Nový Mercedes-Benz SL 65 AMG: V12, dvě turba, 464 kW
Kdysi dokonce tento systém odpovídal zaokrouhlenému objemu motoru, ale posledních třicet let si s ním ve Stuttgartu příliš hlavu nelámou. Ostatně, úhlavní konkurence z Mnichova je na tom úplně stejně.
Technika SL 65 AMG se od „63“ liší trochu více, než by se mohlo na první pohled zdát. Dvě turba zůstala stejně jako uspořádání motoru do V, ovšem pod kapotou trůní místo osmiválce objemu 5,5 l dvanáctiválec 6,0 l. Ten dává až 464 kW (630 k)/4800-5400 min-1. Hodnota točivého momentu 1000 Nm v rozmezí 2300-4300 min-1 se zdá být monstrózní, ale byla by určitě ještě vyšší. Elektronika však jeho přenos na zadní nápravu (kam také jinam, že?) musí krotit. V12 konečně dostal moderní samočinnou převodovku 7G-Tronic, která nahrazuje poněkud historickou pětistupňovou.
Motor má svůj základ v obdobné verzi předchozí generaci R230. SL 65 AMG je o necelých 15 kW (20 k) silnější než předchůdce, ve srovnání s novým SL 63 AMG pak nabídne navíc 68 kW (92 k) a 150 Nm. Pokud zájemce u slabšího modelu zvolí paket Performance, výkonová diference klesne na 48 kW (65 k). U silnějšího na něj zapomeňte, nikdo vám jej nenabídne.
Proč ta dvě turba, více stupňů v převodovce a nižší hmotnost? Z Bruselu totiž zaznívá stále stejné: „Snižujte emise! Snižujte emise!“ Spotřeba benzinu klesla o 17 % na 11,6 l/100 km, což je jistě pro toho, kdo si může SL 65 AMG dovolit, velmi důležitý údaj. Při jízdě ve městě pak určitě hodí standardně montovaný start-stop. Prosím? Když jej může mít Porsche 911, proč by jej nemohlo používat SL se zkratkou AMG? A teď trochu vážněji. Jeho montáž do vysokovýkonného roadsteru je pochopitelně holým nesmyslem, ale diktátu EU se musí chtě nechtě podvolit všichni, kteří chtějí v Evropě vůbec něco prodat.
Přední nárazník dostal oproti SL 63 AMG větší vstupy vzduchu, za těmi na bocích najdeme chromované nápisy „V12 Biturbo“, jiná jsou i devatenáctipalcová kola. První série firemních fotografií nabízí pohled na vůz v efektním modrém laku s béžovým koženým čalouněním. Tato verze je spíše luxusním než vyloženě sportovním náčiním. I když mezigeneračně zhubla o 170 kg, stále se jedná o 1950 kg vážícího drobečka a na to musí brát příští majitel ohledy.
Ne, že by bylo SL 65 AMG nějak pomalé. V základu jede tradičních 250 km/h, než zasáhne omezovač. Maximální rychlost je možné za příplatek zvýšit až na 300 km/h. Rychlé dálniční přesuny zvládne tedy levou zadní, ale na nějaké řádění na okreskách SL alespoň od generace R129 z konce 80. let už nebylo a není. Sprint z klidu na stovku mu ovšem trvá jen čtyři sekundy.
Nejnovější AMG se poprvé ukáže na autosalonu v New Yorku, který se pro veřejnost koná ve dnech 6.-15. dubna 2012, novinářské dny probíhají už 4. a 5. 4. Cenu ani datum uvedení na trh bohužel zatím neznáme.