Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dvanáctiválcový Mercedes SL 65 AMG jde do prodeje, stojí 6 milionů

Aleš Dragoun
Diskuze (49)
Mercedes-Benz SL 65 AMG měl premiéru v dubnu v New Yorku. Uplynul půlrok a už si jej můžeme koupit. Tedy, někteří z nás.

Roadster SL 65 AMG je poháněn vidlicovým dvanáctiválcem objemu 6,0 l, který je dopován dvojicí turbodmychadel. Díky nim dává oficiálních 463 kW při 4800-5400 min-1. Točivý moment 1000 Nm v rozmezí otáček 2300-4300 min-1 přenáší na zadní kola sedmistupňová samočinná převodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, ale příval newtonmetrů musí krotit elektronika. Základem agregátu je ten z předchozí generace R230 se stejným označením. Podvozek využívá sportovní zavěšení včetně systému Active Body Control.

Spotřeba benzinu klesla o 2,4 l na 11,6 l/100 km také díky standardně montovanému start-stopu. Diktát z Bruselu ohledně snižování emisí je neúprosný. Auto také zhublo ve srovnání s předchůdcem o 170 kg, ale stále váží 1950 kg. Sprint z klidu na stovku zvládne během 4 s, dvojnásobek pokoří za 11,8 s. V základu jede 250 km/h, maximální rychlost je možné za příplatek 81 tisíc korun zvednout až na magickou třístovku. Většina účastníků silničního provozu tak z vozu uvidí na německých dálnicích jen zadní světla a dvojité chromované koncovky výfuku.

V předním nárazníku najdeme velké vstupy vzduchu, za těmi bočními se nachází nápis V12 Biturbo. Kola jsou standardně pětipaprsková devatenáctipalcová s pneumatikami 255/35 R19 vpředu respektive 285/30 R19 vzadu, které nepostrádají kontrolu tlaku. Elektronické pomocníky zastupují ABS, ESP, Presafe, Adaptive Brake, HSA, Attention Assist sledující bdělost řidiče, Parktronic, v zatáčkách pak přijde vhod Torque Vectoring Brake. Také parkovací brzda je samočinná. Nad bezpečnostní bdí šest airbagů (čelní, boční a hlavové), dále bixenony ILS s proměnlivou intenzitou svícení, denní diody, stěrače s dešťovým senzorem a vyhřívané ostřikovače čelního skla.

Interiér nabídne elektricky nastavitelnou dvojici sportovních vyhřívaných a odvětrávaných sedadel v kůži Nappa, karbonové prvky či analogové hodiny od švýcarské firmy IWC. Součástí standardní výbavy je i dvouzónová klimatizace Thermotoronic nebo špičkové audio BeoSound od dánských Bang & Olufsen s výkonem 900 W a dvanácti reproduktory. Nechybí multimediální systém Comand s měničem na 6 DVD, USB, AUX a SD slotem, dálkové ovládání elektrického víka zavazadlového prostoru, bezklíčkový vstup a startování a panoramatická střecha.

Klienti si mohou vůz objednat a převzít nejen klasicky u dealera, ale i přímo v zákaznickém centru AMG v Affalterbachu. Nabídka příplatků je široká: další dva druhy litých kol z nabídky, brzdy z uhlíkových kompozitů, červeně lakované třmeny karbonové prvky také na karoserii včetně zadního křídla, sportovní kožený volant a telemetrie. Možnosti individualizace dále představují speciální barvy exteriéru i interiéru.

Pro náročné si u AMG přichystali speciální výroční sérii k 45 letům od založení společnosti. Tu charakterizuje matný grafitový lak a desetipaprsková kola v odstínu titanu. Uvnitř pak najdeme čalounění v kombinaci šedé a béžové kůže, nezbytná loga firmy na opěradlech a tradiční plaketku s pořadovým číslem série. Bude čítat stylových 45 exemplářů a v Německu stojí 272.034 eur (necelých 6,79 milionu korun). U nás stojí standardní SL 65 AMG rovných 6 milionů Kč.

Mercedes-Benz třída SL (R231) - technická data a české ceny
MotorSL 350SL 500SL 63 AMGSL 63 AMG
Performance
SL 65 AMG
Převodovka7A7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]34984663546154615980
Válce/ventily6/48/48/48/412/4
Největší výkon [kW/min-1]225/6500320/5250395/5500415/5500463/4800-5400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]370/3500-5250700/1800-3500800/2000-4500900/2250-37501000/2300-4300
Max. rychlost [km/h]250250250300250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,94,64,34,24,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,89,19,99,911,6
Poh. hmotnost [kg]16851785178517851950
Cena [Kč]2.388.000,-2.988.000,-4.008.000,-4.370.880,-6.000.000,-
Cena Edition 1 [Kč]2.962.258,-3.471.538,--4.810.872,--
Cena Anniversary 45 [Kč]*----6.773.277,-
* cena výroční edice je přepočtem z eur




Aleš Dragoun
Diskuze (49)
13. 10. 2012 03:01
Re: V12 bezva...
:-)
12. 10. 2012 07:46
Re: V12 bezva...
Rozhodně bude znít líp, než třeba slk 250 cdi :-)
Avatar - Hammunasakra
11. 10. 2012 20:28
Re: V12 bezva...
:yes: :-)
11. 10. 2012 20:06
Re: V12 bezva...
350 není špatná, ale sedí spíš menšímu SLK. 500 je podle mne ideální volba. Vyhovuje mi. 63 je pro mne zajímavá hlavně svým naladěním, ale pro klidné plachtění ho stejně neužiješ. Neřeknu, kdyby 350 opravdu skvěle zněla, pak vem čert koně navíc.
Avatar - Hammunasakra
10. 10. 2012 19:18
Re: V12 bezva...
To ne. Vyzkoušela jsem snad všechna "lepší" paliva a toto placebo věru NEbude.. ;-)
PS: Zcela jistě URČITĚ vám ho doporučuji k ozkoušení :yes: :yes: :yes: ;-)