reklama


Ducati je typickým italským výrobcem, temperament a sex-appeal vyzařuje z každého jejich stroje. Ducati 999 patří k vrcholu modelové řady, ovšem ne každý si zvyknul na nové pojetí designu, které bylo uvedeno cca před dvěma lety.

Ducati v roce 2005

Italská značka Ducati byla vždy známkou něčeho exkluzivního, tyto červené motocykly z Bologni obvykle nepatří mezi vítěze srovnávacích testů v motoristických časopisech, ale pro svůj temperament, závodní geny a také cenu hrají v očích zákazníků trošku jinou ligu než konkurence z Japonska.

Nová řada 2005 zahrnuje model Multistrada s šestistovkovým motorem z Monsteru 620 produkující 60 koní. Rám by měl být totožný s větším modelem o objemu 1000 cm3. Sedlo je však nižší a dvojité. Ducati dále ukázala Monster S2R, menší verzi Monsteru SR4, s motorem o výkonu 77 koní. Na závěr zmiňme superbikový model 749, který dostal několik úprav větší sestry 999.

Tažení 999 pokračuje

A nakonec i „devítka“ byla jemně vyladěna. Ještě než si přiblížíme změny pro rok 2005, je nutné vrátit se přibližně o dva roky zpátky. Na konci roku 2002 měla svou premiéru nástupkyně řady modelů 916, 955, 966 a 998, která byla na počátku devadesátých let vytvořena Massimem Tamburinim. Původní vzhled 916 se dvěma horizontálně umístěnými úzkými světly přinesl Ducati kromě velkého tržního úspěchu také významnou slávu na závodním poli.

Když byla ovšem z motorky strhnuta krycí plachta, při pohledu na novou Ducati málokdo věřil svým očím. Ačkoli většina odborné veřejnosti čekala obvyklý facelift ve stylu 916, nové pojetí legendárního superbiku bylo doslova šokující. Nad sebou umístěná dvojice světlometů, do zrcátek integrované směrovky, nevšední otvory na přední masce, objemný výfuk pod sedlem skrývající dvě koncovky a rekordní aerodynamika vyjádřena koeficientem odporu vzduchu 0,295! Snad jen ta červená zůstala.

Špičková technika

Design je samozřejmě věc subjektivní, takže to nechám na vás. Ducati 916 byla napůl závodním strojem, 999 ovšem myslí i na řidiče. „Obyčejný“ jezdec si tak může nastavit polohu stupaček, sedla i sklon hlavy řízení. Svou optimální pozici si tak může najít úplně každý bez rozdílu výšky i váhy. Stejnou kůrou prošel i dvouválcový motor Testastretta, který je zde o mnoho hladší a kultivovanější než u 916. Výkon se u standardní 999 pohybuje okolo 140 koní a dokáže stroj vystřelit až k hranici 270 km/h. Zrychlení z nuly na sto je klasika – 3 sekundy.

Na špičkovém a superbiky prověřeném podvozku nebylo příliš co měnit. Základem je příhradový rám z chrommolybdenových trubek. Zatímco přední kolo je odpruženo obrácenou vidlicí Showa o průměru 43 mm, vzadu pracuje hliníková dvouramenná kyvná vidlice téže značky. Brzdy má na starosti dvojice 320mm kotoučů Brembo (vpředu) a jeden 240mm kotouč (vzadu). Význam a sílu tohoto supersportu dokládá zadní pneumatika o rozměru 190/50 R17.

Připlatíte si

Do roku 2005 dostal jezdec lepší ochranu před větrem, kapotáž je nyní širší a vyšší, stejně jako čelní štítek. Pod ním se skrývá přístrojový panel, který jezdce informuje prostřednictvím analogového otáčkoměru a digitálního rychloměru, které jsou umístěny netradičně nad sebou. Radost z jízdy ovšem nebude nekonečná, nádrž má kapacitu pouhých 15,5 litru, což nezaručuje zrovna optimální dojezd. Ovšem i to má své klady, alespoň budete častěji zastavovat, protože rozdýchat adrenalinované opojení není jen tak a možná dojde i na výměnu trenek. Cena je obvykle vyšší než u Japonců, připravte si cca 550 000 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama