Moskevské novinky Škody: Yeti Sochi a Yeti 1,4 TSI DSG
Škoda si pro letošní Mezinárodní autosalon v Moskvě pořádaný od 29.8. do 9.9. připravila reprezentativní expozici, odrážející růstové ambice značky na ruském trhu.
Hlavní novinkou se má stát akční model Škoda Yeti Sochi. Ten se svým jménem odvolává na místo konání Zimních olympijských her v roce 2014 v Soči na pobřeží Černého moře a zároveň připomíná, že automobilka Škoda je spolu s dalšími značkami koncernu Volkswagen partnerem této olympiády.
Akční model Škoda Yeti Sochi ponese bílý lak karoserie Candy a má zaujmout nejen atraktivním designem ve stylu zimních olympijských her, ale také bohatou výbavou a pohonem všech kol ve spojení s motorem 1,8 TSI (112 kW) a šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou. Na ruský trh bude tento model uveden v roce 2013.
Druhou premiérou na stánku značky Škoda se v Moskvě stane představení modelu Yeti s motorem 1,4 TSI o výkonu 90 kW v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Kompaktní SUV bude na autosalonu představeno ve výbavě Elegance a v černé metalické barvě Magic. Na ruský trh bude uvedeno počátkem roku 2013.
Kromě dvojice nových provedení modelu Yeti představí mladoboleslavská automobilka návštěvníkům moskevského autosalonu také nový Rapid. Ten přijde do Ruska jako šestá modelová řada značky Škoda. Nový Rapid bude od počátku roku 2014 vyráběn v ruském závodě společnosti Volkswagen Group Rus v Kaluze. Škoda přitom již v současné době prověřuje, zda by už před tímto termínem bylo možno zahájit prodej vozů dovážených z Mladé Boleslavi.
Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, v souvislosti s představením novinek na autosalonu v Moskvě uvedl, že Rusko je jedním z pilířů mezinárodních růstových plánů mladoboleslavské automobilky a má rozhodující význam pro Růstovou strategii 2018.
„Tato země je jedním z nejrychleji rostoucích trhů na celém světě a skýtá společnosti Škoda Auto obrovský potenciál růstu. V příštích letech zde chceme důsledně pokračovat v dynamickém rozvoji. Pro další zvýšení našich prodejů v této zemi budeme v budoucnu navyšovat výrobní kapacity,“ uvedl Winfried Vahland.
Do roku 2018 chce automobilka za pomoci modelové ofenzívy zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem chce Škoda v příštích letech uvádět na trh jeden nový, nebo modernizovaný model v průměru každých šest měsíců. Největší modelová ofenzíva v dosavadní historii značky se promítne také do nabídky modelové palety v Rusku.
V prvních sedmi měsících roku 2012 prodala Škoda v Rusku více vozů než kdykoli předtím ve stejném období. Dodávky ruským zákazníkům vzrostly v období od ledna do července o 41,5 % na 54.700 vozů, ve stejném období minulého roku to bylo 38.700 vozů. Automobilka tak pokračovala v úspěšném vývoji uplynulých let. V letech 2005 až 2011 Škoda své roční prodeje v Rusku zvýšila ze 7.500 na 74.100 vozů, tedy téměř na desetinásobek.