své klady, alespoň budete častěji zastavovat, protože rozdýchat adrenalinované opojení není jen tak a možná dojde i na výměnu trenek. Cena je obvykle vyšší než u Japonců, připravte si cca 550 000 Kč.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: Podívejte se na hřmící vodopád Dynanji a jeho okolí na západě Islandu OBRAZEM: Podívejte se na hřmící vodopád Dynanji a jeho okolí na západě Islandu

Cesta do severozápadní části Islandu je náročná, ale cíl…

TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko

Asi každý aspekt soukromého i profesního života…

 

Štítky Design Technika

 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Dnes 08:00

V Evropě naprosto unikátní sbírka historických vozů Mazda je od loňska k vidění v bavorském městečku Augsburg.




Blesk.cz

Forum Karlín rozezní indie rock: Alt-J se vrací v únoru do Prahy

Forum Karlín rozezní indie rock: Alt-J se vrací v…

Propásli jste letošní Colours of Ostrava? Poku ano, střípek z velkého festivalu můžete zažít i v Praze. A to na…

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí čekat další týden!

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí…

Podstoupil 33 ozařování, měl krk spálený do masa, kvůli bolestem nemohl pozřít ani sousto. Teď se Jiří Pomeje…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia remizovala ve Zlíně

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia…

Fotbalisté Slavie získali ligový rekord v neporazitelnosti, ve Zlíně ale brali jen bod za remízu 1:1. Další…

 

Reflex.cz

Podzim patří ježkům! Poznáte, kdy potřebují vaši pomoc?

Podzim patří ježkům! Poznáte, kdy potřebují vaši pomoc?

Ježka na zahradě bychom si měli vážit a pěkně ho hýčkat, je to hodně užitečné zvíře, které přes…

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český mnich v Rusku

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český…

Bratr Joakim, původním jménem Roman Hrdý, je jediný český mnich sloužící v Rusku. Není to nevrlý a zamlklý…